businessmen-handshake-from-laptops-megaphone-collaboration-communication-corporate-cooperative-business-concept-white-background_335657-1775

Par načina da poboljšate remote kulturu kompanije i izgradite tim koji je uspešan zajedno ili odvojeno

Širom zemlje i širom sveta, većina kompanija prešla je na online radno okruženje. Bilo da se radi o individualnim uslugama ili svakodnevnim operacijama, za mnoge zaposlene postoji sveprisutna praksa: „rad na daljinu“.

Među bezbroj lekcija koje smo naučili u prošloj godini, jedna se odnosi na to kako su preduzeća videla načine na koje mogu da promene poslovanje online i da uz to ostanu produktivna. U stvari, mnoge kompanije prijavljuju da su zaposleni produktivniji kada rade od kuće. S obzirom da ovaj trend raste, postavlja se pitanje kako da stvaramo kulturu kompanije kroz ekrane? Jason Hennessey kao izvršni direktor jedne kompanije,  koja je započela rad pre pet godina sa radnom snagom koja je radila remote, govori o oprobanim temeljima na kojima su izgradili uspešnu kulturu kompanije.

Rad preko ekrana

Dosta toga je napisano o tome kako ekrani isisavaju životnu snagu iz naših profesionalnih duša, pa hajde na trenutak da stanemo na stranu ovih digitalnih dementora. Da, zamor od Zoom sastanaka je stvaran koliko i dementori, i nema zamene za istinske lične interakcije. Ipak, digitalno vođeno poslovanje još uvek ima prednosti:

  • Nema geografskih ograničenja pri zapošljavanju, što znači povećanje vašeg fonda talenata
  • Povećana produktivnost i fleksibilnost
  • Ušteda troškova (za preduzeća i njihove zaposlene)
  • Inovativne adaptivne mere za rad od kuće koje neguju ravnotežu između posla i života

Prihvatite mogućnosti

Među osobinama efektivnog lidera je i sposobnost da odmeri priliku u odnosu na izazov. Pozitivnost će vas uvek odvesti dalje od cinizma. Uskladite pozitivne vibracije sa pragmatičnim idealima i imaćete recept za uspeh.

Rad na daljinu donosi jedinstvene izazove. Postoji očigledan nedostatak autentičnog ljudskog kontakta i manje očiglednih nezadovoljstava, poput prezaposlenosti, sve manje kreativnosti (kojoj se, kako ćemo raspravljati, može se suprotstaviti) i, ako se tome ne posveti pažnja, osećaj pripadnosti se može sve više oslabiti kao i osećaj za zajedništvo u preduzeću.

Jasno komunicirajte putem alata kao što su Slack i Asana. Obezbedite mrežni dijagram u organizaciji kako bi svi zaposleni videli kako se uklapaju u celokupnu organizaciju. Koristite zajedničke Dropbox i Google sheets kako bi zaposleni mogli da sarađuju na dokumentima i platformama za SOP -ove i interaktivnu obuku.

Zakažite vreme za sinergiju, čak i ako to nije povezano sa poslom

Sinergija pokreće zaposlene u kancelariji. Šta je to? Zamislite sinergiju jednostavno kao zbir svih delova koji su veći od jednog dela. Pojavljuje se tokom tog jednog slučajnog sastanka na kojem se razgovorna tema pretvara u fantastičnu ideju. Pojavljuje se kod aparata za vodu dok dva zaposlena razgovaraju o  fudbalu i shvataju da se isto razmišljanje iz određene metode koja ih hrani sugestijama o postavkama, može primeniti na proizvod koji razvijaju.

Kako se to može postići pri remote radu? Odvojite vreme za ove trenutke. Bilo da se radi o nekom virtielnom takmičenju u igrici ili virtuelnom ,,happy hour” , dajte svojim zaposlenima vremena za druženje, razgovor i razmišljanje. Možda se neće osećati tako prirodno kao u kancelariji, ali sinergija se ipak može dogoditi.

Koristite Slack kanal na kome zaposleni mogu da dele lične izazove ili pobede vezane za posao. To omogućava zaposlenima da saznaju više jedni o drugima, uspostave dublje veze i ujedine se u zajedničku svrhu.

Dajte autonomiju svojim zaposlenima

Mnogi zaposleni uživaju u fleksibilnosti koja dolazi sa radom od kuće. Ali, postoji lak način da uništite ovu fleksibilnost, stresirate zaposlene i uništite kulturu vaše kompanije ukoliko stalno zakazujete prijave radnih sati, vršite stalno praćenje učinka i produktivnosti zaposlenih i zahtevate dnevne ili nedeljne rezultata i izveštaje.

Umesto toga, učinite upravo suprotno. Ljudi cene autonomiju jer ona znači da im verujete i poštujete ih. Dodavanje striktnih pravila manje tradicionalnom radnom okruženju govori upravo suprotno.

Objasnite svoju viziju zaposlenima i to kako se njihov rad uklapa u misiju kompanije. Deljenje osnovnih vrednosti kompanije sa zaposlenima važno je za izgradnju jakih temelja. Omogućite zaposlenima da prepoznaju postupke svojih saradnika koji podržavaju vaše osnovne vrednosti.

Omogućite svojim zaposlenima da efikasno obavljaju svoj posao. Rezultat će biti kultura izgrađena na poverenju i poštovanju, umesto na jednom polju koje se nalazi iznad mikro -menadžmenta i nerealnih zahteva. To će povećati zadržavanje zaposlenih, kao i poboljšati ukupnu produktivnost.

Povremeni sastanci

Sastanci su deo svakog toka posla, ali zbog gore pomenutog Zoom zamora, mnogi rukovodioci izbegavaju dan sa velikim brojem sastanaka. Kao ljudi, jednostavno nismo povezani da gledamo u ekrane po ceo dan.

Štaviše, postoji dodatni faktor pažnje koji dolazi u obzir tokom virtuelnih sastanaka – gledanje u ljude direktno na ekranu privlači vašu pažnju na pomenuti ekran u svakom trenutku. Tako se putem beskrajnih sastanaka sa malo svrhe, zaposleni umaraju što se odražava na moral tima.

Neka sastanci vašeg tima budu svrsishodni i sažeti: Postavite cilj sastanka, a zatim zabeležite radnje koje treba da sledite. Možda treba da postoji duži sastanak samo jednom nedeljno. Održavanje sastanaka svrsishodnim pruži će vašim zaposlenima informacije koje su im potrebne za obavljanje posla, kao i više vremena za samu realizaciju istog.

I u duhu sinergije, zapamtite da ne mora svaki sastanak biti o poslu. Okupite svoj tim jednom nedeljno na sesiji gde ćete svaki put da izaberite novu temu za razgovor i naučite više jedni o drugima.

Rast van ekrana

Razmislite o tome kako možete da razvijete svoju kompaniju i njenu kulturu van mreže. Kako se svet ponovo otvara, kakve će mogućnosti biti da vaše zaposlene okupite? Do tada, šta možete učiniti da podstaknete rast i učinite da se vaši zaposleni cene?

Ako imate kancelariju i sredstva za bezbedan povratak zaposlenih, zašto ne biste priredili okupljanje za sve nove zaposlene koji su se pridružili vašoj kompaniji tokom pandemije? Ili na nekom sastanku na otvorenom, van kancelarije. Razmislite kako bi se to moglo postići u narednom periodu i pod kojim uslovima.

Šaljite resurse zaposlenima bez da oni to traže. Ako naiđete na knjigu za koju mislite da bi bila od koristi nekom od vođa vašeg tima, zašto je ne biste podelili sa njima? Kreirajte pakete dobrodošlice za nove zaposlene i gift pakete za sve. Iznenadite svoj tim opipljivim prednostima i mogućnostima za rast koje ne prolaze kroz ekran. Vaša kultura će procvetati.

Budućnost rada na daljinu

Iako još nemamo pravi pogled na uticaj rada na daljinu, prednosti vođenja digitalnog preduzeća su jasne. Kako se svet ponovo otvara, očekujte da će sve više preduzeća ostati da radi remote ili uvesti hibridni model u svoj tok rada.

Bez obzira na to kako vaše poslovanje funkcioniše, pozitivna kultura kompanije uvek bi trebala biti glavni prioritet. Prihvatite mogućnosti našeg digitalnog sveta i nastavite da tražite načine da proslavite svoj tim lično i na vebu.

Izvor: www.entrepreneur.com

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *