Slika za intervju

Adriana Kovčin: “Employer branding je mnogo više od par slika na društvenim mrežama”

Naša prva sagovornica u nizu intervjua sa Employer Branding stručnjacima iz Srbije i regiona je Adriana Kovčin, HR marketing i Employer Branding Specialist iz kompanije Bosch. Sa njom smo razgovarali o sve većoj popularnosti Employer Brandinga, faktorima koji utiču na njega i mogućnostima za učenje o njemu.

Adriana Kovčin, HR marketing i EB specialist

Danas je EB veoma popularna tema, kako gledaš na boom koji se desio u toj sferi?

To je sasvim prirodno jer svaka kompanija želi da predstavi sebe u najboljem svetlu i pobedi u trci za talentima. Ne postoji ništa loše kada želite da prikažete kompaniju u najboljem svetlu. Problem nastaje kada se ono što pričate i šaljete kao eksternu poruku javnosti ne poklapa sa onim kako se kompanija vodi i kako se ljudi u njoj osećaju.

Koliko je važna uloga menadžmenta u EB?

Od presudne je važnosti. Moramo voditi računa da kompaniju gradimo iznutra, da ostanemo dosledni vrednostima. Da sve ne bi zvučalo uopšteno evo najprostijeg primera: većina kompanija neguje vrednost povratne informacije, a kada dođe momenat da kao stručnjak iznesete svoj stav pred nekim ko je po poziciji unutar organizacije iznad vas i naiđete na zid, to automatski pokazuje da vrednosti koje kompanija propagira nisu žive. Ljudi ih ne osećaju i one ostaju da vise na zidu kao ukras. Zato je važno da lideri rade svoj posao kako treba. Onda je nama koji se bavimo ovim poslom mnogo jednostavnije i znamo da radimo dobru stvar.

Šta sve spada u EB?

Volim da kazem da EB nisu postovi na društvenim mrežama i par video snimka. Ako je proces dobro vođen, on je u stvari slika dobre kompanijske kulture. To je i način na koji čuvamo ljude u samoj kompaniji. Lično, ulažem mnogo napora i iniciram brojne aktivnosti kako bih angažovala kolege i podelila entuzijazam koji imam.

EVP je nešto kao matematička formula za EB?

Istina, svi pokušavamo da pojednostavimo problem kada naiđemo na njega i da iz kompleksnog napravimo nešto jednostavno. EVP je nešto poput lične karte kompanije koji kaže ko smo mi kao poslodavac, koje su nam vrednosti i šta od kompanije možemo očekivati. Ali to nije dovoljno. Morate znati kako upotrebiti te poruke. Zato je ovo magičan spoj, marketing i HR. Marketing obogaćuje EB, a HR mu daje smisao. Ono što uviđam jeste da se ovaj zadatak često dodeljuje kao dodatni posao nekoj od postojećih uloga u HR-u, što je u redu za manje kolektive. Problem nastaje kada osobu koja nema kompetencije ,,bacite u vatru” i zahtevate od nje da preko noći postane marketing guru i obrnuto. Osoba koja se bavi marketingom u okviru HR-a mora da ima senzibilitet za rad sa ljudima, adekvatne veštine i znanja. Jedino tako mozemo da budemo prava podrška biznisu.

Kada je teško, prvo se ukidaju marketing budžeti. Kako je epidemija uticala na tvoj posao?

Prošla godina je donela mnoge izazove, ali je ujedno i istakla značaj EB. Viđam da se znanje iz ove oblasti traži daleko više nego ranije. Godina za nama je pokazala da dobro isplanirana kampanja, sa pravim porukama i dobro targetiranim medijima može da bude veoma uspešna i donese dobre rezultate. Nezavisno od situacije, neophodno je postojanje poverenja u sposobnosti tima kojem poveravate da predstavi ono što je najvažniji resurs svake kompanije – ljude.

Šta bi poželela mladima koji žele da se bave ovom temom?

Čitajte, istražujte, pohađajte kurseve, bez obzira koliko dobro ste savladali temu, budite u toku i budite otvoreni. Uočavam da danas više niko nema strpljenja. Verujemo da smo posle godinu dana rada stručni za neku oblast. Slažem se da ne mora svako da ima deceniju iskustva da bi se bavio određenim poslom, ali mora da ima širu sliku, što dolazi s iskustvom, jer jedino tako možemo da donesemo dobre odluke za biznis. Od nas se očekuje da poznajemo tržiste rada, da imamo pregovaračke sposobnosti, da budemo u stanju da opravdamo ulaganja i da pomažemo građenju dobre kompanijske kulture. Employer branding je mnogo više od par slika na društvenim mrežama.

Sve je više kurseva na tu temu, kako vidite tu promenu?

To me izuzetno raduje. Doskoro o ovoj temi niste mogli da pronađete mnogo informacija, bilo je neophodno da znanje “kradete” iz inostranih izvora. Danas je svest o važnosti ovog procesa i teme daleko veća. Društvene mreže su nam omogućile razmenu znanja i informacija ali isto tako kruže i brojne polu-informacije. Ako u timu imate samo HR stručnjake, konsultujte kolege iz marketinga ili angažujte nekoga sa iskustvom da vam postavi procese i unapredi vaše poslovanje u domenu Employer Brandinga.

Pripremili: Employer Branding Agency i Adriana Kovčin

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *