Šta je proces zapošljavanja?
,,Proces zapošljavanja odnosi se na proces pronalaženja, odabira i zapošljavanja novih zaposlenih u kompaniji. “
Da bi kompanija bila uspešna i efikasna u obavljanju ova tri važna elementa procesa zapošljavanja, važno je da koordinirano sledi sve neophodne korake koji su opisani u nastavku teksta.
Koraci u procesu zapošljavanja
Budući da već postoji čitav niz članaka sa dugačkim spiskovima koraka koje biste trebali slediti prilikom zapošljavanja novog kandidata, u ovom članku ćemo se usredsrediti na pet najvažnijih koraka koje biste uvek trebali imati na umu.
Utvrđivanje potreba za zapošljavanjem
Naslov ovog koraka u osnovi govori sve. Pre nego što se odlučite za zapošljavanje na novim radnim mestima, trebalo bi da imate jasnu predstavu da li je to zato što popunjavate novootvoreno radno mesto ili želite da unapredite svoje poslovanje u određenom smeru. Ova odluka odražava potrebe i zahteve rukovodstva vaše organizacije.
Izrada plana i procesa zapošljavanja
Nakon što ste pažljivo ispitali potrebe svoje organizacije i zaključili da zaista postoji potreba za novim zaposlenima, trebalo bi da napravite detaljan plan zapošljavanja. Ovaj korak, ako se pravilno izvede, ima moć da sistematski i smisleno vodi sve sledeće korake. Preciznije, kreiranje detaljnog plana zapošljavanja omogućiće vam da pogledate trenutne i buduće potrebe vaše kompanije i postaviće pravac u kojem će ići vaša strategija zapošljavanja. U okviru plana zapošljavanja, trebalo bi da identifikujete radna mesta na kojima želite da zaposlite, tačno vreme kada želite da se popune ta radna mesta, takođe da imate ideju o tome kako želite da oglašavate svoje pozicije i konačno identifikujete sve korake koje će vaši kandidati proći jednom kada izraze želju da rade za vašu kompaniju.
Plan oglašavanja
Jedan od najvažnijih koraka u procesu zapošljavanja je izrada plana oglašavanja za sve pozicije koje planirate da otvorite. Nakon što napišete ubedljiv opis posla, vreme je da započnete oglašavanje! Temeljni plan oglašavanja pobrinuće se da započnete oglašavanje na vreme i širite prave poruke kako biste privukli veliki broj odgovarajućih kandidata. Oglasi za posao treba da budu postavljeni na različitim oglasnim tablama za posao i na društvenih mrežama kako bi vaša poruka bila dovoljno proširena. U zavisnosti od pozicije koju angažujete, možete razmotriti specijalizovane platforme za svaku industriju. Svi dodatni napori za oglašavanje i mudro raspoređeni budžeti odraziće se na kvalitet kandidata koji će se prijaviti za vaše pozicije.
Celokupno iskustvo kandidata
Bez standardizovanog postupka zapošljavanja i poštovanja svih koraka plana za zapošljavanje, teško je imati najefikasnije i najuspešnije moguće zapošljavanje. Stoga, prilikom zapošljavanja novih talenata, definitivno biste trebali stvoriti posebne kanale komunikacije za određene pozicije ili industrije koje zapošljavate i ponuditi svojim kandidatima isto iskustvo. Takav standardizovani postupak olakšava vam ocenjivanje kvalifikovanih kandidata na osnovu istih kriterijuma i povećava iskustvo kandidata. Svi koji se prijavljuju za ulogu u vašoj kompaniji mogu tada znati šta mogu očekivati, što se na kraju odražava i na vaš Employer Branding. Štaviše, kada postavite sve korake neophodne za odabir kandidata koje biste angažovali (jedan ili dva intervjua, bilo koji oblik pismenog ocenjivanja i tako dalje), obavezno sledite te korake za svakog kandidata.
Onboarding kroz proces zapošljavanja
Korak po korak, stigli smo do poslednje faze vašeg procesa zapošljavanja koji je proces onboardinga. Jednom kada vaš kandidat prihvati ponudu, možete početi sa onboarding-om. Kao deo ovog procesa, kandidat treba da upozna kulturu organizacije kojoj se pridružuje, da upozna svoje kolege i da se upozna sa poslom koji će obavljati. Proces onboarding-a može započeti od dana kada vaš kandidat prihvati ponudu i traje do mesec ili dva do njihovog rada. Pružanjem mentorisanog i posvećenog iskustva , vi i vaš novi zaposleni se upoznajete i saznajete šta možete očekivati jedan od drugog.
Izvor: www.talentlyft.com
Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!
Add a Comment