Recruiters and managers searching for candidate in huge CV for position. Recruitment agency, human resources service, recruitment network concept. Pink coral blue vector isolated illustration

HR vesti – Prakse i lekcije iz 2021-ve godine

Gledajući unazad, 2021. je bila godina u kojoj su HR profesionalci na svim nivoima naučili ključne HR vesti, trendove i lekcije, prema rečima dvojice šefova ljudskih resursa u industriji brze hrane — jednom od najteže pogođenih sektora tokom pandemije.

U nastavku vam prenosimo HR vesti, trendove i prakse koje su usvojile ove kompanije čiji HR lideri su govorili za SHRM magazine Online – Marisa Andrada,  Chipotle Mexican Grill’s chief diversity, inclusion and people officer, i Kelly McCulloch, chief people officer at Taco Bell.

Ovo su 14 najvažnijih HR vesti, trendova i lekcija koje su naučili 2021.

Pokažite zaposlenima svrhu kompanije, pored profita

,,Ljudi se pridružuju i ostaju u kompaniji samo ako su njihove lične vrednosti u skladu sa vrednostima kompanije”, rekla je Andrada. „Svrha ne može biti samo u zarađivanju novca. Kompanija mora ne samo da radi dobro, već i da čini dobro. U Chipotleu, ta veća svrha je negovanje boljeg sveta kroz svoju misiju i akcije. Među Chipotle-ovim ključnim vrednostima su poverenje i autentičnost.”

Pronađite nove načine za privlačenje i zadržavanje talenata

,,Ključ za privlačenje i zadržavanje zaposlenih je u slušanju njihovih potreba”, rekla je McCulloch. ,,Velika ostavka je stvarna— i Taco Bell to vidi i oseća kako na korporativnom nivou tako i u restoranima. Mnogi zaposleni još uvek oklevaju da se vrate na posao. Moramo da se sastanemo sa zaposlenima tamo gde se nalaze“, primetila je ona.

Stvorite bezbedno radno okruženje

,,Radi se o stvaranju radnih prostora u kojima se zaposleni osećaju bezbedno i fizički i psihički”, rekla je Andrada. ,,Chipotle je to naučio početkom 2019. godine, prepoznajući da je većina njegove radne snage kombinacija mlađih milenijalaca i članova generacije Z koji zahtevaju da njihovi radni prostori budu nešto više od mesta za rad.”

Budite fleksibilniji

,,Matična kompanija Taco Bell-a, Yum!, redovno pita zaposlene šta žele, a jedan od najčešćih odgovora je fleksibilnost”, rekla je McCulloch. ,,Ovo zahteva od nas da drugačije razmišljamo o tome kako se posao obavlja. Zaposleni u kompaniji rekli su da žele više fleksibilnosti kada dođu u kancelariju i kada rade od kuće. Sada nemaju ograničenja i mogu da biraju gde im je prijatnije da rade.”

Napravite organizaciju koja nagrađuje interne talente

,,Najodrživije kompanije obično podržavaju zaposlene i pokazuju jasan put ka unapređenju”, rekla je Andrada. ,,U Chipotleu, neverovatnih 77 procenata generalnih direktora je počelo da radi po satu. Kompanija takođe pokušava da interno razvije više tehnoloških radnika ulažući u njihovo obrazovanje i sposobnost učenja i rasta.”

Napravite privlačno radno mesto

,,Jedan logičan način da se podstaknu zaposleni da se vrate na radno mesto je da radno mesto izgleda privlačnije”, rekao je McCulloch. ,,To je jedan od razloga zašto je, kada je sedište Taco Bella zatvoreno tokom pandemije, zgrada preuređena. Mislili smo da je važno osetiti nešto novo i sveže“, rekla je ona. ,,Odeljenja su izmeštena tako da se radnici nisu vraćali u iste prostore. Predvorje je preuređeno, dodate sobe za odmor i preuređen je salon za zaposlene.”

Ponudite prilike za učenje i rast

,,Chipotle je nedavno “udvostručio” učenje i razvoj”, rekla je Andrada. ,,Na primer, u aprilu je Chipotle najavio da će ponuditi diplome bez duga u poljoprivredi, kulinarstvu i gostoprimstvu svim zaposlenima koji ispunjavaju uslove u partnerstvu sa Guild Education, vrhunskom kompanijom za obrazovanje i usavršavanje.”

Pazite na mentalno zdravlje radnika

Chipotle je uveo pristup savetnicima za mentalno zdravlje za zaposlene i njihove porodice u 2019. Taco Bell je nedavno preduzeo akciju da pomogne zaposlenima da pronađu terapeuta kreiranjem besplatnog programa teleterapije. U okviru programa, koji se sada testira, zaposleni, mogu da zakažu neograničene sastanke kako bi se virtuelno sastali sa terapeutom.

Ponudite jednostavan raspored

Kao što potrošači žele pristup brzim i lakim digitalnim radnjama, tako žele i zaposleni. ,,Chipotle je usred implementacije sistema za merenje vremena koji omogućava zaposlenima da koriste svoje mobilne telefone da vide svoje smene dve do tri nedelje unapred. Ako im ne odgovara datum ili vreme smene, mogu da zamene smene sa drugim radnicima”, napomenula je Andrada. „Sve je u tome da se postaraju da njihovi rasporedi odgovaraju njihovom životnom stilu.”

Budite inkluzivni

,,Zapošljavanje radne snage koja odražava vašu bazu kupaca nikada nije bilo važnije”, rekla je Andrada. „Nadam se da će različitost postati popularna reč. U međuvremenu, Taco Bell je angažovao svog prvog glavnog službenika za kapital i inkluziju da nadgleda sve, od praćenja raznolikosti svojih dobavljača do raznolikosti među korisnicima franšize”, rekla je McCulloch.

Učestvujte u razmeni moći sa zaposlenima

Uloga HR odeljenja više nije prvenstveno administrativna, prema Andradi, već se radi o angažovanju i zadržavanju zaposlenih. „Kakvo iskustvo stvaramo za ljude u organizaciji? Promena moći je prešla sa organizacije na zaposlene.“

Odgovorite na inflaciju

,,Plate bi trebalo da odražavaju stvarni svet—i trenutno inflatorno okruženje. U Chipotle-u, restorani imaju program bonusa za zaposlene zasnovan na ispunjavanju kvartalnih prodajnih ciljeva restorana (i drugih ciljeva poput sigurnosti i tačnosti). ,,Ako osoblje ispuni ili pobedi ove ciljeve”, rekla je Andrada – ,,može dobiti dodatnu platu za celu nedelju za tromesečje ili do jednog meseca dodatne plate godišnje”.

Poboljšajte benefite i komuncirajte ih kroz interne HR vesti i kanale

,,Dugoročni podsticaji — poput grantova za vlasnički kapital na svim nivoima — postali su češći u javnim preduzećima”, rekla je Andrada. Druge pogodnosti za zaposlene takođe moraju biti privlačne. Zaposleni u Chipotle-u dobijaju besplatan obrok svaki put kada rade i dobijaju 50% popusta na obroke kada ne rade. „Želimo da oni budu ambasadori svog brenda“, dodala je ona.

Podržite zaposlene

,,Sve više kompanija pronalazi načine da finansijski pomogne zaposlenima koji brinu o porodici – posebno onima koji se brinu o roditeljima”, rekla je Andrada. ,,Ovo bi moglo doći kroz subvencionisanje članstva sa uslugama kao što je Care.com ili nuđenjem dodatka za podršku obavezama nege.”

Izvor: www.shrm.org

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Comments are closed.