brand-typographic-illustration_277904-9271

7 koraka koji vam mogu pomoći da izgradite odličan Employer Branding

Šta je Employer Branding?

Employer Brand se odnosi na sliku vaše kompanije kao poslodavca u očima kandidata koji traže posao i vaših zaposlenih. Za izgradnju dobrog Employer Braninga potrebna je dobra EB strategija koja će vam pomoći da privučete i zadržite talente u vašoj organizaciji. Ali stvaranje konkuretnog EB je teže uraditi nego reći.  Ne postoji ispravna strategija za kreiranje EB zato što je svaka organizacija drugačija i svaka industrija ima različite aspekte koji mogu uticati na vaš EB.

Benefiti Employer Brandinga

Istraživanje pokazuje da izgradnja vašeg brenda tokom godina može pomoći vašoj organizaciji da stvori značajne benefite. Razmislite o ovoj statistici:

  1. 95% kandidata uzimaju u obzir reputaciju poslodavca kao važan aspekt kada se prijavljuju za posao.
  2. Snažan EB može redukovati vaš trošak po unamljenom za 43%.
  3. Kompanije sa jakim EB imaju 28% manju fluktuaciju zaposlenih.
  4. Kompanije sa slabim EB možda treba da ponude do 10% više plate da bi privukli top talente u određenim industrijama.

Ovo nas dovodi do pitanja – Kako? Ključ leži u izradi strategije za dugoročno stvaranje EB. Sledećih 7 koraka će vam pomoći da izgradite vaš EB:

  • Identifikujte jedinstven EVP (Employee Value Proposition)

Prvi korak u izgradnji vašeg EB je identifikacija onoga što vašu kompaniju čini unikatnom i dobrim mesto za rad. Identifikujte sve vaše prethodne poslovne ciljeve i rad kako biste mogli da definišete koju vrstu talenata želite da privučete. Ovo će vam pomoći da odredite i pravu misiju, viziju i vrednosti sa kojima se vaši potencijalni kandidati mogu poistovetiti.

  • Provera Employer Brandinga

Revizija EB je postupak za saznavanje više o tome kako  vaši trenutni zaposleni i kandidati gledaju na vašu kompaniju. Ovo vam može pomoći da razumete gde se trenutno nalazite. Pristupite internim mišljenima vaših zaposlenih, kao i eksternim, tako što ćete održavati istraživanja za vaše zaposlene, pratiti društvene mreže i pretraživati, a možete i čitati kritike na sajtovima za karijeru kao što je Glassdoor.

  • Izrada EVP

Employee Value Proposition je marketing poruka koja govori o vrednostima i benefitima koji se dobijaju poslom u vašoj kompaniji. Vi treba da izradite ovu poruku pažljivo kako bi ona prenela nešto sa čim se svi zaposleni slažu. EVP poruka je korisna za EB na vašem sajtu, društvenim mrežama, posebno LinkedIn-u i na materijalima za regrutaciju.

  • Učinite vaše zaposlene Employer Branding ambasadorima

Obično, kada kandidati razmatraju novi posao, oni više veruju rečima. Dajte vašim zaposlenima razlog da zagovaraju vaš brend i ohrabrite top talente da se pridruže vašoj kompaniji. Upitajte i zamolite vaše zaposlene da objavljuju postove o događajima u kompaniji, izletima i giveaway-u na društvenim mrežama. Ovo vam može pomoći da kreirate bolju sliku među radnom snagom u vašoj industriji.

  • Ojačajte vaš onboarding proces

Onboarding proces je prvo iskustvo koje zaposleni ima sa vašom kompanijom. Istraživanje kaže da zaposleni sa lošim iskustvom tokom onboardinga, imaju dva puta više izgleda da potraže novu priliku u kratkom vremenskom roku. Od početka procesa regrutacije do kraja onboarding procesa, treba da osigurate da oni ostanu motivisani i uzbuđeni da se pridruže vašoj kompaniji. Na primer, dizajnirate onbording proces koji pruža zaposlenima sve ono što treba da znaju kako bi se istakli u svom poslu.

  • Ispričajte svoju Employer Brang priču

Jedan od ključnih aspekata jakog EB je korišćenje različitih medija za razgovor o vašem EB. Iskomunicirajte svoju poruku na raznim mrežnim i oflajn medijima putem blogova, video zapisa, fotografija i prezentacija gde god je to moguće. Iskoristite društvene medije da biste dosegli veću publiku i objavite odnosni sadržaj koji vašu kompaniju projektuje kao željeno mesto za rad.

  • Inicijative za raznolikost i inkluziju

Kompanije sa jakim EB ulažu puno vremena i napora u raznolikost i inicijative za uključivanje. Uverite se da na vašem radnom mestu postoji raznovrsna grupa ljudi koja iznosi različite perspektive i ideje za sto. Razmislite o inovativnim idejama za promociju timskog povezivanja i zdrave kulture na radnom mestu kako biste stvorili pozitivnost u radnom okruženju.

Brendiranje poslodavaca nije jednokratni događaj u životu organizacije. Ovo je trajni proces koji treba redovno ažurirati i raditi na njemu. Izgradnja efikasnog brenda poslodavca uključuje planiranje, primenu i reviziju vaše strategije brendiranja kako biste osigurali relevantnost.

Jedan od najboljih primera odličnog brendiranja poslodavaca je Starbucks. Evo nekoliko sjajnih stavki o Employer Branding-u Starbucksa :

  1. Starbucks svoje zaposlene naziva „partnerima“. Ova praksa stvara vezu između zaposlenih i kompanije i čini ih ponosnim na svoj posao.
  2. Starbucks uveliko promoviše svoje mogućnosti za zapošljavanje na društvenim mrežama.
  3. Starbucks redovno objavljuje postove u kojima iskazuje zahvalnost i lepe reči o radu svojih zaposlenih.
  4. Starbucks aktivno govori o svojoj misiji, viziji i pričama zaposlenih na različitim platformama. Ovo pomaže izazvati strast među potencijalnim kandidatima i privlači samo vrhunske talente.

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Izvor: www.humanresourcestoday.com

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *