connecting-teams-concept-illustration_114360-665

Employee engagement – Povežite zaposlene sa misijom

U ovom tekstu prenosimo vam važne stavove i mišljenja o employee engagement Leeatt -a Rothschild –a koji je osnivač i izvršni direktor Packed with Purpose, kompanije za korporativne poklone koja stvara dubok društveni uticaj kroz svakodnevni čin davanja poklona. Njegova mišljenja mogu vam pomoći u unapređivanju procesa za motivaciju i angažovanje zaposlenih u kompaniji ili vam dati neke nove ideje.

Ako budemo iskreni prema sebi, kao korporativni lideri, moramo priznati da smo trebali bolje da predvidimo izazove koji će zadesiti radnu snagu u vezi sa oporavkom od COVID-19. Životi ljudi su uzdrmani zbog trenutne situacije, a lockdown-i su narušili poverenje među ljudima. Poslovni ciljevi i ciljevi zaposlenih su u suprotnosti. Same konkurentne plate neće ovo popraviti. Zaposleni žude za dubljim značenjem, a ne samo za poslom.

Da bi se proizvela lojalnija i produktivnija radna snaga, kultura kompanije treba da odražava zajedničku svrhu. Gallup smatra da na osnovu stavova zaposlenih možete predvideti važne poslovne rezultate, od odsustva i fluktuacije do lojalnosti kupaca i profitabilnosti. Grupa angažovanih zaposlenih biće više kooperativna, jer oni imaju izgrađeno poverenje koja pomaže u rešavanju sukoba. Radnici mogu da iznesu različite tačke gledišta, ali se na kraju okupljaju oko jednog rešenja.

Mnogi preduzetnici to razumeju. Za njih je druga priroda da unesu sebe i strast u posao i na radno mesto. Čak i velike akcionarske firme imaju izvorne priče o težnji osnivača da stvari rade na pravi način. Ovo je vreme za lidere da prodube i saopšte svoj osnovni fokus — da daju zaposlenima, partnerima i klijentima isti podsticaj da rade dobro.

Izgradite kulturu oko svrhe

Postoji nekoliko strategija razvoja radne snage koje mogu staviti posao i njegovu radnu snagu u službu veće svrhe.

Prvo, definišite misiju. Nije lako ponovo se povezati sa prvobitnom vizijom osnivača. Svaki posao ima ciljeve i vrednosti koje će se vremenom razvijati. Misija (ono što radimo u kompaniji) pretvara viziju u praksu, dok svrha (zašto to radimo) objašnjava strast koja pokreće tu viziju. Zaposleni i druge zainteresovane strane mogu postaviti misiju i strast kao merila za njihovo ponašanje. Jasna misija je prvi korak ka strategiji; održava usklađenost ponude usluga kompanije i vrednosti zaposlenih. Radnicima je teško da prate misiju koja nije jasno navedena. Bez toga je teže napraviti uspešnu strategiju.

Drugo, regrutujte saveznike, a ne zaposlene. Svrha kompanije počinje zapošljavanjem ljudi koji žive i dišu misiju iz dana u dan. Nove kandidate sa svim odgovarajućim funkcionalnim veštinama takođe treba uskladiti sa tim. Opisi poslova treba da budu eksplicitni u vezi sa veštinama i osobinama koje kandidati moraju da poseduju da bi podržali misiju organizacije. HR menadžeri bi trebalo da rade na osnovu vodiča za razgovor koji sadrži konkretna pitanja u vezi sa misijom ili sa osnovnom vrednošću u vezi sa obavljanjem posla. Rukovodioci moraju doneti odluku da se regrutuju kandidati u skladu sa posvećenosti misiji i da čvrsto ostanu u tom izboru.

Vežite poruku za misiju

Menadžeri treba da iskoriste svaku priliku da navedu svrhu kompanije i nagrade pojedince za održavanje njenih vrednosti. Što se više poštuje misija, to će više postati ukorenjena u kulturi kompanije.

U kompaniji Pack with purpose postoji Slack kanal koji oni nazivaju „pozivi“, na kome je svako u kompaniji dobrodošao da oda priznanja ili pohvale članovima tima. Kada ljudi mogu da prepoznaju napore i dostignuća u vezi sa misijom, oni pokazuju da je njihova misija jednako važna kao i svaki drugi poslovni cilj.

Jedna veličina ne odgovara svima

Članovima tima su potrebne prilike da učestvuju u poslu, ali ne na isti način. Tokom pregleda feedback-a zaposlenih, menadžer može da pita za radnika koji voli svoj posao, ali ne za sve pojedinačne projekte.

Svako radi najviše što može; samo izgleda drugačije od osobe do osobe.

Svrha može pretvoriti posao u duboku, uticajnu priliku kako za nove tako i za postojeće zaposlene. Dajte im priliku da se dodatno povežu sa vašom misijom tako što ćete ih zadržati angažovanim i emocionalno uloženim.

Neka zaposleni budu deo rešenja. Dajte im priliku da iskažu svoje mišljenje i učestvuju u stvaranju proizvoda – to će ih učiniti sigurnim u njegov uspeh. Filantropija i angažovanje zajednice pružaju mogućnosti za uključivanje zaposlenih u različite procese u kompaniji. Zaposleni mogu imati afinitet prema novim lokalnim prodavcima ili preduzećima u različitom vlasništvu.

Podstičite empatične veze

Grupe zaposlenih koje predstavljaju određene interese na radnom mestu, mogu biti moćan alat za razvoj timova i njihovo bolje razumevanje.

Rothschild je podelio neke prakse koje oni primenjuju: ,,Mnoga preduzeća zaposlenima daju ulogu u organizovanju sastanaka kompanije. Vođa diskusije može biti zaposleni koji se oseća samopouzdano i udobno kao advokat. Na našem radnom mestu, na primer, jedna osoba je razgovarala o tome kako izgleda svet za nekoga sa invaliditetom. Takođe, u našem slučaju, zaposleni je podelio saznanja sa samita Out & Equal Workplace, najvećeg skupa LGBTQ profesionalaca. Nove perspektive pomažu da kultura kompanije bude inkluzivnija, pravednija i otpornija. Ako se zaposleni ne bave većim problemima, teško ih je rešiti i rasti.“

Svako treba da se oseća kao lider

Živite svoju misiju. Misija uvek treba da bude zvezda Severnjača organizacije; svrha koja nije povezana sa srcem posla je osuđena na propast. Niko ne bi trebalo da oseća kao da radi na slučajnom sporednom projektu; svi treba da se osećaju kao lideri, da su deo izgradnje uspešnog poslovanja. Radno mesto sa svrhom daje smisao zaposlenima za život i poboljšava njihovo iskustvo u karijeri. Organizacija vođena svrhom ih gura da održe svoje poslovne ciljeve u prodaji, zadržavanju klijenata ili bilo kom ishodu koji je u pitanju. Ponovo razmotrite misiju kako biste bili sigurni da i dalje odgovara vašoj prvobitnoj nameri i ponovo procenite da li smer organizacije odražava potrebe klijenata, zaposlenih i društva. Što više angažovanja lideri kompanija mogu da stvore oko svoje misije, to će više zaposlenih ostati dugoročno. Oni će svoje saradnike videti kao ljude koji ih guraju i pomažu im da rastu. Svrha čini dolazak na posao ugodnijim, izazovnijim i zabavnijim. A duboka povezanost sa misijom podstaći će radnike da postave više standarde za ono za šta se kompanija zalaže i šta može da postigne.

Izvor: www.hrdive.com

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Comments are closed.