company culture

Company culture – 4 koraka za poboljšanje u 2021. godini

U samo jednoj godini covid-19 je promenio način našeg ličnog i poslovnog života. Nekoliko industrija je pretrpelo velike pritiske i promene u pogledu svog poslovanja, usluga, vrednosti, komunikacije u okviru tima, a posebno ,,company culture” odnosno kultura kompanije. U istom smislu, pojavile su se i nove kategorije usluga. Međutim, jedna stvar je konstantna.

Mnogi ljudi bi tvrdili da se logistička industrija pokazala kao anomalija u ovoj pandemiji. Kako su ljudi bili vezani za svoje domove, potražnja za isporukom naglo je porasla, a prevoznici su imali više posla neko ikad ranije. Ipak, ova industrija se ne razlikuje od bilo koje druge. Kako je pandemija preokrenula situaciju u poslovnom svetu, manje kompanije se sada nalaze u povoljnom položaju na tržištu. Sa ovim novim pristupom većoj bazi kupaca, veći je i pritisak za isporuku. Jedan način da se ovo postigne je unapređenje interne kulture kompanije.

Kompanijska kultura predstavlja i način na koji radimo svi zajedno. Kao rezultat toga, menadžeri je moraju smatrati strateškim poslovnim stubom zbog čega je važno da se ona razvija od prvog dana. Svaka odluka koju kompanija donosi treba da ima ljude u svojoj osnovi.

Poverenje je postalo još važniji aspekt kulture na radnom mestu, pošto većina radi van kancelarije i bez bliskog dodira sa timom. Za menadžere je presudno da veruju svom timu da će posao biti odrađen na vreme i u celosti, bez mikro-upravljanja. Poverenje i kohezivno odlučivanje – vođeno snažnom komunikacijom, transparentnošću, podacima i zajedničkim okvirom za donošenje odluka – predstavlja srž svake uspešne kompanijske kulture.

Ispod su navedena četiri ključna koraka koja mogu pomoći i novonastalim i veteranskim brendovima da poboljšaju kulturu svojih kompanija kako se krećemo kroz 2021. godinu, koja je, nadamo se, završna faza borbe sa ovim virusom.

Definisanje identiteta i ,,company culture”

Mnoge kompanije postoje bez pravog Employer Brand-a, posebno na tržištu usluga. Na primer logistička industrija. Nakon što su primetili da im nedostaje jedinstveni brend kao logističke kompanije, suvlasnik ArdentX Connor Miler je odlučio da kodira određeni skup vrednosti koje bi bile povezane sa ArdentX-om, poput njihove ,,ludačke radne etike“.

Kako je novinarka Kate Heinz savetovala u skorašnjem članku za Built In : ,,Osnovne vrednosti su veoma važne za vašu kulturu i vaš uspeh kao organizacije, pa tako osigurajte da ih podrži svaki član tima. Ako se svi članovi pridržavaju istog skupa principa, onda će se negovati otvorena kultura zasnovana na jednakosti. Takođe, ovo će pomoći da se vaše osnovne vrednosti promovišu kroz sva odeljenja tako da one postanu ukorenjene u vašu kulturu.“

Odgovoran senior menadžment

Kvalitet izvršnog menadžmenta je jedan od ključnih komponenti uspeha kompanije. Lideri kompanije su odgovorni za upravljanje biznisom koje vodi do rasta, inovacija i održivosti.

Održavanje izlaznih intervjua

Neizbežno je da će u jednom trenutku zaposleni želeti da ode iz kompanije. Ovo može da se desi iz različitih razloga, uključujući bolje prilike, promenu karijernog puta ili dalje obrazovanje. Odlasku zaposlenih se uvek pristupalo kao nekoj lošoj stvari. Kako god, ova pojava bi čak mogla da označava i novu šansu za razvoju kompanije.

Komunikacija i ,,company culture

U mnogim kompanijama, komunikacija je jednosmerna u smislu da ide od menadžmenta do tima. U ovakim situacijama, zaposleni se retko osećaju kao da oni imaju pravo da komentarišu trenutne događaje bez svog tima, niti kao da treba to da rade. U zdravoj kompaniji, svako treba da priča o svojim stavovima i mišljenjima. Menadžeri treba da pitaju zaposlene o tome šta misle o određenoj temi, da li im se sviđa neka ideja ili kako bi oni to uradili drugačije. Oni žele da čuju mišljenja ljudi, nebitno na kojoj su oni poziciji.

Razvijanje čvrste strukture kompanije ojačaće vezu kupaca sa vašim brendom. Ovim ulaganjima neizbežno ćete postići vidljive rezultate, posebno u svetlu trenutnih događaja.

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Izvor: www.entrepreneur.com

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *