happy-young-employees-giving-support-help-each-other_179970-676

Kako izgraditi Employer Branding: Strategija za pozitivno radno iskustvo zaposlenih

Svaka interakcija koju potencijalni ili postojeći zaposleni ima s vama je prilika da ojačate svoj brend – ili da ga oslabite. U kom smeru će se to kretati, zasniva se na tome kako vaša organizacija tretira tu vezu u celini. Odnos između poslodavca i zaposlenog zasniva se ne samo na dodirnim tačkama ili prekretnicama kao što su ponude za posao, pregledi, unapređenja, otpuštanja i intervjui pred odlazak, već i na svim međusobnim trenucima. Pogledajmo kako da izgradite strategiju EB tokom celokupnog radnog iskustva zaposlenih.

Regrutacija i zapošljavanje

Zamislite da kandidat kog odlučite da ne zaposlite postane zagovornik vašeg brenda. To se može dogoditi, a dokaze možete videti na web sajtovima za pregled utisaka, kao što je Glassdoor. Tačno je i obrnuto. Može se proširiti vest o lošem iskustvu sa intervjua, nedostatku komunikacije ili uvredljivim, odbijenim pismima, što može uticati ne samo na buduće zapošljavanje jer tako odvraća kvalitetne kandidate od prijave, već i na vašu bazu klijenata. Virgin Media je izgubila za godinu dana oko 5 miliona dolara prihoda zbog svog lošeg iskustva sa kandidatima, jer su u velikom procentu njihovi kandidati takođe bili i kupci – koji su potom prešli na druge dobavljače.

Sprovođenje politika i procedura za ljubazan i prijatan odnos prema kandidatima od trenutka kada se prijave do trenutka kada im ponudite posao ili ih odbijete, ali i dalje od toga, je veoma važan korak. Alati za iskustvo kandidata su još jedan način koji vam mogu  pomoći u negovanju odnosa poslodavca i zaposlenog sa onima koje ne angažujete, pružajući im resurse da poboljšaju svoje veštine traženja posla i nastave potragu. Ovom ponudom vaša organizacija pokazuje da joj je stalo do njihove budućnosti, takođe da ste poslodavac visokog kalibra i brend koji vredi podržati – a sve to gradi Employer Branding.

Interna mobilnost i razvoj veština

Neke kompanije misle da je njihova odgovornost za negovanje zaposlenih gotova kada završe proces onboarding-a. Ali briga o zaposlenima prevazilazi obezbeđivanje plate i naknada. Pružanje mogućnosti za poboljšanje ili sticanje novih veština i napredovanje na više pozicije u organizaciji  stvara okruženje u kome se zaposleni osećaju nadahnuto na tom putu razvoja karijere sa vama kao poslodavcem. Zaposleni kojima nedostaju mogućnosti za napredovanje i rast unutar organizacije verovatno će preći na spoljne mogućnosti u roku od nekoliko godina. Ti česti odlasci povećavaju troškove zapošljavanja, onboarding-a i obuke jer se novi zaposleni dovode izvan organizacije.

Možda ćete biti iznenađeni mnogim veštinama koje vaši zaposleni imaju i koje nisu nužno primenljive na njihove trenutne uloge. Imati strategiju interne mobilnosti pomaže organizaciji da najbolje iskoristi talenat koji već ima – beležeći veštine, iskustvo i interesovanja zaposlenih tako da ih uvek mogu pronaći kada se ukaže potreba. Kada kompanija koristi sopstveni talenat, to donosi dodatne prednosti. Pored smanjenih troškova zapošljavanja i angažovanja, talenti iz organizacije već će imati znanje o kompaniji koje im može doneti korisni uvid u novu ulogu. Kompanija koja koristi sistem mobilnosti za napredak u karijeri takođe ima priliku da izgradi svoje vođstvo iznutra, dok se zaposleni kreću po hijerarhiji  i širom organizacije, noseći sa sobom kulturu i vrednosti koje su usađene od samog početka. Pored toga, zaposleni na svim nivoima ostaju motivisani i angažovani, znajući da mogu da nastave da doprinose uspehu kompanije, istovremeno unapređujući svoje veštine i razvijajući karijeru. Srećni zaposleni mogu biti vaši najbolji ambasadori brenda, pa je podržavanje njihove karijere win-win strategija i podsticaj za Employer Branding.

Offboarding

Naravno, neki zaposleni će napustiti vašu organizaciju, bilo po izboru, bilo smanjenjem snage ili nekim drugim događajem. Kako se postupa s tim odlascima može snažno uticati na vaš Employer Branding. Uzmite u obzir ove događaje na kraju radnog ciklusa zaposlenih kada razmišljate o tome kako da izgradite strategiju EB. Interno komuniciranje vesti o odlascima mora biti obavljeno pažljivo i transparentno, pre nego što negativne poruke imaju priliku da se šire u celoj kompaniji i izvan nje. Ako neko da/dobije otkaz, priprema i ustaljeni postupak će vam pomoći da zadržite poštovanje svojih zaposlenih i reputaciju svog brenda.

Podržati zaposlene koji su pogođeni otpuštanjem podjednako je važno kao i negovati ih tokom procesa zapošljavanja i tokom njihovog rada u vašoj kompaniji. Pružanje usluga premeštanja, što uključuje individualni koučing karijere i resurse i alate za pretragu posla, pokazuje da vam je stalo do dobrobiti vaših zaposlenih čak i nakon njihovog odlaska. Pružanje usluga premeštanja takođe im omogućava brži put ka značajnom novom zaposlenju i može vam pomoći da održite pozitivan odnos sa njima. Kroz efikasnu komunikaciju i obzir prema odlazećim i preostalim zaposlenima možete da izgradite EB, čak i tokom perioda otkaza.

Implementacija novih programa angažovanja u svim fazama životnog ciklusa zaposlenih može stvoriti vaš EB sa nemerljivom isplatom. Jednom kada ovi programi budu uspostavljeni, lako ih je koristiti i učiniti ih standardnim delom vaših procedura zapošljavanja i upravljanja. Najbolje od svega je što ćete steći motivisanu i angažovanu radnu snagu i zadržati poštovanje prema svom brendu – što zajedno može samo da doprinese daljem uspehu.

Izvor: www.humaresourcestoday.com

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *