Employer meeting job applicant at pre-employment assessment. Employee evaluation, assessment form and report, performance review concept. Pink coral blue vector isolated illustration

Uticaj employer branding-a na celokupno iskustvo kandidata

Kakav sliku šalje vaša kompanije kao poslodavac? Da li privlačite visokokvalifikovane kandidate ili oni ljubazno izbegavaju vaše pozive? Da li znate, da li vaš brend poslodavca doprinosi ili umanjuje reputaciju i uticaj na iskustvo kandidata?

Na današnjem žestoko konkurentnom tržištu rada, uspostavljanje i održavanje doslednog brenda poslodavca postaje ključno sredstvo za privlačenje i zadržavanje prave vrste talenata.

Jak brend poslodavca olakšava regrutovanje najboljih kandidata, ali je i osnova za stvaranje najboljeg iskustva kandidata (candidate experience) i povećanje lojalnosti zaposlenih. Pažljivim praćenjem i upravljanjem reputacijom vaše kompanije kao poželjnog poslodavca, možete privući veći broj kandidata i izgraditi veću lojalnost zaposlenih koji su potrebni da ostanete ispred konkurencije.

Evo kako poboljšati i uticati na iskustvo kandidata:

1) Treba imati podršku od menadžmenta

Menadžment će morati da odredi misiju, vrednosti i željenu kulturu kako bi se osiguralo da vaš brend poslodavca dobro odgovara strategiji. I kao kod svake veće inicijative za HR, šanse za uspeh su daleko veće kada top menadžeri podržavaju program. Oni će takođe biti ključni u obezbeđivanju resursa koji su vam potrebni za jačanje vašeg brenda i iskustva.

2) Shvatite gde ste i gde želite da budete

Definišite osnovnu liniju na kojoj ćete meriti napredak. Razmotrite kvantitativno i kvalitativno istraživanje koje se bavi time šta ljude privlači i odvraća od kompanije. Uključite kolektiv, dobavljače, ljude koji napuštaju posao i kandidate. Pitajte nedavno zaposlene da li je posao za koji su se prijavili isti onaj kakav su i očekivali. Sve ove informacije čine vašu osnovu za dalje sprovođenje aktivnosti.

Zatim odlučite kako biste želeli da vas gledaju na tržištu. Ovaj napor bi trebalo da bude u srcu svih marketinških napora koji imaju za cilj privlačenje kandidata, a takođe bi trebalo da se interno promovišu kako bi se oblikovale korporativne vrednosti.

3) Rešite jaz između mesta gde ste i gde želite da budete

Ponekad se identifikuje prepreka koju neka preduzeća smatraju prevelikom da bi je prevazišli. Ali samo priznanje prepreke je često pozitivna osnova za dalje. To je nešto na čemu možete raditi postepeno. Ne možete da odustanete od brenda poslodavca; možete samo da odustanete od aktivnog upravljanja njime.

4) Napravite plan akcije za aktiviranje vašeg brenda

Kada unapređujete svoj brend poslodavca, uzmite u obzir i interne i eksterne mere. Podstaknite zaposlene da iznesu svoje mišljenje i igraju aktivnu ulogu u izgradnji boljeg brenda poslodavca. Neke promene će biti jednostavne, a druge će postati projekti sami po sebi. Pratite kako vaš brend percipira sva relevantna publika, uključujući kandidate, kupce, partnere, konkurente i sve druge strane čije je mišljenje ključno za vaš uspeh.

5) Lansirajte brend poslodavca na tržište

Imenujte ambasadore brenda poslodavaca i ohrabrite zaposlene da šire vesti putem svojih profila na društvenim mrežama. Razvijte metrike kao što su cost per hire, ispunjenost, zadovoljstvo, poštenje, vrednosti itd.

Ukoliko vam zatreba pomoć za planiranje i implemetaciju ovih aktivnosti i drugih koji se tiču brenda poslodavca, možete se obratiti eksternoj agenciji kakva je The Employer Branding Agency, koja ima dugogodišnje iskustvo u radu sa poslodavcima i ovoj oblasti.

Izvor: www.randstad.com

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Comments are closed.