Može se lako pretpostaviti da benefiti koje nudite mogu pomoći organizaciji da očuva svoju Employer Branding reputaciju i da poveća zadovoljstvo zaposlenih. Ali benefiti se moraju promovisati duže vreme, i ako to ne radite možda nećete shvatiti da loša iskustva o vašem brendu dolaze upravo zbog odsustva istih.
Ovde su prikazana iskustva dva poslodavca uporedo. Sa leve strane je iskustvo poslodavca koji ne podržava kandidate koji nisu dobili posao u njegovoj firmi, i takođe ne brine o svojim trenutnim zaposlenima i zaposlenima koji su dali otkaz. Na desnoj strani je iskustvo poslodavca koji nudi visokokvalitetno iskustvo svojim odbijenim kandidatima, programe i alate interne mobilnosti za trenutnu radnu snagu, kao i usluge za pomoć zaposlenima koji odlaze.
Kao što se vidi na slici, putovanje poslodavca je ciklus. Nijedna pojedina akcija ne izdvaja se od drugih; sve su međusobno povezane. Bez obzira na to gde se vaša organizacija nalazi na svom razvojnom putu, vaši postupci – ili nerad – mogu doprineti dobroj ili lošoj reputaciji i samom Employer Branding -u.
Employer Branding benefiti – uticaj navedenih postupaka
Popularnost korporativnih sajtova za pregled i ostavljanje komentara poput Glassdoor –a među današnjom radnom snagom, može uticati na reputaciju employer branding -a, i ne samo među sadašnjim i potencijalnim zaposlenima, već i među vašom sadašnjom i potencijalnom bazom kupaca. I pozitivni i negativni komentari o vašoj organizaciji mogu se brzo proširiti internetom.
Kada ne nudite benefite i prednosti koje su usmerene ka stvaranju boljih radnih uslova za zaposlene, rizikujete nizak moral, angažovanje i produktivnost radne snage što ukazuje na to da zanemarujete njihovu mobilnost i razvoj karijere. Vaši zaposleni mogu da se osećaju preopterećeno, kada je proces zapošljavanja spor, a broj kandidata slab. Svi ovi faktori mogu dovesti do loših komentara p kompaniji i, što je još gore, do smanjenja učinka kompanije.
Ovi postupci pomažu u tome da sagledate ceo razvoj brenda poslodavca, jer su sve faze međusobno povezane:
- Osećanja vaše trenutne radne snage prema vašoj organizaciji
- Angažovanost i produktivnost vaše radne snage
- Mišljenje potencijalnih kandidata o vašem brendu i tome koliko lako i isplativo možete popuniti pozicije
- Kako vaši klijenti, vaša industrija i/ili poslovna zajednica doživljavaju vaš brend
- Performanse i profitabilnost vaše organizacije
Kada se razmatraju potencijalno nepoželjni rezultati, na primer od smanjenog angažovanja zaposlenih do negativnih recenzija brenda i percepcije do gubitka profita, pokazalo se da svaki od ovih ishoda može da se spreči.
Možete zadržati određenu kontrolu nad percepcijom svog brenda brinući se o onima koji rade za vas, onima koji žele raditi za vas i onima koji više ne rade za vas – nudeći beneficije koje im mogu pomoći u njihovom trenutnom stanju zaposlenja.
Regrutovanje kvalitetnih kandidata i stvaranje ambasadora employer branding -a
Današnji pametni kandidati često će istraživati organizaciju pre nego što se prijave, i mogu dvaput razmisliti o tome da krenu dalje sa kompanijom koja ima negativne kritike na mreži. Kvalitet kandidata koje privlačite direktno će uticati na vašu radnu snagu, njenu efikasnost i rezultate.
Glavni razlozi zašto kandidati odustaju od procesa zapošljavanja su loša interakcija sa menadžerima za zapošljavanje i čitanje negativnih kritika zaposlenih. Sajtovi sa recenzijama uključuju povratne informacije od sadašnjih i bivših zaposlenih, od kandidata koji nisu izabrani, a koji prenose iskustva o selekciji. Možete povećati potencijal za pozitivne povratne informacije tako što ćete kandidatima koje odbijete ponuditi visokokvalitetno iskustvo kandidata – ono koje priznaje svakog pojedinca i prepoznaje njihovo vreme, trud i interes da budu deo vaše organizacije. Prijavljivanje za posao je dugotrajan proces, a čekanje može biti stresno. Kada kandidat ne dobije blagovremenu i obzirnu informaciju od organizacije za zapošljavanje, može steći negativan utisak o kompaniji.
Osim što na odgovarajući način treba da komunicirate sa kandidatima, možete se zahvaliti svakom kandidatu nudeći im digitalnu platformu ili kurs koju mogu koristiti za traženje posla, poboljšanje svog CV-ja, rad na propratnim pismima i vežbanje intervjua. Pokazivanje kandidatima koje ste odbili da cenite njihovo interesovanje, može da neguje vašu bazu talenata i podstakne pozitivne kritike na mreži dok stvarate ambasadore za vaš brend. I te pozitivne kritike će vam pomoći da vremenom privučete više kvalitetnih kandidata.
Angažovanje i zadržavanje vaše radne snage
Naravno, kada budete imali dinamičnu, produktivnu i angažovanu radnu snagu, poželećete da je zadržite. Ako svojim zaposlenima ne ponudite razvoj karijere, alate za razvoj karijere, mogućnosti usavršavanja i transparentnost u vezi sa otvaranjem radnih mesta, možete ih izgubiti. Fluktuacija zaposlenih je skupa i iznosi pola do dva puta godišnje plate zaposlenog. Zato je primena alata koji osnažuju vašu radnu snagu pametan finansijski izbor. Programi interne mobilnosti pomažu u sprečavanju te fluktuacije tako što vam omogućavaju da negujete liderstvo i podržavate individualni profesionalni rast.
Interni programi mobilnosti mogu pomoći u stvaranju svesti o radnom mestu i omogućiti pristup zaposlenima da napreduju na druge pozicije. Oni mogu povećati šanse zaposlenih da budu angažovani za razne pozicije pružanjem online obuka. Alati interne mobilnosti takođe mogu pratiti iskustvo zaposlenih, tako da HR menadžeri mogu lako otkriti talente u okviru postojećih radnika.
Srećna radna snaga biće motivisana da bude deo rasta vaše organizacije i biće kreativnija, produktivnija i angažovanija. Naravno, ovo može samo pozitivno uticati na recenzije vaše kompanije i vaš rezultat.
Poštovanje i pomoć vašim bivšim zaposlenima
Tokom pandemije, čak i najprofitabilnija kompanija može postati žrtva nepredviđenih okolnosti koje je mogu naterati na otpuštanja radnika. Takva kompanija može održati svoju reputaciju dok prolazi kroz nesrećni događaj pružajući usluge nadoknade ugroženima. Outplacement čine podučavanja u kombinaciji sa digitalnom platformom koja nudi oglase za posao, radionice i vodiče o temama za zapošljavanje. Sa ovim alatima pri ruci, bivši zaposleni mogu brže napredovati i pronaći nova radna mesta.
Osim toga, pomaganje bivšim zaposlenima na ovaj način pokazuje ostalima da vam je stalo do radnika uprkos teškoj odluci koju ste doneli.
Mnogi poslodavci sada tako tretiraju bivše zaposlene – i one koji napuštaju izbor i one koji su otpušteni – kao alumniste. Ova mreža može biti moćna za vaš brend poslodavca, jer ti zaposlenici mogu nastaviti biti ambasadori sve dok se prema njima postupa s poštovanjem, a onima koji su otpušteni pruža se pomoć u pronalaženju novog zaposlenja.
Zaštita brenda poslodavca je lakša ako podržavate buduće, sadašnje i bivše zaposlene. Zauzvrat ćete imati bazu talenata, radnu snagu i ambasadore brendova koji su uzbuđeni što vas podržavaju.
Izvor: www.humanresourcestoday.com
Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!
Add a Comment