4151017

Regrutovanje i zadržavanje zaposlenih nakon pandemije

Na tržištima rada širom sveta, nedostatak talenata ograničavao je koliko efikasno preduzeća mogu da prime nove zaposlene kako bi odgovorila na zahteve globalne pandemije. Oblasti zapošljavanja su se drastično promenile, uključujući iskustvo kandidata, pošto su mnogi promenili svoje prioritete. Poslodavci koji su nastojali da privuku i nagrade zaposlene tokom pandemije COVID-19 morali su da preispitaju svoju strategiju kompenzacija, regrutovanje i zapošljavanje.

Evo ključnih metoda za regrutovanje i nagrađivanje kolektiva nakon COVID-19, posebno za one koji žele da unaprede svoje prakse za regrutovanje i zapošljavanje za novu godinu.

Zaposlite i nagradite sa fleksibilnošću

Globalno, više od godinu dana nakon početka pandemije, procenat ljudi koji žele da se vrate na posao, bilo delimično ili u potpunosti, sada iznosi 78%, prema Randstadu.

Za mnoge, radni vek se trajno promenio, pošto hibridni model rada dominira očekivanjima zaposlenih. U stvari, 85% ljudi danas želi neku vrstu fleksibilnog radnog aranžmana.

LinkedIn, zajedno sa drugim oglasnim platformama, postali su žarišta za mogućnosti rada na daljinu ili hibridnog rada. Kompanije i njihovi rukovodioci se sve više hvale zbog toga kako zapošljavaju (i nagrađuju) zaposlene različitim pristupima koji odražavaju ovu novu vrstu fleksibilnosti.

Za poslodavce koji žele da se izdvoje na tržištu, savet je da mogu da oglašavaju poslove u kojima nude fleksibilne uslove rada i time steknu konkurentsku prednost. Kada poslodavac primeni to kao strategiju, rad na daljinu je više od prolaznog trenda u zapošljavanju. On postaje magnet za zadržavanje i nagrađivanje zaposlenih u budućnosti.

Fleksibilnost ne znači nužno istu stvar za svakog poslodavca i zaposlenog. Ovaj često iznenadni prelazak na hibridni rad, gde se zaposlenima nude mogućnosti rada na daljinu, sada se smatra jednim od najvećih izazova sa kojima se poslodavci suočavaju. Mnogi ponovo procenjuju svoje strategije nadoknade i ponude poslova kako bi razmotrili fleksibilnost kao prednost i uslov zaposlenja.

Fokusirajte se na stabilnost radnog mesta

Ali fleksibilnost se ne doživljava uvek kao prednost. Nekada se fleksibilnost može zameniti za nestabilnost na radnom mestu, što može stvoriti anksioznost kod savremene radne snage.

Kada žele da privuku nove zaposlene nakon COVID-19, poslodavci moraju da obezbede, pa čak i da pokažu, operativnu stabilnost svog poslovanja. Stabilnost i dugovečnost poslovanja su postali izuzetno važni jer zaposleni žele da otkriju više o poslu i njegovoj budućnosti.

Potražnja za transparentnošću raste

TinyPulse je otkrio da je transparentnost faktor broj jedan koji doprinosi zadovoljstvu zaposlenih, što samo naglašava njegovu ključnu funkciju u zapošljavanju nakon COVID-19.

Transparentnost nije nagrada, koliko je to ljubaznost koja se pruža zaposlenima pri svakom kontaktu sa vašim poslovanjem. Transparentnost i poštenje će poboljšati reputaciju i imidž poslodavca, pomažući vam da steknete spremnije kandidate u budućim akcijama zapošljavanja i regrutacija.

Fokusirajte se na zadržavanje

Upravljanje talentima je često fokusirano na sticanje novih talenata umesto na zadržavanje postojećih. Stalna regrutacija talenata može biti korisno za posao, posebno onaj koji se oslanja na sveže inovacije i nove ideje.

Ipak, za mnoge industrije, zadržavanje je postalo neposredni prioritet. A zadržavanje je moćno sredstvo u strategijama zapošljavanja.

Ono na šta poslodavci treba da se usredsrede, posebno kada nedostatak talenata ometa efektivno zapošljavanje, jeste kako interni talenti mogu biti kvalifikovani i obučeni da pokreću nove ideje i samim tim i poslovni uspeh nakon pandemije.

Važno je da zadržavanje bude tekući projekat za HR. To znači da želite da kontinuirano radite sa svojim talentom i da im pomognete da se usavrše za nove uloge i odgovornosti.

Učinite kulturu i životnu sredinu važnima

Kada poslodavac izrazi cilj da izgradi i dizajnira motivisanu i produktivnu radnu snagu, okruženje i kultura su često u fokusu. Čak i dok poslodavci traže alternative za prisutnost u kancelariji, ona je i dalje središte kulture i društveni spas za svoju radnu snagu, bez obzira na to koliko su zaposleni razdvojeni i rade od kuće.

Relevantnost prisustva u kancelariji se nije promenila, čak i ako je zaposleni retko posećuju. Prepoznavanje vrednosti radnog okruženja može pomoći u izgradnji globalno uspešnog tima sa manje ograničenja i prepreka. To je zato što kancelarija može biti glavni prostor u kojem preduzeće definiše, slavi i razmatra timski duh, jedinstvo i svoju kulturu.

Izvor: www.hrmorning.com

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Comments are closed.