price zaposlenih

Priče zaposlenih kao vaš tajni recept za zapošljavanje

Svet oko nas se vrti oko preporuka. Zato su u svetu employer brandinga važne priče zaposlenih. Realnost je da ljudi stiču poverenje u preuzimanje rizika kada postoji preporuka i garancija za njegov kvalitet ili učinak. Kada se prijavite na mejling listu preduzeća i oni pošalju e-poruku za prijem, kompanije uvek koriste priliku da vam prenesu recenzije kupaca.

Sa poslovima, nije drugačije. Kada ljudi danas traže posao, oni istražuju kompaniju. Veliki deo tog istraživanja vrti se oko toga šta zaposleni, bivši i sadašnji, imaju da kažu o iskustvu rada u toj kompaniji.

To može izazvati ili prekinuti proces zapošljavanja i, ako pogrešno shvate, može odbiti talenat. U toku ovog članka, objasnićemo šta su priče zaposlenih i kako ih možete iskoristiti u svoju korist.

Šta su priče zaposlenih?

Pre nego što pogledamo prednosti bilo kog elementa poslovanja, moramo da razumemo šta je to. Lakše je shvatiti kako se nešto poput priča zaposlenih kao procesa uklapa u organizaciju kada odgovorite na pitanje; šta je poslovni proces?

U slučaju izjava zaposlenih, mislimo na one preporuke, procene ili recenzije koje su zaposleni dali tokom svog vremena ili nakon njihovog boravka u vašoj kompaniji. Trebalo bi da opišu iskustvo rada tamo, koliko dobro to odražava opis posla za koji su se prijavili, i možda nekoliko saveta kako da uspeju u tom okruženju.

U idealnom slučaju, ovakav opis čini da kompanija izgleda dobro i potvrđuje da sve funkcioniše ispravno. To daje očekivanjima novih zaposlenih i potencijalnim kandidatima bolju predstavu o tome za šta bi se mogli prijaviti.

Ako počnete da tražite izjave i naiđete na mešovite ili negativne povratne informacije, obavezno to uzmite u obzir. Oni mogu biti odličan alat za ispravljanje nedostataka, kao i za sticanje poverenja u potencijalne kandidate.

Sada kada smo objasnili šta su svedočanstva zaposlenih, hajde da pogledamo nekoliko stvari kojih treba da budete svesni da biste ih uspešno koristili.

1. Postavite jasne ciljeve

Odlična polazna tačka za uvođenje bilo kog novog načina rada je da odredite šta želite da postignete ovom promenom. Nema smisla da pokušavate nešto novo ili drugačije ako nemate kriterijume po kojima biste to procenili ili nemate pojma kakvu pozitivnu promenu želite da donese.

Pošto se ovo odnosi na izjave zaposlenih, postavljanje ciljeva koji bi mogli biti metrički, kao što su vaši rezultati na sajtovima za recenziju poslodavaca, ili kao što je koliko želite da dobijete zaposlenih, često je dobra polazna tačka. U početku ciljajte na kvantitativne podatke, a bilo kakva kvalitativna očitavanja mogu doći kasnije.

2. Koristite primere

Različiti ljudi preuzimaju nove načine rada na različite načine. Objašnjavanje svrhe ovih izjava zaposlenima kada počnete da ih tražite je od vitalnog značaja za uspeh cele ove šeme. Neki ljudi će razumeti šta mislite samo iz osnovnog opisa.

Drugima će možda trebati više vremena da se izbore sa tim. Na primer, ako je vaš tim za content morao da razume novu vrstu sadržaja koju želite da proizvede, pokazivanje primera postova čini dobar način da navedete svoje ideje i ciljeve. Slično tome, ako su deljenje priča I iskustvazaposlenih bila deo ideje da se o tome naprave video zapisi, onda pregledavanje primera video zapisa koji su dobro prošli, a možda i nekih koji nisu, može biti od velike koristi.

Kada se to dogodi, posedovanje primera koji pokazuju vrstu stvari koju tražite I želite da napravite– u smislu sadržaja, formata, stila i veličine – zaista je zgodno. Mogućnost da ilustrujete kako izgleda gotov članak ili video čini neke ljude sigurnijim u svoju sposobnost da urade istu stvar.

Ako možete da pokažete i rezultate koje su postigle ove priče poput onih u vašem primeru, to može da utiče na to da li će određeni zaposleni uopšte da učestvuju.

3. Dobijte buy-in

Poslednji deo gornje tačke govori o pojmu buy-in-a. To je jedan od najstarijih principa u knjizi upravljanja. Uključivanje ljudi u vašu organizaciju sa nečim novim što biste želeli da isprobate često je mesto gde promene koje treba obraditi zažive.

A, kada je reč o najboljem iskorišćenju priča zaposlenih, važno je pridobiti zaposlene koji će želeti to da urade. Pogotovo će vam značiti da to budu zaposleni sa različitih pozicija.

To takođe znači da vaša radna snaga treba biti više motivisana, što postaje dodatna prodajna tačka u razgovorima o zapošljavanju.

Pored toga, posedovanje grupe motivisanih zaposlenih znači da je manja verovatnoća da ćete morati redovno da pokrećete procese zapošljavanja. Prema Gartneru, snažan EVP smanjuje godišnju fluktuaciju zaposlenih za 69%.

Takođe moramo da se pobrinemo da odeljenje za ljudske resurse prihvati ideju da koristi svedočenja zaposlenih u svom radu. To su obično prvi ljudi sa kojima se svaki potencijalni kandidat susreće u poslu. Dakle, davanje svih mogućih alata da im se omogući da ,,prodaju ponudu za posao” ovim kandidatima je u najboljem interesu svih.

4. Budite fleksibilni

Određena količina fleksibilnosti je potrebna za nešto poput svedočenja zaposlenih. Morate prihvatiti da neće svi odjednom pristati. Iako postavljanje rokova može biti dobar način da usredsredite um vaše radne snage, teško je učiniti nešto poput ovoga višim prioritetom od njihovih svakodnevnih aktivnosti.

Ova fleksibilnost takođe treba da se proširi na format u kome se šalju. Neka svedočenja najbolje funkcionišu kada su zapisana, neka kroz video ili fotografije. Zbog toga je takođe preporučljivo imati dovoljno alata kao što su korporativni planovi koji se mogu prilagođavati potrebama. Drugima pomaže video snimak osobe koja govori o iskustvu rada za vašu kompaniju.

A kada budete imali dovoljno svedočenja iz širokog spektra pozicija u nekoliko različitih formata, fleksibilnost u načinu na koji se koriste čini verovatniji mogući uspeh. Neka iskustva I priče mogu biti prikladnija za objavljivanje na društvenim mrežama, druga na vašoj web sajtu, a neka na sajtovima za pregled kao što je Glassdoor. Ključno je da budete otvoreni prema većini aspekata ovog procesa.

5. Svesnost

Pod svešću, može se reći da se radi o vašem razumevanju da sve može biti svedočanstvo. Ljudi govore razne stvari u radnom okruženju koje nisu uvek zapisane ili dokumentovane na neki način. Ako je ta neobična primedba pozitivna, nemojte se plašiti da je koristite.

Ova autentičnost je na mnogo načina potpomognuta korišćenjem priča zaposlenih za pomoć pri zapošljavanju. Veća je verovatnoća da će ljudi dati iskren izveštaj o tome kako se osećaju u vezi sa nečim kada ih nisu direktno pitani, posebno od strane menadžmenta. Ova vrsta pozitivnog komentara vredi pet formalno dobijenih odgovora, u smislu koliko je sadržaj vredan poverenja.

6. Zadržite kontrolu

Kao osoba koja nadgleda proces korišćenja svedočenja u vašem poslu regrutovanja, od vitalnog je značaja da vi imate kontrolu nad tim šta i kako se ovaj sadržaj koristi. Ne možete sve nadgledati čak ni najefikasnijim alatima za upravljanje radnom snagom.

Usavršavanje ovih priča, ili čak izmena neke formulacije tu i tamo, učiniće ih efikasnijim u postizanju tog krajnjeg cilja privlačenja i pružanja kandidatima sjajnog iskustva. Sve dok potpuno negativan odgovor ne pretvorite u sjajnu recenziju, u redu je da izvršite prilagođavanja tu i tamo

7. Transparentnost

Odličan način da se izbegnu optužbe da pokušavate da unesete pozitivan obrt u ovakvo deljen iskustva I priča zaposlenih jeste da budete potpuno transparentni u vezi sa procesom. To je oblast obuke o kvalitetnoj kulturi koju bi trebalo da ima više menadžera, pošto kultura pokreće toliko dobre volje koju želite da iskoristite svedočenjima.

Dok zaposleni budu slali svoje odgovore, budite otvoreni o tome šta će se sledeće desiti. Ako unesete izmene u ono što su vam dali, prođite pored njih, kada je uređeno, da biste dobili njihov potpis.

Ako to ne uradite, to može prouzrokovati katastrofalnu štetu reputaciji. Ako se pročuje da ste podelili izjave koje čine da vaša kompanija izgleda bolje nego što jeste, onda ovo može imati suprotan efekat od poente same šeme. Ovo bi moglo rezultirati negativnim efektom loših povratnih informacija o kandidatima, što dodatno otežava posao regrutovanja u budućnosti.

Zaključak

U ovom članku smo objasnili šta su svedočanstva zaposlenih. Dali smo kontekst zašto se oni tako entuzijastično koriste u ljudskim resursima i regrutaciji širom sveta. Podelili smo i nekoliko ključnih saveta o tome kako možete da obezbedite da proces svedočenja vaših zaposlenih teče glatko i da ima maksimalan efekat.

Realnost je da ljudi veoma retko rade bilo šta na internetu a da prethodno ne dobiju savet drugih korisnika. Ako možete da iskoristite moć postojeće radne snage kako biste umanjili strahove potencijalnih kandidata, ovo može biti odličan način da se prilagodite ovoj modernoj stvarnosti.

Izvor: www.recruitee.com

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Comments are closed.