Coach speaking before audience. Mentor presenting charts and reports, Employees meeting at business training, seminar or conference. Vector illustration for presentation, lecture, education concept

Zašto je efikasan onboarding neophodan?

Efikasan onboarding upoznaje potencijalnog zaposlenog sa kulturom poslovanja i samim poslom kojim se bavi kompanija. Onboarding mora da bude deo obimnog plana za uspeh zaposlenih, koji će biti sproveden putem pravih metoda i procesa.

Neke organizacije imaju zasterele ideje o tome koliko je onboarding važan.

Efektivan onboarding program počinje sa pravljenjem liste svega što novi zaposleni treba da zna o kompaniji. Dalje, treba identifikovati ko će biti uključen u svakom koraku/ segmentu procesa i ko će osigurati da novi zaposleni primi znanje i trening koji mu je potreban. Napredak novog zaposlenog treba da bude praćen od prvog dana – onboarding lista zaposlenog će u tome pomoći. Ovako izveden proces povećava mogućnost da onboarding bude kompletan i uspešan.

Ovo nije predlog koji traje samo dve ili tri nedelje. Naravno, prva nedelja treba da se koncentriše na osnove. Ali posle mesec dana i više, treba da se dopunjava to osnovno znanje. Takođe, treba proširiti onboarding, kako biste osigurali da polaznici pamte sve nove informacije. Ljudi mogu mnogo naučiti odjednom, tako da proširivanje treninga i deljenje više informacija može pomoći u održavanju svesnosti o poslu.

Dalje, osigurajte da  ljudi koji rade honorarno i novi zaposleni imaju jednostavne pristupe za komunikaciju sa drugim članovima tima kada je neophodno da završe svoj posao. Obezbeđivanje pristupa online četu, kao i sistemima za deljenje fajlova ne samo da osigurava da zaposleni imaju informacije na jednom mestu, već omogućava da se oni osećaju kao da su deo cele organizacije. Sve navedeno može mnogo da pomogne u ohrabrivanju angažovanja i saradnje.

Određeno znanje i informacije koje kompanija poseduje treba da budu stalno dostupni zaposlenima. Olakšati novim zaposlenima, praktikantima ili zaposlenima na kraće vreme da pristupaju  važnim informacijama o onboardingu je esecijalno za celokupnu efektivnost vaših onboarding aktivnosti i za vaše zaposlene da nastave dalje.

Kreirajte ciljeve poslovanja koji će odrediti kada je zaposleni pri kraju onboarding-a i kako da to izmerite. Ovo pokazuje kako vi možete proceniti da li je vaš program uspešan ili ipak postoji mogućnost da izgubite zaposlenog. Veoma je skupo i teško naći prave talente.

Kada pregledate onboarding proces, neophodno je da zapamtite kada je top menadžment prošao kroz ovaj proces poslednji put i da osigurate da svi glavni stejkholderi budu uključeni u pregled sadržaja i proces odobravanja.  Ovo pomaže u koordinaciji cele kompanije.

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *