teamwork-and-team-building

Kako kreirati radno mesto koje motiviše zaposlene

Sve u radnom okruženju se promenilo, ali ono što održava zaposlene motivisanim i ono što poslodavci mogu da urade za njih ostaje isto. Većina ljudi radi da bi zaradilo za zivot, ali postoje i drugi razlozi, pogotovo za one koji svoj posao vole.

Da bi osigurala da je radno okruženje jednako angažovano, kompanija bi trebalo da utvrdi očekivanja svojih zaposlenih. Dobro radno okruženje može podstaći moral zaposlenih, hrabrost, motivaciju i poboljšati kvalitet njihovog života. Mnogi zaposleni daju otkaz ili zbog lošeg vođstva ili toksičnog radnog mesta.

Poslodavci bi trebalo da ponude pravedne kompenzacije i benefite, prepoznatljive nagrade i sisteme, poznate i razumljive strategije u kojima zaposleni imaju jasne ciljeve i očekivanja. Efektivni lideri moraju razumeti okolnosti i distrakcije tima i naći način da ih motivišu i angažuju. Drugim rečima, kako pomažete svojim zaposlenima da se prilagode i vole sredinu u kojoj rade.

Evo nekih ideja koje možete iskoristiti u motivisanju zaposlenih:

Imajte jasne vrednosti i misiju koja je poznata zaposlenima

Imati jasne vrednosti kompanije, pomaže vam da osigurate da svi zaposleni rade u okviru istih ciljeva. Vaše suštinske vrednosti podržavaju viziju kompanije i oblikuju njenu kulturu. Zato svaka poslovna odluka treba da bude uokvirena ovim vrednostima. Brend poslodavca je suštinski alat u privlačenju i zadržavanju talentovanih ljudi, ali brojne kompanije nemaju jasnu strategiju. Jasne vrednosti pomažu vašim zaposlenim da razumeju za šta se borite.

Ponudite kompetitivne plate i benefite

Zaposlene ne treba posmatrati kao trošak. Umesto toga, oni su jedna od imovina kompanije. Zaposleni će biti više zainteresovani za svoje poslove i kompaniju za koju rade ako se osećaju poštovanim i vrednim za nju.

Viša plata je način da se pokaže zaposlenima da su vrednovani. Procenite ponuđeni paket plata i naknada i pogledajte kako se slaže sa konkurencijom.

Pokažite poštovanje za vaše zaposlene

Poštovanje je važno u svakoj vezi i to je uslov između menadžmenta i osoblja. Pitajte bilo koga na nekom radnom mestu kakav tretman oni očekuju na poslu i mnogi će reći da žele da budu tretirani sa dostojanstvom i poštovanjem. Ako ste zaposleni, menadžer ili rukovodilac možete pokazati poštovanje na jednostavne ali moćne načine. Jedan od načina je da verujete svojim zaposlenima da će obaviti svoje poslove bez mikroupravljanja. Ako nešto nije urađeno kako treba, obratite se zaposlenom direktno i na profesionalan način ga ispravite.

Uvek dajte fidbek vašim zaposlenim

Fidbek je važno sredstvo komunikacije u zdravom radnom okruženju. On pomaže u poboljšanju procesa i pokazuje zaposlenima da vi brinete o njihom doprinosu. Nijedan zaposleni ne želi da radi bez znanja gde se kompanija kreće i šta planira.

Ako je dat pravilno, fidbek će biti koristan alat u motivisanju. Povratne informacije se kreću od detaljnih i redovnih pregleda koji zaposlenima daju do znanja gde se nalaze.

Prepoznajte napore vaših zaposlenih

Priznajući napore vaših zaposlenih i prepoznavajući njihov performans na radnom mestu stvara dobro okruženje za njih. Svako ljudsko biće želi da bude prepoznato i cenjeno za posao kojim se bavi zato što voli da vidi rezultate svog napora.

Ovo se može iskazati verbanim  ,,hvala ti”, mejlom, ili nekom novčanom nagradom za urađeni posao. Postoje neki poslodavci koji misle da je ,,hvala ti” nepotrebno i  ignorišu napore svojih zaposlenih, što njih demotiviše.

Imajte otvorenu komunikaciju sa zaposlenima i saslušajte njihove žalbe

Zaposleni koji su saslušani od strane poslodavca su mu i privrženi, pa tako imaju veću motivaciju da daju maksimum za organizaciju. Ovo će doprineti kulturi slušanja i otvorenoj komunikaciji u okviru preduzeća. Kao lider, vi treba da budete strogi, ali i da znate kada da slušate vaše zaposlene.

Važnost slušanja zaposlenih može se videti i kroz uslove inovacije. Kada ideje zaposlenih budu saslušane i uzete u obzir, kompanija će imati bolji rezultat, a istovremeno će motivisati zaposlenog.

Budite transparentni sa vašim zaposlenima

Transparentnost u vašem poslu može biti opisana kao iskreno, dvostrano angažovanje između zaposlenih i menadžmenta. Kada transparentnost postane deo kulture radnog okruženja, ono donosi poverenje, komunikaciju i bolje nivoe angažovanosti zaposlenih. Bez transparentnosti, zaposleni mogu da se osećaju kao da se ne cene, da budu zabrinuti za budućnost i možda skeptični o odlukama koje donose autoriteti.

Potvrdite dostignuća vaših zaposlenih

Svako želi da bude priznat za svoj trud bez obzira da li je taj trud postignut na poslovnom ili ličnom planu. Kao menadžer, vaše poštovanje zaposlenih će im dati na znanje da vi brinete o stvaranju okruženja gde se invidue osećaju cenjeno za svoje napore i postignuća. Kroz prepoznavanje, mi takođe gradimo kulturu koja privlači i zadržava najtalentovanije ljude. Priznanje koje dolazi od top menadžmenta znači zaposlenima mnogo više nego što mislite.

Ohrabrite timski rad

Efektivan timski rad je nešto što svaka organizacija teži da postigne. Bez obzira koliko su talentovani, iskusni ili vešti, zaposleni , bez timskog rada, u svakoj organizaciji su osuđeni na neuspeh. Nema sumnje da su zaposleni kada rade zajedno, kao kolektivna unija, efikasniji i produktivniji nego kada rade pojedinačno.

Uklonite birokratiju i hijerarhiju u okviru preduzeća i kreirajte ,,otvorenost” ka novim idejama na svim nivoima i ohrabrite timski rad kako bi ih održali motivisanim. Dobar timski rad je vitalan za moral na radnom mestu, ovo pomaže da zaposleni budu produktivni i zadovoljni svojim poslom.

Izbegavajte suprotstavljanje mišljenjima zaposlenih

Slušajte sebe svaki put kada date neki predlog vašim zaposlenima. Kako oni reaguju? Ako shvatite da pobijate svačije mišljenje i  branite svoj stav, onda im zapravo ne dajete utisak otvorene komunikacije za kakvu tvrdite da želite da održite. Ali ne treba ni da saslušate svako mišljenje koje se iznese pred vas. Ustvari, to je najgora stvar koju možete uraditi kao lider. Bolje slušate i saznate koja od ovih mišljenja će stvarno pomoći da poboljšate vašu kompaniju, novu politiku ili projekat. Motivisanje vaših zaposlenih ne treba da bude izazov. Motivisani zaposleni strastveni su i žele da maksimalno doprinesu kompaniji  i da provedu više vremena sa kolegama. Ako vaši zaposleni brzo odlaze sa posla i ne sarađuju jedni sa drugima, to je znak nedostatka motivacije.

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *