employees-working-from-home-illustration_23-2148598379

Kako izgleda Employee Experience u 2021. godini

2021. iskustvo zaposlenih mora biti proaktivna strategija u koju organizacije ulažu i koju pažljivo osmišljavaju.

2020. godina je u najmanju ruku bila bez presedana, dvosmislena i izazovna. Zaposleni su se suočili sa izvanrednim izazovima kao što su mentalno zdravlje i dobrobit, nesigurnost posla, prilagođavanje na posao od kuće, između ostalog. Preko noći, organizacije su morale da smisle strategiju kako da pomognu zaposlenima da se prilagode ovoj drastičnoj tranziciji i održe pozitivno (virtuelno) radno okruženje. Ukratko, to je „Iskustvo zaposlenih“.

Šta je iskustvo zaposlenih?

EX je terminologija koja nije nova za HR sektor. On se odnosi na percepciju zaposlenog o njegovom putovanju u organizaciji. Da bi stvorile pozitivan EX, organizacije moraju da istraže niz aspekata koji uključuju izradu strategije i sigurnih protokola na radnom mestu, inicijative za učenje i razvoj, efikasnu  komunikaciju itd.

Obuhvata usvajanje instrumenata digitalne tehnologije koja je laka za upotrebu kako bi se olakšalo organizovanje vremena, regulisanje prisustva, usklađivanje radnog vremena, beleženje odsustva itd. Cilj je učiniti putovanje zaposlenih u organizaciji što ugodnijim i pogodnijim.

EX napreduje u kulturi, angažmanu, regrutovanju, zadržavanju u 2021. godini

Današnje organizacije shvatile su da EX strategiju nije samo lepo imati, već je postala i neophodna. U stvari, pojavljuju se čitave uloge i odeljenja koja su mu posvećena.

Kultura: Vrednosti organizacije mnogo vam govore o tome kakvo će biti iskustvo zaposlenog. Ukorenjena kultura preduzeća uticaće na to kako se zaposleni osećaju u svom radnom okruženju i stvoriće osećaj vrednosti i pripadnosti. Snaga povezanosti između zaposlenih i kompanije odraz je njihove kulture.

Zapošljavanje: Zbog web sajtovima poput Glassdoor-a koje čine iskustvo zaposlenih transparentnijim, organizacije moraju više da ulažu u stvaranje sjajnih iskustava zaposlenih; posebno ako žele da angažuju vrhunske talente. Danas su zaposleni znatiželjni i žele da imaju predstavu o tome kakvo će biti njihovo iskustvo u organizaciji pre nego što se posvete istoj.

Angažman: Angažovani zaposleni predstavljaće i deliće svoje pozitivno iskustvo. Kada su zaposleni zadovoljni na poslu i kad su u stanju da prepoznaju lični i profesionalni razvoj, oni ulažu svoje vreme i intelekt u posao koji pozitivno utiče na rast organizacije.

Poslovanje: Ovi mali koraci, kao što je gore pomenuto, pomažu u stvaranju pozitivnog EX-a, a lideri preduzeća mogu da ga iskoriste da čak poboljšaju neke poslovne rezultate. Studija MIT-ovog Centra za istraživanje informacionih sistema (CISR) pokazuje da kompanije sa najboljim iskustvom zaposlenih mogu postići dvostruko veće zadovoljstvo kupaca i ostvariti 25% veći profit. Srećniji zaposleni doprinose rastu kompanije. Analiza Jacoba Morgana preko 250 globalnih organizacija otkrila je da su kompanije koje su postigle najviše rezultate u iskustvu zaposlenih imale četiri puta veću dobit od prosečne. Takođe su prijavili dva puta veće prihode od proseka. Ovo pokazuje da se ulaganje u pravo iskustvo zaposlenih isplati!

Zadržavanje: EX kao proces započinje od trenutka kada potencijalni zaposleni podnese prijavu za  posao i nastavlja se dok ne napusti  ili se penzioniše. Detaljan uvod u vrednosti i kulturu organizacije udruženi sa strukturiranim programom onboarding-a utiče na percepciju zaposlenog. Ovo zauzvrat ima trajni efekat na ukupnu produktivnost, kontinuitet i posvećenost zaposlenog.

Uloga tehnologija u jačanju EX

Tehnologija će uskoro biti u epicentru iskustva zaposlenih. Danas zaposleni očekuju da je tehnologija integrisana u kulturu radnog mesta. Ovo ima dragocenu ulogu u omogućavanju kompanijama da kreiraju personalizovana iskustva, koja uključuju upravljanje učinkom, dobrobit zaposlenih i alate za produktivnost koje zaposleni koriste da bi obavili posao. Podaci na osnovu navedenih metrika imaju ključnu ulogu u određivanju učinka i produktivnosti zaposlenih, što mogućava liderima da steknu značajan uvid u kratkoročni i dugoročni nivo angažmana.

Kompanije koriste mnoštvo alata za poboljšanje produktivnosti zaposlenih. Oni imaju moć da iskustvo zaposlenih podignu na još viši nivo. Tu spadaju AI chatbotovi, alati za zajednički rad, društvene mreže zaposlenih, službe za pomoć u okviru ljudskih resursa, botovi za učenje i zapošljavanje, itd.

Od prošle godine naše radno okruženje postalo je potpuno virtuelno. U takvim vremenima tehnologija stvara nove tačke povezivanja kako bi potkrepila našu potrebu za radnim odnosima. Tehnologija omogućava inovacije, saradnju i fleksibilnost. Ovi alati omogućavaju zaposlenima slobodu da rade svoj posao i pružaju im iskustvo koje smatraju uzbudljivim i korisnim.

EX u 2021-voj godini

2021. iskustvo zaposlenih mora biti proaktivna strategija u koju organizacije ulažu. Zaposleni žele da vide vrednost i svrhu onoga što rade na poslu i kako to iskustvo doprinosi njihovom profesionalnom razvoju. Dobro implementiran EX program može imati pozitivan uticaj na brendiranje poslodavaca, povećati produktivnost, povećati angažman i zadržavanje, što na kraju doprinosi uspehu organizacije.

Izvor: www.peoplematters.in

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *