illustration-landing-page-with-brand-concept_23-2148241775

Šta je Employer Branding i zašto je važan?

Tehnologija nam je omogućila da radimo remote i eliminisala geografske barijere koje su ograničavale izbor posla ljudima. To znači da se poslodavci se više ne takmiče samo za talente na lokalnom nivou, već i na nacionalnom ili čak globalnom. I baš zbog toga je Employer Branding postao ključan za privlačenje novih ali i zadržavanje postojećih zaposlenih.

Šta je potrebno da bi se izgradio solidan brend koji traje? Više proizvoda? Više klijenata? Efektivnije metode? Ne. Pravi potencijal za razvoj brenda nisu vaši proizvodi ili lanac snabdevanja; već vaši zaposleni. Oni su ti koji ustupaju svoje vreme, resurse, tela i umove vašem brendu, i na kraju dana oni će pomoći da ga kreirate ili će odustati. Ali na tržištu gde je konkurencija žestoka, teško je naći prave zaposlene – i držati ih ujedinjene pod jednim ciljem. Ipak, postoji jedna stvar koja će vam olakšati da to postignete, a to je Employer Branding.

Šta je Employer Branding?

Employer Branding je u osnovi, način na koji se kompanija promoviše kao mesto za rad. On dolazi od spoljne reputacije koju kompanija ima u poslovnom svetu i načina na koji je gledaju zaposleni.

U savremenom poslovnom svetu, Employer branding i regrutacija su postali prepleteni, stvarajući strategije koje su inicijative sektora za ljudske resurse jednako koliko i marketinga.

Brendiranje poslodavaca i brendiranje zaposlenih takođe se razlikuju. Brendiranje zaposlenih je zaista fokusirano na to kako se zaposleni ponašaju u skladu sa vrednostima kompanije i kako organizacija to promoviše.

Employer Bradning i korporativno brendiranje razlikuju se po tome što se drugi fokusira na predlog vrednosti za kupce, definišući šta vaša organizacija nudi na tržištu.

Značaj Employer Brandinga:

  • Za zapošljavanje i zadržavanje

Imati efikasan plan i Employer Branding startegiju zaista pomaže zadržavanju zaposlenih i zapošljavanju novih. Ljudi su srž svakog posla, pa ćete želeti da pronađete najbolje. Posedovanje popularnog brenda olakšava i brže zapošljavanje dobrog osoblja. Talentovani ljudi će želeti da rade za vašu kompaniju i biće privučeni iz pravih razloga. Vreme zapošljavanja može biti čak dva puta brže sa jakim brendom poslodavca. Generalno, postupak zapošljavanja razlikovaće se u zavisnosti od okolnosti kandidata, kao što je na primer koliko dana  otkaznog roka treba da daju.

  • Za angažovanije zaposlene

Kada su zaposleni zadovoljni i angažovani sa brendom poslodavca za koji rade, veća je verovatnoća da će deliti ova pozitivna iskustva. Oni postaju ambasadori i verovatno ćete videti više prijava kao rezultat njihovih direktnih preporuka.

  • Za redukovanje troškova

Postoje dva načina na koja se može gledati na smanjenje troškova koje donosi Employer Branding :

Prvo, ako imate dobru reputaciju, mnogo napornog rada u regrutovanju najboljih ljudi već je učinjeno za vas. Osoblje traži dobre kompanije sa pozitivnim kritikama i iskustvima. Kandidati će tražiti dobre kompanije za koje će raditi i videće vaš brend kao dobro mesto za rad.

Novac se štedi jer je zapošljavanje brže i talenat se brže plasira u posao. Može se potrošiti strateški, umesto na troškove zapošljavanja.

Drugo, niža fluktuacija osoblja donosi značajne uštede ukupnom budžetu za zapošljavanje. Cena po zaposlenom opada i potencijalno osoblje je spremno da prihvati nižu platu ako bi kompanija imala veoma pozitivne kritike na mreži. To je zato što vrednost dobrog okruženja vredi više od veće plate u pogrešnom okruženju.

Prednosti Employer Branding -a

  • Zaposlenje je danas lakše naći ali i napustiti. Društvene mreže su obezbedile onima koji traže posao  više pristupa ka istom nego ikada ranije. Putem sajtova kao što su LinkedIn ili Facebook, ljudi mogu efikasnije da se povežu sa potencijalnim poslodavcima i obrnuto.
  • Radnici žele mnogo više od posla, ne samo novac.  Prema Glassdor-u, više od 77% odraslih bi razmislilo o politici i kulturi određene kompanije pre nego što aplicira za posao, a 56% je zauzelo stav da je kultura kompanije važnija od kompenzacije, kada je u pitanju zadovoljstvo poslom.

Danas, ljudi žele da poistovete sebe sa brendom poslodavca u koji veruju i da tako obavljaju posao koji im znači i koji je vredan njihovog vremena i zalaganja. Pored standardnih prednosti, stvari kao što su kultura, zajednica,  svrha, lični razvoj i rast su ključni faktori. Ako vaš brend ne investira u sve do sad nabrojano, imaćete velike poteškoće da pridobijete ljude da rade za vas i zato je sada pravo vreme da se posvetite dobroj Employer Branding strategiji

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Izvor: www.managehrmagazine.com

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *