emp brand

Kako da ne narušite vaš Employer Branding prilikom regrutacije

Jak  brend poslodavca privlači veoma kvalifikovane ljude. Uprkos naglašavanju strateške važnosti brenda poslodavca, mnogi lideri priznaju da ovo polje može mnogo više da napreduje. Loše iskustvo prilikom zapošljavanja može da naruši brend poslodavca, odnosno reputaciju koju ima kod kandidata, ali i proces regrutacije.

Istraživanje Pageup-a pokazuje da je samo 4% kandidata primljeno na posao u 2020-toj godini. To znači da je na svakih 100 prijava – samo 4 ljudi zapošljeno – a 96 dobilo je negativan  odgovor. Što se tice brenda poslodavca – kako poslodavac  tretira tih 96 nezaposlenih je jednako važno kao i kako tretira one koje je  zaposlio.

Evo četiri saveta kako da privučete kandidate visokih predispozicija i kreirate, ali i održite dobar brend poslodavca:

Brend poslodavca i brend potrošača su sve više isprepleteni – pa se prema kandidatima ponašajte kao prema kupcima.

Za mnoge organizacije kandidati su takođe i kupci. Ovo je posebno značajno za profesionalne usluge, finansijski i maloprodajni sektor. U razgovoru sa starijim profesionalcima iz ove oblasti, naglašena je važnost stvaranja dobrog iskustva kandidata uporedo sa iskustvom koje pružaju kupcima. Loše iskustvo ima posledice koje se vide iz prethodnih ciklusa zapošljavanja. Jedna stvar je sigurna – ljudi koji imaju loša prethodna iskustva, pričaju drugima o tome. Pa tako, 72% ljudi koji traže posao rekli su da dele svoja negativna iskustva na sajtovima, društvenim mrežama ili direktno sa kolegama i prijateljima. Čak 27% kandidata je reklo da bi obeshrabrili druge da apliciraju za posao sa tom kompanijom, prema LinkedIn istraživanju.

Sa organizacijama koje se okreću onlajn regrutovanju – mnoge to rade po prvi put – regruteri i menadžeri moraju iznova da procenjuju kako stupaju u kontakt sa kandidatima putem onlajn platformi. Besprekorno lično iskustvo u procesu zapošljavanja  ostavlja dobar utisak na vaše poslovanje. Ovo ne samo da povećava verovatnoću da proces zapošljavanja  bude uspešan, već takođe ohrabruje lojalnost i zagovaranje vašeg brenda čak i među kandidatima čiji put zapošljavanja ne dovodi do ponude posla.

Istraživanje IBM-a pokazuje da kandidati koji nisu bili uspešni u svojoj aplikaciji – ali su poneli dobre utiske sa procesa regrutovanja – dvostruko je verovatnije da će preporučiti organizaciju za zapošljavanje drugima.

Stvorite besprekorno tehnolosko iskustvo

Nova decenija donela je velike promene u pogledu zapošljavanja. Dolaskom kovida19 mnoge organizacije su preko noći prešle na rad online. HR timovi uče kako da savladaju zapošljavanje putem online platformi, pa čak i neke firme sa zaostalim sistemom su primorane da usvoje nova tehnološka rešenja.

Istovremeno, iskustvo korisnika povećalo je očekivanja kandidata. Ljudi koji su navikli na visoko tehnološki personalizovana iskustva, sada predstavljaju polovinu radne snage i očekuju besprekoran proces od početka do kraja. Kandidati  donose značajne odluke o tome kako bi bilo da rade za određenu kompaniju na osnovu njihovih tehnoloških mogućnosti za regrutaciju.

Postoji mnoštvo tehnologija koje se mogu iskoristiti za proces zapošljavanja.  Sajtovi za razvoj karijere optimizovani za mobilne uređaje, funkcija automatskog popunjavanja prijava za posao, online testiranje i procene, online komunikacija postaju uobičajene. Video intervjui daju kandidatima mogućnost da snimaju intervju u određeno vreme i na određenom mestu.

Tehnologija uvećava umesto da zamenjuje interakciju između ljudi. Postoje vremena kada ljudi očekuju kontakt uživo. Epidemija kovid19 je prinudila organizacije da uvedu nove tehnologije kako bi proces regrutacije bio efikasan. Ali lično povezivanje sa kandidatima u digitalnom svetu će izdvojiti organizaciju.

Stvorite originalni brend poslodavca – autentičnost je važna

Brend poslodavca je oduvek bio deo koji privlači kandidate ka kompaniji. Ljudi žele da rade za organizaciju u koju veruju, gde su povezani sa kulturom, misijom i vrednostima. Organizacije žele istu stvar.

59% kandidata odlazi na sajt kompanije gde može da se sazna mnogo više o kompaniji pre nego što apliciraju za posao. Društvene mreže su oblikovale brend poslodavca zato što je sve javno, a bilo kakva razlika između stavova kompanije i iskustva zaposlenih otkriva se na tim sajtovima. Pa kako možete predstaviti brend poslodavca kako bi privukli pravu vrstu kandidata?

Dobar početak je proaktivna komunikacija. Razmotrite poruke koje šaljete kako biste privukli kandidate – koja je vaša glavna prednost, glavne karakteristike, kultura,  vrednosti? Naglasite šta vas razlikuje od konkurencije.

Jasno kreiranje, komuniciranje i prikazivanje predloga vrednosti zaposlenih na društvenim mrežama, vašem  sajtu i tokom čitavog procesa zapošljavanja presudno je za privlačenje kvalifikovanog kandidata koji želi da radi za kompaniju. Kandidati žele da razumeju i vide kako izgleda dan u vašoj organizaciji. Budite proaktivni u deljenju iskustva vaših zaposlenih na sajtu i ohrabrite zaposlene da urade isto. Ovo je moćan način komunikacije, zato podelite svoju priču – obučavajte zaposlene da dele svoje priče koje odražavaju brend  poslodavca, istaknuvi EVP i kulturu organizacije.

Najbolje kandidate privlači organizacija koja ima misiju, socijalne vrednosti, kulturu koja se poklapa sa njihovim ličnim verovanjima i vrednostima. Dobro osmišljen EVP stvara dobitnu kombinaciju u kojoj  kandidati i kompanije nalaze ono što im odgovara. Neusaglašenost između onoga što se ,,prodaje” u toku procesa zapošljavanja i stvarnosti uloge, dovodi do preokreta i šteti marki poslodavca.

 Setite se da su kandidati takođe obični ljudi

Kandidati su individue – i žele da tako budu tretirani. Nije prijatno kada dobiju formalni mejl u kome piše uopšteno ,,Poštovani”, takav mejl neće privući nekoga da radi za vas. Regruteri treba da kreiranju personalizovan, relevantan sadžaj koji je namenjen svakom pojedinačnom kandidatu. Ne samo da ovo čini da se kandidati osećaju poštovano, već i pomaže u stvaranju trajne veze.

Tretiranje kandidata sa poštovanjem i dostojanstvom je važno, čak iako se nikad ne sretnete licem u lice. Male stvari kao davanje fidbeka neuspešnim kandidatima izdvajaju vašu firmu. Stope nezaposlenosti su iznad dugoročnog proseka i tempo ekonomskog oporavka je spor.  To se možda neće desiti u doglednoj budućnosti, ali pozitivno iskustvo jača vaš brend poslodavca.

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *