Software Engineer, Statistician, Visualizer and Analyst working on a project. Big data conference, big data presentation, data science concept. Pinkish coral bluevector isolated illustration

Zadržavanje talenata – 20 strategija koje smanjuju fluktuaciju

Zadržavanje talenata se definiše kao sposobnost organizacije da smanji fluktuaciju zaposlenih i zadrži vrhunske talente. To je nesumnjivo ključni pokazatelj dugoročnog uspeha – zato organizacije kreiraju programe zadržavanja talenata.

Zaposleni često odlaze zbog negativnih percepcija na radnom mestu kao što su niske plate, osećaj burnout-a, ograničene mogućnosti za rast i nedostatak ravnoteže između posla i privatnog života. Pošto fluktuacija može biti toliko štetna po vašu organizaciju, važno je usvojiti strategije koje promovišu pozitivno radno okruženje. Ali pre nego što se ove strategije usvoje, organizacije treba da otkriju svoju stopu fluktuacije da bi razumele značaj svojih problema zadržavanja.

Kako izračunavate stopu fluktuacije talenata?

Vaša stopa fluktuacije je pokazatelj uspeha vaše strategije zadržavanja talenata. Definiše se kao procenat zaposlenih koji su napustili vašu organizaciju tokom određenog vremenskog perioda. Ovo je važna metrika koju treba pratiti, jer vam daje uvid u kulturu vaše kompanije, strategije zapošljavanja i brend poslodavca.

Da biste izračunali ovu metriku, potrebno je da pratite broj zaposlenih koji su otišli ​​u određenom vremenskom periodu, obično na godišnjem ili tromesečnom nivou. Takođe morate pronaći prosečan broj zaposlenih u tom vremenskom periodu. Da biste izračunali svoj prosek, jednostavno dodajte broj zaposlenih na početku vašeg vremenskog perioda broju zaposlenih na kraju i podelite sa dva. Sa ovim podacima možete lako da otkrijete svoju stopu obrta koristeći jednostavnu formulu.

Zaposleni koji su otišli ​​/ [(Zaposleni na početku + Zaposleni na kraju) / 2] x 100

Koje su prednosti zadržavanja vrhunskih talenata?

Organizacije koje zadrže svoj fond talenata imaju mnoge prednosti. Dok visoko zadržavanje smanjuje troškove regrutovanja, unajmljivanja i rada zaposlenih, strategije zadržavanja pružaju prednosti daleko iznad smanjenja troškova.

Zadržavanjem radne snage, možete postići visoku produktivnost. Što duže ostaju vaši zaposleni, to duže moraju da razviju stručnost i iskustvo kompanije, što aktivno pokreće njihovu sposobnost da rade.

Pored povećane produktivnosti, vaši napori za zadržavanje će poboljšati korisničko iskustvo, promovisati pozitivnu kulturu kompanije, smanjiti probleme sa fluktuacijom i povećati moral zaposlenih.

Važnost zadržavanja vrhunskih talenata je jasna — potreban vam je za uspeh. Na kraju krajeva, vaši zaposleni čine mogućim vaše poslovne inicijative. Za optimalne rezultate i visoko zadržavanje, fokusirajte se na iskustvo zaposlenih.

20 strategija zadržavanja talenata koje smanjuju fluktuaciju

Regrutirajte prave ljude

Efikasno zapošljavanje ima veliki značaj u vašem programu zadržavanja zaposlenih. Trebalo bi da tražite zaposlene koji su u skladu sa kulturom vaše kompanije i koji se dobro uklapaju u smislu veština, tipa ličnosti i vrednosti. Jasno iscrtajte očekivanja kako biste izbegli bilo kakvu neusklađenost u vezi sa sposobnostima zaposlenog u odnosu na njihove odgovornosti.

 Razvijte svoj proces onboarding -a

Onboarding je proces koji je ključan za uspeh vaših zaposlenih. Onboarding treba da nauči zaposlene o njihovoj ulozi i kulturi vaše kompanije. Bez ovih informacija, vaši zaposleni mogu biti nesigurni kako se uklapaju u organizaciju ili nespremni da marljivo rade. Iskoristite sveobuhvatno i kontinuirano uključivanje da biste postavili pozitivan ton od samog početka.

Navedite mogućnosti mentorstva

Mentori su odličan način za nove i stalne zaposlene da steknu osećaj povezanosti i motivacije unutar svoje organizacije. Mentori mogu da ponude smernice, odgovore na pitanja i obezbede informacije za smislene odnose sa zaposlenima za podizanje morala. Oni takođe stvaraju put za rast, što je ključni pokretač zadržavanja.

Dajte pravičnu nadoknadu

Plata je obično primarna motivacija zaposlenih za traženja novog posla. Plata koju nudite treba da bude konkurentna drugim organizacijama kako biste sprečili zaposlene da traže novi posao. Obavezno procenite veštine i odgovornosti svojih zaposlenih prilikom određivanja plate i redovno ih prilagođavajte.

Obezbedite privlačne benefite

Atraktivni benefiti nesumnjivo čine organizacije konkurentnijima u privlačenju i zadržavanju talenata. Osim toga, oni podižu moral zaposlenih. Pogodnosti kao što su roditeljsko odsustvo, plaćeno slobodno vreme i opcije rada na daljinu pomažu zaposlenima da imaju pozitivno iskustvo na radnom mestu. Pored toga, ove pogodnosti govore da vam je stalo do potreba i želja vaših zaposlenih kako bi se oni osećali cenjenima.

Dajte prioritet dobrobiti zaposlenih

Zaposleni treba da osećaju brigu i izvan radnih obaveza. Najbolje organizacije obezbeđuju resurse za fizičko i mentalno zdravlje, kao što su seanse za mentalno zdravlje i naknade za članstvo u teretani. Ne samo da zdrava radna snaga inherentno radi bolje, moral vaših zaposlenih će porasti pokazujući da cenite njihovu dobrobit.

Povećajte komunikaciju

Komunikacija rukovodstva treba da bude transparentna, detaljna i kontinuirana u celoj organizaciji. Menadžeri bi trebalo da se redovno javljaju kako bi se pozabavili preprekama, razgovarali o promenama i odgovorili na pitanja. Kada zaposleni osete vezu sa rukovodstvom, veća je verovatnoća da će se osećati usklađeno sa kompanijom i želeti da ostanu. Osim toga, uz transparentnu komunikaciju, zaposleni više veruju svojim liderima, što je ključni pokretač zadržavanja.

Dajte stalne povratne informacije

Kao i komunikacija, povratna informacija treba da bude dvosmerna i kontinuirana. Organizacije treba da stvore kulturu povratnih informacija kako bi razgovarale o mogućim oblastima poboljšanja i za menadžere i za njihove zaposlene. Povratne informacije promovišu rast, poverenje i uspeh kako bi zadržali najbolje rezultate.

Obezbedite prilike za obuku i razvoj

Važno je da saopštite da vidite potencijal za rast u svojim zaposlenima, a prilike za obuku i razvoj će učiniti upravo to. Ne oklevajte da zatvorite praznine u veštinama i povećate produktivnost i kompetenciju u svojim timovima pomoću ovih vrednih mogućnosti. Bilo da pomažu vašim zaposlenima da budu uspešniji u svojoj trenutnoj ulozi ili ih postavljaju za veću odgovornost, obuka i razvoj je efikasan način za podizanje morala, produktivnosti i zadržavanja zaposlenih.

Odajte priznanje i nagrade

Zaposleni treba da se osećaju cenjenim i priznatim za svoj trud. Bez priznanja i nagrada, zaposleni mogu izgubiti motivaciju da idu iznad i dalje u budućnosti. Bez priznanja, zaposleni možda neće znati da li njihovi napori ispunjavaju – ili uspevaju – vaša očekivanja. Odajte priznanje i nagrade koje su u skladu sa rezultatima vaših zaposlenih kako biste podržali vaše napore za zadržavanje.

Omogućite fleksibilan rad

Fleksibilni, često udaljeni ili hibridni rad, postaje norma. Organizacije koje su konkurentne u privlačenju i zadržavanju vrhunskih talenata razumeju ovu realnost i nude opcije na daljinu kada je to moguće. Kada se zaposlenima pruži fleksibilnost i balans između posla i života, manja je verovatnoća da će ,,izgoreti” i veća je verovatnoća da će biti zadovoljni poslom.

Efikasno upravljajte promenama

Promena se može desiti velikom brzinom u svim industrijama. Iako se promene često moraju desiti, lideri ne bi trebalo da dopuštaju da se zaposleni osećaju ostavljenim u prašini oko odluka. Često komunicirajte i razgovarajte sa „zašto“ iza neophodnih promena da biste stvorili podršku i usklađivanje zaposlenih.

Odajte priznanje

Prekretnice su važne u karijeri zaposlenog. Bilo da je u pitanju važan rok ili dvogodišnji jubilej kompanije, lideri bi trebalo da slave tu pojavu. Ovakvi napori aktivno podižu moral i čine radno okruženje pozitivnim mestom.

Postavite jasan put ka napredovanju

Zaposleni treba da budu svesni mogućnosti koje imaju u organizaciji. Bez mogućnosti napredovanja koje su ikada bile ponuđene, zaposleni mogu ići u kupovinu za uloge u drugim organizacijama. Dajte prioritet internim angažovanjima i unapređenjima kada je to moguće i obezbedite stalne mogućnosti zaposlenima da razviju svoje veštine.

Uključite svoj talenat

Snažan angažman zaposlenih je temelj svih uspešnih poslovnih inicijativa. Kada je u pitanju zadržavanje, angažovanje je možda najvažniji faktor. Znakovi neangažovanja kao što su odsustvovanje, nizak moral i niska produktivnost treba kontinuirano procenjivati kako bi se sprečila promena pre nego što bude prekasno. Da biste angažovali svoj talenat, dosledno pitajte sebe i zaposlene kako se iskustvo na radnom mestu može poboljšati, a zatim postupajte na osnovu tih uvida.

Ankete nakon otkaza

Izlazne ankete su odličan način da se razume zašto zaposleni odlaze. Kada razumete ove motive, možete da napravite promene kako biste sprečili da i drugi odu. Iskoristite ove dragocene uvide da poboljšate radno mesto za postojeće zaposlene.

Stvorite poštovanje

Sada više nego ikad, zaposleni očekuju visok nivo poštovanja od svojih lidera. Bilo da ovo dolazi od podrške autonomiji zaposlenih, davanja prioriteta poverenju kako bi se izbegao mikromenadžment, ili ljubaznosti prema zaposlenima u kancelariji, zaposleni moraju da se osećaju poštovano. Da biste sebe označili kao poslodavca po izboru, organizacioni lideri treba da stvore kulturu poštovanja koja odjekuje svim zaposlenima.

Omogućite adekvatne periode odmora

Izgaranje zaposlenih je ključni pokretač fluktuacije. Kada se zaposleni osećaju prezaposleno i nemotivisano, ne dostižu svoj puni potencijal i mogu se osećati skloni da odu. Dozvolite zaposlenima da uzmu dane za odmor i slobodno vreme, kada je to potrebno, kako bi napunili baterije.

Promovišite timski rad

Ne samo da efikasan timski rad promoviše produktivnost, već stvara značajne odnose na radnom mestu. Timski rad podstiče odgovornost dok zaposlenima daje mogućnost da se oslone kada je to potrebno. Osim toga, kada zaposleni osećaju da imaju prijateljstva na radnom mestu, veća je verovatnoća da će se osećati povezanim sa svojom organizacijom i manje je verovatno da će otići.

Priprema za promet

Dok su strategije za smanjenje fluktuacije veoma efikasne kada se pravilno primenjuju, fluktuacija je ponekad neizbežna. Procenite svoje trenutne zaposlene i identifikujte ko je u opasnosti od fluktuacije na osnovu pokazatelja kao što su odsustvovanje i niska produktivnost.

Korišćenje softvera za zadržavanje talenata za smanjenje fluktuacije

 Platforma za angažovanje zaposlenih može da obezbedi alate koji su vam potrebni da zadržite vrhunske performanse. Organizacije koje žele da povećaju zadržavanje na tržištu rada koje služi zaposlenima, treba da iskoriste alate za angažovanje, performanse i inteligenciju za optimalne rezultate. Evo kako vam ovi alati mogu pomoći:

  • 1-on-1 alatke pružaju šablon za skiciranje i praćenje razgovora između zaposlenih i menadžera. Ovi razgovori podstiču vezu, poverenje i usklađenost kako bi aktivno podstakli zadržavanje, a efikasan alat 1-na-1 može pomoći u olakšavanju vaših razgovora.
  • Ankete o angažovanju pomažu da se obuhvate percepcije zaposlenih u svim fazama njihovog radnog mandata. Vaši zaposleni imaju dragocen uvid u ono šta funkcioniše, a šta ne. A kada postupate na osnovu ovih uvida, možete učiniti radno okruženje boljim za sve zaposlene. Iskoristite prednosti moderne platforme za anketiranje da biste maksimalno povećali svoje inicijative za zadržavanje.
  • Alati za prepoznavanje vam pomažu da svojim zaposlenima odate priznanje za njihova dostignuća. To je efikasno sredstvo koje podiže motivaciju zaposlenih na celu organizaciju kako bi podstakao moral zaposlenih i organizacionu usklađenost. Kada pružite stalno priznanje, vaši zaposleni neće tražiti tu potvrdu na drugom mestu.
  • Alati za povratne informacije vam pomažu da poboljšate učinak i izgradite poverenje između zaposlenih i lidera. Vaš alat za povratne informacije treba da bude dvosmeran, da podstakne povratne informacije i od zaposlenih i od menadžera. Ovo pomaže zaposlenima da znaju gde mogu da se poboljšaju i daje liderima uvid u to gde njihove inicijative ne uspevaju. Kada zaposleni i menadžeri daju stalne povratne informacije, stvara se osnova poverenja za podsticanje rasta.
  • Ciljevi daju zaposlenima put ka rastu i uspehu. Ovi alati povećavaju usklađenost i odgovornost tako što podižu ciljeve zaposlenih na celu organizaciju. Zaposleni mogu pratiti svoje ciljeve i beležiti ključne prekretnice kako bi promovisali visok nivo motivacije. A kada se zaposleni osećaju povezanim i motivisanim svojim poslom, veća je verovatnoća da će ostati.

Alati za talente vam pomažu da otkrijete ko su vaši uspešni i loši. Efikasna platforma za talente pruža liderima sveobuhvatnu sliku njihove radne snage. Sa ovim uvidima, lideri mogu da donose strateške odluke o talentima za borbu protiv neželjene fluktuacije.

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Izvor: www.humanresourcestoday.com

Comments are closed.