man-woman-business-reward-satisfaction-employee_159757-33

Employer Branding: Kako benefiti koje nudite mogu da ojačaju ili oslabe vašu EB reputaciju

Može se lako pretpostaviti da benefiti koje nudite mogu pomoći organizaciji da očuva svoju Employer Branding reputaciju i da poveća zadovoljstvo zaposlenih. Ali ako ne promovišete te benefite i usluge duže vreme, možda nećete shvatiti da loša iskustva o vašem brendu dolaze upravo zbog odsustva istih.

Ovde su prikazana iskustva dva poslodavca uporedo. Sa leve strane je iskustvo poslodavca koji  ne podržava kandidate koji nisu dobili posao u njegovoj firmi, i takođe ne brine o svojim trenutnim zaposlenima i zaposlenima koji su dali otkaz. Na desnoj strani je iskustvo poslodavca koji nudi visokokvalitetno iskustvo svojim odbijenim kandidatima, programe i alate interne mobilnosti za trenutnu radnu snagu, kao i usluge za pomoć zaposlenima koji odlaze.

Izvor: www.us.intoo.com

Kao što se vidi na slici, putovanje poslodavca je ciklus. Nijedna pojedina akcija ne izdvaja se od drugih; sve su međusobno povezane. Bez obzira na to gde se vaša organizacija nalazi na svom razvojnom putu, vaši postupci – ili nerad – mogu doprineti dobroj ili lošoj reputaciji i samom EB.

Dakle, kako ovi postupci mogu uticati za vaš brend poslodavca?

Popularnost korporativnih sajtova za pregled i ostavljanje komentara poput Glassdoor –a među današnjom radnom snagom, može uticati na reputaciju vašeg brenda poslodavca– ne samo među sadašnjim i potencijalnim zaposlenima, već i među vašom sadašnjom i potencijalnom bazom kupaca. I pozitivni i negativni komentari o vašoj organizaciji mogu se brzo proširiti internetom.

Kada ne nudite benefite i prednosti koje su usmerene ka stvaranju boljih radnih uslova za zaposlene, rizikujete nizak moral, angažovanje i produktivnost radne snage što ukazuje na to da  zanemarujete njihovu mobilnost i razvoj karijere. Vaši zaposleni mogu da se osećaju preopterećeno, kada je proces zapošljavanja spor, a broj kandidata slab. Svi ovi faktori mogu dovesti do loših komentara p kompaniji i, što je još gore, do smanjenja učinka kompanije.

Ovi postupci pomažu u tome da sagledate ceo razvoj brenda poslodavca, jer su sve faze međusobno povezane:

  • Osećanja vaše trenutne radne snage prema vašoj organizaciji
  • Angažovanost i produktivnost vaše radne snage
  • Mišljenje potencijalnih kandidata o vašem brendu i tome koliko lako i isplativo možete popuniti pozicije
  • Kako vaši klijenti, vaša industrija i/ili poslovna zajednica doživljavaju vaš brend
  • Performanse i profitabilnost vaše organizacije

Kada se razmatraju potencijalno nepoželjni rezultati, na primer od smanjenog angažovanja zaposlenih do negativnih recenzija brenda i percepcije do gubitka profita, pokazalo se da svaki od ovih ishoda može da se spreči.

Možete zadržati određenu kontrolu nad percepcijom svog brenda brinući se o onima koji rade za vas, onima koji žele raditi za vas i onima koji više ne rade za vas – nudeći beneficije koje im mogu pomoći u njihovom trenutnom stanju zaposlenja.

Regrutovanje kvalitetnih kandidata i stvaranje ambasadora brenda

Današnji pametni kandidati često će istraživati organizaciju pre nego što se prijave, i mogu dvaput razmisliti o tome da krenu dalje sa kompanijom koja ima negativne kritike na mreži. Kvalitet kandidata koje privlačite direktno će uticati na vašu radnu snagu, njenu efikasnost i rezultate.

Glavni razlozi zašto kandidati odustaju od procesa zapošljavanja su loša interakcija sa menadžerima za zapošljavanje i čitanje negativnih kritika zaposlenih. Sajtovi na kojima su navedene recenzije kompanija uključuju povratne informacije, ne samo od sadašnjih i bivših zaposlenih, već i od kandidata koji nisu izabrani, a koji često prenose iskustva o svom procesu selekcije i samog intervjua – bilo dobro ili lose. Možete povećati potencijal za pozitivne povratne informacije tako što ćete kandidatima koje odbijete ponuditi visokokvalitetno iskustvo kandidata – ono koje priznaje svakog pojedinca i prepoznaje njihovo vreme, trud i interes da budu deo vaše organizacije. Prijavljivanje za posao je dugotrajan proces, a čekanje može biti stresno. Kada kandidat ne dobije blagovremenu i obzirnu informaciju od organizacije za zapošljavanje, može steći negativan utisak o kompaniji.

Osim što na odgovarajući način treba da komunicirate sa kandidatima, možete se zahvaliti svakom kandidatu nudeći im digitalnu platformu ili kurs koju mogu koristiti za traženje posla, poboljšanje svog CV-ja, rad na propratnim pismima i vežbanje intervjua. Pokazivanje kandidatima koje ste odbili da cenite njihovo interesovanje, može da neguje vašu bazu talenata i podstakne pozitivne kritike na mreži dok stvarate ambasadore za vaš brend. I te pozitivne kritike će vam pomoći da vremenom privučete više kvalitetnih kandidata.

Angažovanje i zadržavanje vaše radne snage

Naravno, kada budete imali dinamičnu, produktivnu i angažovanu radnu snagu, poželećete da je zadržite. Ali ako svojim zaposlenima ne ponudite razvoj karijere, alate za razvoj karijere, mogućnosti usavršavanja i transparentnost u vezi sa otvaranjem radnih mesta, možete ih izgubiti. Fluktuacija zaposlenih je skupa i iznosi pola do dva puta godišnje plate zaposlenog, pa je primena alata koji osnažuju vašu radnu snagu pametan finansijski izbor. Programi interne mobilnosti (koji se nazivaju i mobilnost u karijeri) pomažu u sprečavanju te fluktuacije tako što vam omogućavaju da negujete liderstvo u svojoj organizaciji i podržavate individualni profesionalni rast u celini.

Interni programi mobilnosti mogu pomoći u stvaranju svesti za otvorena radna mesta i omogućiti rani pristup internim kandidatima odnosno zaposlenima koji mogu da napreduju na druge pozicije. Oni takođe mogu povećati šanse zaposlenih da budu angažovani za razne mogućnosti I pozicije pružanjem online obuke i razvoja veština kako biste im pomogli na tom putu. Alati interne mobilnosti takođe mogu pratiti interese i iskustvo zaposlenih, tako da menadžeri za zapošljavanje mogu lako otkriti talente u okviru svoje postojeće radne snage.

Srećna radna snaga biće motivisana da bude deo rasta vaše organizacije i biće kreativnija, produktivnija i angažovanija. Naravno, ovo može samo pozitivno uticati na recenzije vaše kompanije i vaš rezultat.

Poštovanje i pomoć vašim bivšim zaposlenima

Kao što smo videli tokom pandemije, čak i najprofitabilnija, popularna kompanija može postati žrtva nepredviđenih okolnosti koje je mogu naterati na otpuštanja radnika. Takva kompanija može održati svoju reputaciju dok prolazi kroz nesrećni događaj pružajući usluge nadoknade ugroženima. Outplacement se sastoji od individualnog podučavanja u karijeri u kombinaciji sa digitalnom platformom koja nudi oglase za posao, radionice i vodiče o temama od propratnih pisama do umrežavanja, intervjuiranja i pregovaranja o ponudi. Sa ovim alatima pri ruci, bivši zaposleni mogu brže napredovati i pronaći nova radna mesta.

Osim toga, pomaganje bivšim zaposlenima na ovaj način pokazuje preostaloj radnoj snazi da vam je stalo do onih na koje utiče teška odluka koju ste morali da donesete.

Mnogi poslodavci sada tako  tretiraju bivše zaposlene – i one koji napuštaju izbor i one koji su otpušteni – kao alumniste. Ova mreža može biti moćna za vaš brend poslodavca, jer ti zaposlenici mogu nastaviti biti ambasadori sve dok se prema njima postupa s poštovanjem, a onima koji su otpušteni pruža se pomoć u pronalaženju novog zaposlenja.

Zaštita brenda poslodavca je lakša ako podržavate buduće, sadašnje i bivše zaposlene. Zauzvrat ćete imati bazen talenata, radnu snagu i ambasadore brendova koji su uzbuđeni što vas podržavaju.

Izvor: www.humanresourcestoday.com

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *