Office interior. People working in creative workspace on open space. Modern workplace, employee happiness, how to boost productivity concept. Bright vibrant violet vector isolated illustration

Uspešne strategije za povećanje produktivnosti zaposlenih

Za kompaniju je veoma važno da su njeni zaposleni motivisani i produktivni kako bi posao bio uspešan. To ne samo da je važno u obavljanju svakodnevnih zadataka, već i pomaže organizaciji da postigne svoje ciljeve. Veća stopa produktivnosti zaposlenih dovodi do boljeg učinka, a niža stopa može dovesti do lošijeg učinka. Dakle, za HR odeljenje je veoma važno da kreira strategije koje će pomoći u povećanju motivacije zaposlenih.

Svrha ovih strategija je da zaposlenima daju nešto čemu što će ih zadiviti na poslu i dati mu smisao i svrhu što vodi ka većoj produktivnosti.

Evo liste deset najefikasnijih strategija za povećanje produktivnosti zaposlenih koje su testirane i uspešno sprovedene u mnogim svetski poznatim organizacijama.

1. Izgradite poverenje

Ako želite bolju produktivnost svojih zaposlenih, moraćete da ih ubedite da vam veruju. To je jedan od najvažnijih faktora. Ako zaposleni nemaju poverenja u posao ili tim, neće raditi kako bi trebalo. U ljudskoj prirodi je da se traži poverenje i bude cenjen. Dakle, izgradnjom poverenja možete postići bolju motivaciju zaposlenih jer se tada više angažuju u svakodnevnom radu i više ulažu u opšti poslovni cilj kompanije.

2. Dajte svojim zaposlenima autonomiju

Davanje veće autonomije zaposlenima jednostavno znači da im verujete da rade pravu stvar. Ovo pokreće osećaj samoodgovornosti kod zaposlenih. To je nešto što je decenijama u praksi u mnogim preduzećima. Vaši zaposleni će donositi hrabre izbore kada je to potrebno jer ste ih osnažili dajući im autonomiju. To je nešto što takođe štedi mnogo vremena. To čini zaposlene produktivnijim jer se osećaju odgovornijim i radiće više kako bi bili sigurni da rade pravu stvar koja koristi poslu i štedi resurse.

3. Bolje upoznajte svoje zaposlene

Mnoga preduzeća koja prijavljuju nisku angažovanost zaposlenih su ona koja održavaju distancu između radne snage, menadžmenta i administracije. U savremenim preduzećima takvo ponašanje može dovesti do nekoliko problema za poslovanje. Dakle, veoma je važno da budete sigurni da poznajete svoje zaposlene i da oni znaju za vas. Postoji mnogo načina da bolje upoznate svoje zaposlene. Na primer, možete pozvati timove na večeru ili piće. Takođe, zamolite menadžere da bolje upoznaju zaposlene. Radna snaga će se osećati povezanije sa menadžmentom i administracijom kroz ovaj proces. Ova poboljšana veza će dovesti do bolje produktivnosti zaposlenih.

4. Sprovesti program prepoznavanja i nagrađivanja

Veoma je važno razviti i implementirati takav program. Pokazalo bi zaposlenima da brinete o njima. Neki rade bolje i trebalo bi da budu nagrađeni na osnovu njihovog učinka. To je nešto što će drugim zaposlenima dati motivaciju da rade bolje. To je strategija koja ima višestruke prednosti. Na primer, pojedinci sa visokim učinkom koji su nagrađeni osećaće se više priznatim. Dakle, oni će više raditi i pokušati da nadmaše sebe. Takođe će motivisati nove zaposlene da uče i postižu veće rezultate kako bi stekli taj nivo priznanja. Dakle, to će vam pomoći da razvijete novu radnu snagu koja je motivisanija od prethodne. To će stvoriti određeni nivo zdrave konkurencije između vaših zaposlenih. Na taj način će svi zaposleni biti više angažovani u procesu.

5. Ponudite opcije za napredovanje u karijeri

Ovo je takođe jedna od najvažnijih strategija za bolje angažovanje zaposlenih. Ako svojoj radnoj snazi ne nudite nikakve opcije za napredovanje u karijeri, ona neće raditi kako bi trebalo i primetićete nisku stopu angažovanja zaposlenih. Ali ako svojim zaposlenima ponudite bolje mogućnosti za napredovanje u karijeri, oni će biti više fokusirani na posao i više investirati. Oni svojim zaposlenima nude više opcija za napredovanje u karijeri kao nagradu za njihov učinak tokom karijere. Dakle, zaposleni postaju više uloženi u proces. Tako možete postići bolju stopu produktivnosti zaposlenih.

6. Slušajte njihove brige i povratne informacije

Možda je to stara strategija, ali je i dalje jedna od najefikasnijih. Slušajući brige i povratne informacije svojih zaposlenih, moći ćete da shvatite probleme na svakom nivou. Ovi problemi ponekad mogu dovesti do nezadovoljstva zaposlenih, što na kraju dovodi do niske produktivnosti zaposlenih. U nekim slučajevima, zaposleni radije napuštaju kompaniju ako se njihove povratne informacije i zabrinutosti ne čuju. Dakle, ovo takođe može stvoriti probleme sa zadržavanjem zaposlenih. Da biste sve ovo sprečili, samo treba da saslušate brige i povratne informacije zaposlenih. Zamolite menadžere u vašoj kompaniji da razgovaraju sa zaposlenima na dnevnoj ili nedeljnoj bazi o problemima i pokušaju da ih reše. To je mala stvar, ali vašoj kompaniji može uštedeti mnogo resursa. Takođe, može vam pomoći da postignete bolji angažman sa svojim zaposlenima.

7. Implementirajte okvir za izgradnju zajednice i tima

Ako želite da vaši zaposleni budu 100% predani radu u kompaniji i da pomognu da ostvari svoje ciljeve, moraćete da kreirate okvir koji podstiče osećaj zajednice i timskog duha. Zaposleni će se osećati povezanije sa poslovanjem sa ovim praksama i bolje će raditi kako bi bili sigurni da ispunjavaju date zadatke. Zbog nedavnih događaja u vezi sa COVID-19, menadžerima za ljudske resurse je bilo zaista teško da osmisle strategije ili bilo koji okvir koji funkcioniše za zaposlene koji rade na daljinu. Većina stručnjaka je govorila o ovoj temi. Smatraju da kompanije mogu da se angažuju sa više zaposlenih koji rade na daljinu putem video konferencija, ne samo o poslu već io svakodnevnim rutinama i normalnim razgovorima. Jednostavno rečeno, stvorite onlajn okruženje u kojem se zaposleni osećaju samopouzdano i povezano.

8. Obezbedite dodatne pogodnosti i privilegije

Nuđenje dodatnih pogodnosti i privilegija vašim zaposlenima je takođe dobro rešenje. To je nešto što je testirano i isprobano veoma dugo i još uvek se smatra jednim od najefikasnijih alata. Zaposleni koji su više angažovani i uloženi u kulturu kompanije, nagrađuju se pogodnostima i privilegijama kao što su obilasci, članstva, specijalne karte, stipendije i paketi kapitala. Sve ovo će učiniti zaposlene lojalnijim vašoj kompaniji. I ne samo to, već će vam takođe pomoći da ohrabrite druge ljude u vašoj kompaniji da idu njihovim stopama i ostvare ove pogodnosti.

9. Neka dobrobit zaposlenih bude glavni prioritet

Ako vaši zaposleni nisu dobro i zdravo, neće raditi onako kako bi trebalo, a ukupna stopa produtivnosti će takođe ostati veoma niska. Dakle, važno je osigurati da vaši zaposleni ostanu zdravi. To možete postići preduzimanjem koraka kao što je pretvaranje kancelarije u mesto gde zaposleni mogu da vežbaju, jogu ili vežbe. Mnoga preduzeća svojim zaposlenima obezbeđuju kompletne fiskulturne sale, zajedno sa bazenima i tuševima. Ova tehnika radi za ljude koji su na gradilištu, ali za one koji rade od kuće, moraćete da se uverite da dobiju ostatak koji im je potreban. Veliki broj zaposlenih pati od ekstremnog sagorevanja zbog svog posla. Dakle, pobrinite se da im date teret koji mogu da podnesu.

10. Pomozite zaposlenima da postignu stabilno finansijsko stanje

Pomaganje vašim zaposlenima da postignu finansijsko stanje je takođe dobra stvar, jer bi to odražavalo vašu posvećenost radnoj snazi. Nedavna ekonomska recesija jako je pogodila sve. Zato budite sigurni da komunicirate sa svojim zaposlenima i uverite se da ćete pokušati da im pomognete. To ne znači da treba da počnete da dajete čekove kao bonus svojim zaposlenima, to jednostavno znači da im pružate finansijske savete koje mogu da koriste za ulaganja i osiguranje, itd. Ako se vaši zaposleni osećaju finansijski sigurni tako što su uz kompanije, to će im dati motivaciju da ostanu uključeni u njoj.

Ovde smo predstavili nekoliko uspešnih saveta/strategija koje menadžeri za ljudske resurse mogu da koriste radi bolje produktivnosti zaposlenih. Ne morate da implementirate sve ovo, možete odabrati one za koje mislite da imaju veće šanse u pogledu vaših specifičnih uslova. Šta god da odaberete, samo se pobrinite da to pratite kako bi se moglo primeniti u pravom smislu jer će koristiti i vama i organizaciji.

Izvor: www.hresourcestoday.com

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Comments are closed.