Stručnjaci za ljudske resurse već su isplanirali ili sada dorađuju svoju strategiju za Employer Branding za 2022. godinu i spremaju se da nađu nove i iskoriste postojeće resurse koji su im potrebni za poboljšanje iskustva zaposlenih, jačanje kulture, zadržavanje osoblja i privlačenje talenata.
Upravo zato, donosimo vam neke od najboljih saveta za ovaj period planiranja. Nadamo se da će vam to pomoći da proširite svoje razmišljanje, privučete više talenata i resursa, definišete svoje ciljeve, odgovorite na najhitnije potrebe svojih zaposlenih u doba pandemije i izgradite zajednicu koja može pojačati vaše napore u narednoj godini i kasnije.
Proširite svoju definiciju Employer Branding -a
Možete se lako zaneti razmišljanjima o svemu što možete postići sa dodatnim resursima za stvaranje brenda poslodavaca. Ali realnost je da resursi nikada nisu beskrajni, a budžetska ograničenja neizbežno će ograničiti vaše planove.
Predlog je da razmislite o tome kako možete proširiti svoj uticaj u okviru svoje organizacije. Prečesto menadžeri pretpostavljaju da je brendiranje poslodavaca zaista samo drugo ime za marketing zapošljavanja i regrutacije. Ali brendiranje poslodavaca daleko je efikasnije i interno i eksterno kada obuhvata kulturu, internu komunikaciju, iskustvo zaposlenih i organizacionu efikasnost.
Razmislite o tome da se obratite menadžerima u celoj vašoj organizaciji kako biste istražili načine na koje možete ujediniti napore i pojačati svoj uticaj pomoću jedne strategije za brend poslodavca. Od privlačenja talenata i upravljanja talentima do zdravlja zaposlenih i upravljanja promenama, lako je videti kako bi svaka oblast mogla imati koristi od partnerskog pristupa.
I ne zaustavljajte se na HR -u! Zapošljavanje menadžera u svakom odeljenju, IT lidere i druge zainteresovane strane koje mogu biti prirodni saveznici i podrška.
Koristite podatke za oblikovanje strategije
Naravno, planiranje nije samo vezano za povećanje vaših resursa. Takođe morate poboljšati svoj plan.
Pomoću podataka možete utvrditi koje faze i aspekti različitih procesa za kandidate/zaposlene zahtevaju najviše pažnje. Nakon što odaberete oblast za poboljšanje, potrudite se da dublje proučite povezane podatke kako biste bili sigurni da usvajate pristup i taktiku koji će biti najefikasniji.
Na primer, ako planirate marketing kampanju za zapošljavanje namenjenu različitim inženjerskim pozicijama, nemojte samo istraživati uže tržište u toj oblasti ili regionu. Umesto toga, istražite tržište u svom primarnom području zapošljavanja. Možda ćete otkriti da morate udvostručiti ili čak utrostručiti svoj predviđeni budžet za oglašavanje nakon što zaronite u brojke.
Odgovorite na pojavu burnout-a tokom pandemije
Verovatno vam nije potrebna studija koja bi vam rekla da su nivoi ,,sagorevanja” izuzetno visoki. Bez sumnje, ova epidemija može uticati na produktivnost i moral. Svaka organizacija mora se zaštititi od mogućnosti preteće pojave u vidu velikog broja ostavki koja bi mogla desetkovati stope zadržavanja na već tesnom tržištu rada.
Tokom poslednje godine, česte i promenljive okolnosti otežale su zadovoljavanje potreba zaposlenih na sveobuhvatan, holistički način. Gledajući unapred u 2022., od suštinske je važnosti da plan brenda poslodavca postavi ove potrebe za glavni prioritet. Dakle, stavljajući fokus na opštu dobrobit, gde treba da se pozabave specifičnim poteškoćama sa kojima se zaposleni suočavaju, oni istovremeno stvaraju iskustva zaposlenih koja doprinose istinskoj pozitivnosti na radnom mestu i uzbuđenju za dalji razvoj i uspeh.
Evo jednog primera područja pripremljenog za intervenciju? Remote rad doveo je do smanjenja kontakata i gubitka mogućnosti za povezivanje i saradnju. U mnogim organizacijama ovo je oslabilo ključni deo vrednosne ponude zaposlenih (EVP). Na primer da rad u kompaniji omogućava profesionalcima da se upoznaju i povežu sa neverovatnim ljudima. Ovakve kompanije moraju da izgrade nove vrste iskustava zaposlenih koja odgovaraju na ovaj jaz, kao i druge vrste iskustava koja vraćaju angažman zaposlenih.
Počnite sada da gradite svoj unutrašnji employer branding za 2022.
Za ambiciozan plan brenda poslodavca potrebni su Employer Branding ambasadori rašireni po celoj organizaciji kako bi pomogli u pretvaranju ideja u delo. Sada je vreme da počnete sa izgradnjom sopstvene unutrašnje grupe pristalica, kako biste bili spremni da ih pozovete kada se ukaže prilika.
Počnite tako što ćete pronaći ljude koji nastoje da poboljšaju liderstvo, iskustvo i kulturu. To su ljudi koji su pomogli u stvaranju iskustva zaposlenih ili koji su uključeni u oblikovanje budućnosti rada u vašoj kompaniji tokom izbijanja pandemije. Možda su oni članovi grupe sa afinitetima, ili su postali lideri na određenim pozicijama ili u okviru timova ili su strastveni studenti novih modela liderstva.
Ovi pojedinci sada mogu postati saveznici i odbor za glasanje. Takođe oni mogu biti unutrašnje navijači koje vam pomažu u donošenju ključnih inicijativa.
Izvor: www.humanresourcestoday.com
Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!