Maja_Petrovic_Kolakovic_50

Za zaposlene sigurnost predstavlja rad u okruženju koje osluškuje njihove potrebe – dm drogerie markt

Kompanija dm drogerie markt i ove godine svrstana je u Top 10 brendova poslodavaca u Srbiji. Koje novine su uveli tokom ovih godinu dana, koliko su važni nematerijalni benefiti i iskustvo potrošača, razgovarali smo sa Majom Petrović Kolaković, resornom menadžerkom Ljudskih resursa u dm Srbija i Severna Makedonija.

I ove godine dm drogerie markt izglasan je u Top 10 brendova poslodavaca u Srbiji. Koje aktivnosti kompanije su po vašem mišljenju u proteklih godinu dana dale doprinos tome?

Godinama već u kompaniji dm negujemo brižljiv odnos prema zaposlenima, stvaramo nove mogućnosti i unapređujemo celokupne radne procese. Svojim zaposlenima pružamo niz pogodnosti u koje svrstavamo atraktivne zarade, 13. i 14. platu tokom godine, ali i brigu o zdravlju ponudom besplatnih sistematskih pregleda, smart working koncept koji pruža mogućnost za rad od kuće, kao i brojna stručna usavršavanja i edukacije. Takođe, zaposleni u dm-u imaju na raspolaganju mogućnost da pohađaju seminare i kurseve nemačkog jezika, a kreirali smo i posebnu digitalnu platformu Lernwelt pomoću koje na jednom mestu mogu da pronađu niz obuka, kurseva i radionica. Verujemo da nas je ovakav pristup doveo u poziciju jednog od najboljih poslodavaca u zemlji, a ovo priznanje ujedno predstavlja i poseban podstrek da nastavimo da negujemo pažljiv odnos prema zaposlenima i još kvalitetnije radno okruženje.

Javnost je među top pet razloga za izbor posla svrstala sigurnost. Na koji način obezbeđujete sigurnost vašim zaposlenima i kako vodite brigu o njima?

Verujemo da za zaposlene sigurnost predstavlja rad u okruženju u kom postoji sluh za njihove potrebe. Zato u našoj kompaniji težimo da održavamo harmoničan kolektiv koji neguje pozitivnu poslovnu praksu. Mi u kompaniji negujemo dugoročnu posvećenost ljudskim resursima, a samo neki od radnih podsticaja koji našim zaposlenima daju dodatnu sigurnost svakako su tržišno konkurentne zarade, ali i razne aktivnosti usmerene na očuvanje zdravlja i karijere. Odnosi puni poverenja, ravnopravnost, transparentnost u radu i kultura dijaloga, to je ono što dm neguje i što čini da se naši zaposleni osećaju sigurno i zadovoljno.

Nadovezujući se na prethodno pitanje, koje su još, iz vašeg iskustva, nematerijalne dobrobiti važne za zaposlene?

Naša praksa je pokazala, a verujemo da ćemo to sve češće viđati u budućnosti na tržištu rada, da zaposleni uveliko vrednuju nematerijalne dobrobiti. Danas se od poslodavaca zahteva da obezbedi niz pogodnosti koje se ne odnose isključivo na zarade, već i na zdravu radnu svakodnevicu i gestove koji će doprinositi ličnom i profesionalnom boljitku zaposlenih. Trudimo se da te zahteve ispunimo i da se prilagodimo savremenim očekivanjima. Zato u dm-u kontinuirano vodimo brigu o zadovoljstvu, zdravlju i razvoju kolektiva i stvaramo prijateljsko radno okruženje idealno za svaki vid usavršavanja, ali i za balans privatnog i poslovnog života. Sistemski pristup psihičkom i fizičkom zdravlju zaposlenih takođe je veoma značajan, te kompanija redovno organizuje radionice s psihologom i fizioterapeutom, ali obezbeđujemo i personalizovane pakete zdravlja za zaposlene, čime nastojimo da omogućimo našim kolegama što kvalitetnije uslove života i rada. Verujemo i da ih uključivanje u aktivnosti od društvenog značaja posebno motiviše da razviju osećaj humanosti i odgovornosti prema zajednici, a za svoje volontiranje na takvim projektima kompanije zaposleni dobijaju jedan slobodan dan. Na tom planu posebno se izdvaja „Zasadi drvo“, projekat u kojem je do sada na stotine naših kolega uzelo učešće pošumljavajući skoro celu teritoriju Srbije. Takva vrsta udruženog delovanja i pružanje sopstvenog doprinosa u građenju kvalitetnijeg okruženja predstavljaju potvrdu zaposlenima da rade za kompaniju koja ima plemenite ciljeve, ali im daje i mogućnost da ih zajedno ostvaruju.

Iz vašeg iskustva, šta se pokazalo značajnijim za zaposlene: timska ili individualna obuka?

