Top 100 EB Srbija 2022

Sigurnost posla i međuljudski odnosi kao glavni faktor pri izboru posla – Istraživanje Top 100 Employer Brands Srbija

The Employer Branding Agency i ove godine je sprovela nezavisno sveobuhvatno istraživanje najboljih brendova poslodavaca na teritoriji Srbije.

Cilj istraživanja je da se prepoznaju najbolji brendovi poslodavaca iz svih segmenata privrede, kako bi im se odalo priznanje, istakao njihov značaj i dao podsticaj drugim poslodavcima da ulažu i unapređuju svoje Employer Branding prakse.

Ove godine uzorak je skoro dupliran i obuhvata 5.000 ispitanika koji čine radno sposobno stanovništvo starosti od 18 do 65 godina na teritoriji cele Republike Srbije. Upravo rezultati ovog istraživanja prenose mišljenje javnosti Srbije o trenutnom stanju na tržištu rada kao i najpoželjnijim poslodavcima, odnosno reputaciju koju su poslodavci stekli kod opšte populacije.

Istraživanje je pored osnovnih pitanja o reputaciji poslodavaca sadržalo i set otvorenih pitanja o stanju na tržištu rada, neke od zaključaka tog dela istraživanja izdvajamo ovde:

  • Pored zarade, koja ostaje glavni kriterijum koji kandidati gledaju prilikom izbora posla, čak 50 odsto ispitanika je navelo dobru radnu atmosferu i timski rad. Pored ovih, u top 5 razloga za izbor posla našli su se i sigurnost i zadovoljstvo istim, što ukazuje na to da kandidati prate kakav je poslodavac kompanija i priče zaposlenih o samom radu i poslovanju.
  • Skoro 45 odsto ispitanika izglasalo je IT sektor kao najpoželjniji za rad. U top 3 sektora koje ispitanici smatraju atraktivnim našli su se Farmacija i medicina i sektor Biznis i konsalting.
  • Takođe, da je živa reč najverniji kanal komunikacije pokazuje to da se 30 odsto ispitanika najviše informiše o poslodavcima i radnim mestima putem razgovora sa rođacima, prijateljima i kolegama. Sledeći najčešći izvori informisanja su sajtovi za pronalazak posla i društvene mreže, koje su izuzetno postale popularne danas i za poslodavce.
  • Kao jedan od razloga za promenu posla, javnost je navela i to da bi promenila posao ako nema mogućnosti za dalji karijerni razvoj i učenje, tj. ako osete da su dostigli maksimum i da nemaju više šta da nauče, što ukazuje na to da ljude pokreću novi izazovi i promene.
  • Pored toga što je zarada oduvek glavni faktor koji ispitanici gledaju, može se reći da se u današnje vreme dosta pažnje obraća na ljudski faktor, odnosno međuljudske odnose u kompaniji generalno.
  • Ljudima je izuzetno važan odnos sa kolegama i, kako se vidi po rangu koji su naveli, naročito je važno da neposredni menadžer, nadređeni ili viši menadžment vodi brigu o njima, da je u komunikaciji sa njima, da im kompanija obezbeđuje određene beneficije i slično.

U top 3 razloga za zadovoljstvo poslom, pored zarade i kolektiva, je da ispitanici obavljaju posao koji vole i koji ih motiviše, što ukazuje na to da su zaposleni produktivniji ako imaju mogućnost da izraze sebe kroz svoj posao, budu kreativni, lako obavljaju posao koji im je u struci i uče nove stvari u vezi istih.

Sve rezultate možete videti na: https://www.employer-branding.rs/top-100-employer-brands-srbija/

TOP 10 kompanija na listi TOP 100 Employer Brands Srbija:

  1. Microsoft,
  2. Lidl,
  3. Coca-Cola HBC,
  4. Bosch,
  5. IKEA,
  6. Bambi,
  7. dm drogerie markt,
  8. PMI (Philip Morris International)
  9. NIS Gazprom Neft,
  10. SBB.

Dobitnici iz pojedinačnih kategorija:

  • IT sektor – Microsoft;
  • Telekomunikacije – Yettel;
  • Retail – Lidl;
  • Industrija igara na sreću – Mozzart,  
  • Proizvodnja hrane i pića – Coca-Cola HBC;
  • Proizvodna industrija – Bosch;
  • Farmacija – Hemofarm;
  • Kozmetika i nega – dm drogerie markt;
  • Transport i logistika – DHL;
  • Duvanska industrija – PMI (Philip Morris International);
  • Biznis i konsalting usluge – Adecco;
  • Banke i osiguranja – Raiffeisen banka;
  • Energija – NIS Gazprom Neft;
  • Auto industrija – Tigar Tyres;

Pripremili: The Empoyer Branding Agency

Comments are closed.