Top 100 Employer Brands Serbia
2024/2025
The Employer Branding Agency je četvrtu godinu zaredom sprovela nezavisno sveobuhvatno istraživanje najboljih brendova poslodavaca na teritoriji cele Srbije.
Cilj istraživanja je da se prepoznaju najbolji brendovi poslodavaca iz svih segmenata privrede kako bi im se odalo priznanje, istakao njihov značaj i podstakli druge poslodavce da ulažu i unapređuju svoje EB prakse. Takođe, drugi značajan cilj je da se dođe do najsvežijih informacija sa tržišta rada Srbije kako bi poslodavci mogli da prilagode svoje aktivnosti u skladu sa aktuelnim tržišnim uslovima.
Istraživanje se vršilo od 01.08 do 24.10.2024. Ove godine uzorak obuhvata gotovo 5000 ispitanika koji čine radno sposobno stanovništvo starosti od 18 do 65 godina na teritoriji cele Republike Srbije.
Upravo rezultati sa ovog istraživanja prenose najaktuelnije stanje na tržištu rada kao i mišljenje javnosti Srbije o najpoželjnijim poslodavcima odnosno reputaciju koju su poslodavci stekli kod opšte populacije. Mišljenje javnosti predstavlja zbir utisaka o internom i eksternom brendu poslodavca (opšta reputacija, želje da budu deo njihovog tima, utiska koji su ranije stekli o poslovanju kompanije i njenom odnosu prema zaposlenima) koje je javnost mogla da stekne na osnovu opšte informisanosti.
Istraživanje se sastoji od dva dela, prvi su reputacije poslodavaca a drugi se odnosi na trendove i trenutno stanje na tržištu rada Srbije koje uključuje:
- predloge kandidata za poboljšanje trenutnog poslodavca,
- razloge zašto su zadovoljni na trenutnom poslu i zašto ne žele da ga promene,
- benefite koje im trenutno obezbeđuje poslodavac,
- informacije o najpoželjnijem sektoru za rad,
- izvore informisanja o poslodavcima kandidati koriste trenutno,
- kriterijume na osnovu kojih biraju buduće poslodavce i smatraju ih poželjnim,
- benefite i pogodnostima koje poslodavac treba da ponudi da bi ih zadržao,
- i još dosta uvida u trenutno stanje na tržištu rada…
Ispitivanje se sprovodilo u online formatu. U zatvorenom tipu pitanja su bili ponuđeni svi najveći poslodavci iz te industrije sa opcijom dodavanja ličnog izbora, time je obuhvaćena cela privreda, odnosno svi vodeći poslodavci u Srbiji – stoga finalna rang lista predstavlja Top 100 od skoro 450.000 poslodavaca u Srbiji. U svim pitanjima je bila uključena opcija shuffle, kako bi se izbegao nasumičan izbor. Drugi segment istraživanja sadrži set otvorenih pitanja gde su ispitanici mogli da iznesu svoje mišljenje i stavove o prethodno navedenim temama.