Verujemo, a i u našoj praksi se pokazalo, da je podjednako važno i jedno i drugo. U kompaniji dm težimo tome da se svaki pojedinac razvija individualno, prema svojim potrebama i da mu se omogući prostor za napredak. S druge strane, činjenica je da zajedništvo jeste preduslov za uspeh i rezultate u svim, a naročito velikim korporacijama poput naše. Zbog toga u isto vreme negujemo „MI kulturu“, verujemo da jedinstven kolektiv doprinosi poboljšanju poslovanja kompanije u celini i da se uspeh dugoročno meri zadovoljstvom zaposlenih. U našem dm-u oduvek smo se vodili korporativnom filozofijom koja zajedništvo stavlja na prvo mesto, te se izražena briga o kolektivu prikazuje na svim nivoima naše organizacije i svakodnevnog poslovanja.

 Uzimajući u obzir stanje na tržištu rada, koji se metod privlačenja novih zaposlenih pokazao kao najefikasniji za vas?

Zaposleni su najbolji ambasadori svake kompanije i zato je odnos kompanije prema postojećem kolektivu najbolji način da privučete nove kandidate. Zadovoljni pojedinci najbolje predstavljaju kompaniju i njihovo zadovoljstvo je njen najtemeljniji brending, a uz klasične metode predstavlja i glavni faktor koji privlači ljude da rade za neku kompaniju. Dinamično poslovno okruženje u kom delujemo i promene u trendovima rada na svetskom nivou utiču na očekivanja kandidata i zato je neophodno graditi imidž poslodavca koji će da oslikava realno stanje na polju ljudskih resursa u vašoj organizaciji.

Nedavno ste pokrenuli dm online prodavnicu koja je na samom početku postigla veliku popularnost. U skladu s tim, koliko na privlačenje kandidata i reputaciju ima uticaj i potrošački brend?

Novom uslugom kupovine online drogerijski lanac dm želeo je da odgovori na potrebe kupaca i pruži im mogućnost da svoje omiljene proizvode kupuju iz udobnosti sopstvenog doma. Digitalizacija, ali i svi ostali svetski trendovi, koje, kao jedan od najpoznatijih drogerijskih lanaca u Evropi, težimo da pratimo – ali i postavljamo – svakako doprinose dobroj reputaciji brenda i utiču na privlačenje kandidata. Svaki od naših postulata – kao što su briga o životnoj sredini, savesno poslovanje, humanitarne akcije, kvalitet proizvoda i usluga – doneli su našem lancu mnogobrojna priznanja i titulu jedne od najatraktivnijih kompanija na tržištu. Kada oslikavate primer odgovornog poslovanja, motivisanih radnika i zadovoljnih kupaca, to predstavlja prirodnu reklamu i na polju employer brandinga koja vam zaista dovodi širok spektar stručnih kandidata.

Po vašem mišljenju, šta su najznačajniji faktori koji utiču na zadržavanje zaposlenih u ovim izazovnim vremenima?

Živimo i radimo u svetu koji je znatno drugačiji od onog od pre tri godine, a kamoli pre pet ili čak 10 godina. Više se gotovo i ne priča o pandemiji, ali može se reći da je ovaj period doneo malu „revoluciju“ u svet rada i ostavio neke tekovine i prakse koje su se ustalile u raznim sferama biznisa. Uveliko se odigrava i smena generacija u radnoj zajednici, dolaze novi talenti koji postavljaju drugačija pravila, nove tehnologije otvaraju nova polja za razvoj u različitim industrijama, a tržište rada se neprestano širi. U takvom konkurentnom okruženju neophodno je da se izdvojite kao poslodavac, privučete kandidate i ono što je ključno – da ih zadržite. To podrazumeva imperativ da neprestano osluškujete njihove potrebe, da im pružate razne vrste dobrobiti i stvorite okruženje u kom se prijatno osećaju. Kao što težite da kupce ili korisnike vežete za vaš brend, tako i kod svojih zaposlenih treba da negujete vrednosti kompanije i učinite da se oni osećaju kao istinski važan deo vaše radne zajednice.

Kakvi su vaši planovi za dalji razvoj dm brenda poslodavca?

U skladu s našim principima poslovanja, aktivno nastavljamo da podižemo kvalitet uslova za rad i brige o zaposlenima. Naša kompanija se od dolaska u Srbiju vodi parolom „Čovek u centru poslovanja“ i verujemo da nas je taj pristup doveo u poziciju jednog od najboljih poslodavaca u zemlji. Takav uspeh nas još više motiviše i usmerava da u ovim turbulentnim vremenima vodimo računa o svom kolektivu i svakom pojedincu. Nastavićemo da pratimo ali i postavljamo trendove društveno odgovornog rada, kao i da kroz principe održivog poslovanja i brojnih humanih akcija opravdavamo ukazano poverenje zajednice. Aktivno radimo i na karijernoj stranici za nove kandidate i unapređenju procesa prijave, a razvijamo još veću ponudu edukacija za zaposlene tokom cele poslovne godine. Drugim rečima, planovi su da dalje rastemo kao kompanija, a to nije moguće ako zajedno s nama ne „rastu“ i naši zaposleni.

Sagovornica: Maja Petrović Kolaković – resorna menadžerka Ljudskih resursa u dm Srbija i Severna Makedonija

Pripremili: The Employer Branding Agency

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Comments are closed.