onboarding-concept-illustration_114360-1000

Kako da ponovo sprovedete onboarding za zaposlene koji su rad započeli na daljinu

Na početku pandemije, poslodavci su brzo prebacili skoro sve aspekte svog poslovanja na rad na daljinu, uključujući i onboarding novih zaposlenih.  Istraživanje Glassdoor-a pokazuje da organizacije sa snažnom praksom onboarding-a poboljšavaju zadržavanje zaposlenih za 82% i produktivnost za više od 70%. Ipak, prema Gallup-u, samo 12% zaposlenih smatra da njihova organizacija odlično radi na onboarding-u novih zaposlenih – i to u „normalnim“ okolnostima.

Sada, dok organizacije gledaju na povratak u kancelariju u nekom svojstvu tokom narednih meseci, postoji prilika da se ponovo obavi onboarding za zaposlene koji su započeli rad od kuće. Na taj način će se stvoriti kontinuirano pozitivno iskustvo zaposlenih i pomoći će im se dalje socijalizuju u kulturu organizacije, s obzirom na to da ova grupa zaposlenih verovatno nije lično upoznala svoje kolege iz tima, niti je ikada bila fizički u kancelarijama organizacije.

U grupu zaposlenih koja će ponovo započeti onboarding, možete uključiti i zaposlene koji su započeli mesec dana ili nešto pre iznenadnog prelaska na rad od kuće, jer je njihovo celokupno iskustvo u vezi sa radom možda prekinuto, kao na primer uključivanje internih zaposlenih u nove uloge ili premeštanje u nove kancelarije. U daljem tekstu ova kombinovana grupa skraćeno će biti nazvana  „remote zaposleni“.

Evo šest strategija za ponovno uključivanje zaposlenih koji su započeli radom na daljinu:

Dozvolite zaposlenima na daljinu da se povežu kao društvo

Ova grupa deli zajedničko, prepoznatljivo iskustvo – započinjanje novog posla tokom globalne pandemije koja se dešava jednom u životu. Laurie Tennant, potpredsednica odeljenja People at Norvest Venture Partners, podelila je da je njena firma imala oko 20 ljudi koji su započeli svoju karijeru u kompaniji radom na daljinu, u rasponu od izvršnog asistenta do partnera, u svim timovima u organizaciji. Ona je rekla da planira da uradi nešto posebno za remote zaposlene gde bi se svi oni uživo upoznali i kako bi pomogli formiranju grupe koja deli iste sklonosti. Judi Parkman, direktorka ljudskih resursa Fondacije Villiam i Flora Hevlett takođe planira da organizuje dodatni lični ručak za zaposlene na daljinu sa predsednikom fondacije, koji je prethodno održan virtuelno.

Tokom ovih događaja razmislite o tome da stvorite strukturirane mogućnosti za zaposlene na daljinu da komuniciraju i da se upoznaju, kao što su aktivnosti online povezivanja i komunikacije dok ne pređete uživo, posebno kada su zaposleni na različitim nivoima u organizaciji, što može stvoriti osećaj neprijatnosti za pojedince, bez obzira na njihov položaj.

Budite pažljivi

Uložite dodatni napor da pomognete da se remote zaposleni osećaju posebno dobrodošlo, kao da im je prvi dan u kancelariji – jer i jeste! Razmislite da za njihovim stolom ostavite nešto posebno, bilo da je to lična beleška, zastava kompanije ili neki drugi mali poklon. Ovo je lep gest koji će uveliko doprineti da se članovi ove grupe osećaju cenjenima, zbrinutima i priznatima da su započeli novi posao tokom jedinstvenog, izazovnog vremena. Takođe, budite pažljivi i pobrinite se da se radni stolovi remote zaposlenih nalaze u području gde će moći prirodno da komuniciraju sa drugim kolegama.

Upoznajte ih sa kancelarijom

Budući da su novi u kancelariji, remote zaposleni se mogu osećati neugodno kada se ne snalaze – na primer, nekako kao da se pridružite novoj teretani i ne znate gde se nalazi određena oprema ili kako funkcioniše nova mašina (u ovom slučaju možda remote zaposleni pokušava da sazna gde je aparat za espresso i kako funkcioniše ili kako da se pošalje paket). Orijentišući remote zaposlene kroz fizički prostor,  dajete im dodatne mogućnosti da se upoznaju scelokupnom kancelarijom. Pokažite im ne samo gde se nalazi ostava u kancelariji, soba za odmor, toaleti i izlazi u slučaju požara, već i druge stvari poput sigurnosnih protokola, procedura za registraciju, konferencijske sale, korisnih prečica i specifičnih potencijalnih opasnosti ili stvari koje treba izbegavati.

Komunicirajte sa menadžerima

Menadžeri remote zaposlenih mogu uzimati zdravo za gotovo da su ovi zaposleni već neko vreme i da im nije potrebna pomoć. Podsetite ove menadžere da je njihov posao da pomognu da se ponovo obave i onboarding remote zaposlenih, kako bi bili sigurni da se dobro prilagođavaju novom okruženju i da imaju sve što im je potrebno. Ohrabrite ih da odvedu svoje remote radnike na ručak i održe razgovore jedan na jedan o protekloj prvoj nedelji u kancelariji, kao što bi bio slučaj da su odmah započeli posao u kancelariji.

Uverite se da se menadžeri i / ili neko iz HR-a proverava i razgovara sa remote zaposlenima na nedeljnom nivou. Džudi Parkman je rekla da menadžer zadužen za poboljšanje iskustva zaposlenih u njenoj organizaciji takođe planira da redovno razgovara sa remote zaposlenima, koji čine oko 10% njihovog ukupnog broja zaposlenih. Pored toga, oni će takođe proceniti koja početna iskustva u onboarding-u mogu biti ponovo sprovedena u kancelariji na osnovu onoga što čuju od ove grupe zaposlenih tokom ovih provera i razgovora. Parkman je rekla da je njen moto „da budemo u dodiru koliko god možemo.“

Napravite prijateljski sistem

Stvaranje prijateljskog sistema može povećati produktivnost i zadovoljstvo zaposlenih. Remote zaposleni ne rade samo u novoj kompaniji, već će raditi i u novoj situaciji jednom kada se ljudi vrate u kancelariju, što može učiniti da se osećaju nesigurno. Težite da udružite remote zaposlene sa starijim zaposlenima koji ne samo da su  upoznati sa fizičkim stvarima u kancelariji, već i sa kancelarijskom kulturom, jer ovo može biti ključni izvor podrške remote zaposlenima, pomažući im da se kreću novom dinamikom kada se vrate u kancelariju , čak i ako se na lice mesta vrate samo nekoliko dana u nedelji.

Razmislite o tome da im dodelite dva druga – jednog koji je u njihovom timu i koji dobro razume ulogu remote zaposlenog i menadžera, i drugog koji nije u njihovom timu da bi pomogao u širenju njihove interne mreže i pružanju korisnog konteksta izvan njihovog odeljenja. Osigurajte da ovi prijatelji shvate koliko je njihova uloga važna u iskustvu remote zaposlenog u kancelariji, kao i kako se kultura „u kancelariji“ može razlikovati od virtuelne kulture.

Neformalni team building

Stvaranje prilika za ljude da se bolje upoznaju pomoći će svim zaposlenima da se ponovo povežu nakon udaljenosti duže od godinu dana, ali će takođe pomoći remote zaposlenima, posebno u druženju i upoznavanju novih i stalnih zaposlenih u opuštenijem okruženju. Norvest Venture Partners planira da organizuje letnji piknik i dobrovoljno otvaranje kancelarije tokom leta za sve koji bi želeli da se vrate u nju pre njihovog zvaničnog datuma otvaranja u septembru. Ovo daje remote zaposlenima mogućnost da upoznaju kancelariju i druge kolege u manje užurbanom okruženju. Takođe možete planirati druge aktivnosti sa svojim timovima, kao što su timske večere ili druge aktivnosti.

Povratak u kancelariju će biti prilagođavanje na sve i potpuno novo iskustvo za remote zaposlene. Ne rasipajte priliku da stvorite sjajno iskustvo zaposlenih i koristite gore pomenute strategije da biste ponovo sproveli onboarding svojih remote zaposlenih.

Izvor: www.hbr-org.cdn.ampproject.org

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *