Isometric icon with people working on new brand strategy 3d vector illustration

5 bitnih elemenata brenda poslodavca u 2022.

Stara dinamika radnog mesta između zaposlenih i poslodavaca dramatično se promenila u poslednjih nekoliko godina. Više nismo ograničeni na radni dan od 9 do 5, jednog poslodavca ili konkurentno radno mesto gde se timovi suprotstavljaju jedni drugima da bi postigli više. Savremeno radno mesto je fleksibilno, udaljeno, orijentisano na kulturu, a zaposleni imaju mnogo alternativa na svom stalnom zaposlenju. Ipak ono što ih privlači, zadržava i motiviše jesu svi elementi brenda poslodavca, o kojima će detaljnije biti reči.

Faktor pandemije i potreba za zadržavanjem dobrih radnika je još više narasla. Sada, vi kao poslodavac morate da ponudite superiorno iskustvo zaposlenima koje obezbeđuje motivaciju i fokusira se na njihovo mentalno i fizičko blagostanje, a ne samo na njihove veštine. Zašto? Jer ljudi više nisu u tome samo zbog plate. Žele da rade sa brendovima koji dele njihove vrednosti i imaju jasnu svrhu. Oni će se zadovoljiti toksičnim radnim okruženjem samo zbog plate i povlastica.

Da biste se istakli i zadržali dobre radnike na duge staze u 2022. godini, moraćete da investirate u razvoj i jačanje brenda poslodavca. Hajde da se pozabavimo osnovnim elementima brendiranja poslodavaca kako bismo osigurali da vaše preduzeće ima moćnu reputaciju kada se približava novim kandidatima.

Posvećeno digitalno prisustvo

Iako je zdravstvena kriza povećala stopu onlajn interakcija, ne možemo kriviti samo pandemiju za moderne radnike koji prvenstveno koriste digitalne kanale za istraživanje mogućnosti za karijeru. Istraživanje je pokazalo da 77% kandidata istražuje veb lokaciju poslodavca, dok se 58% oslanja na namenske sajtove za recenzije.

Znajući da vaši potencijalni zaposleni rade svoj domaći zadatak i najverovatnije stupaju u kontakt na mreži, upravljanje vašim digitalnim prisustvom je ključno.

Postavite posebnu karijernu stranicu

Ovo je glavno mesto na vašem veb sajtu da pokažete ličnost i vrednosti vas kao poslodavca. To je idealna prilika da ukratko opišete svoju kulturu i predstavite se svim kandidatima koji dolaze na vaš sajt.

Jasni pozivi na akciju će im pomoći da shvate kako mogu lako da stupe u kontakt – zato se pobrinite da redovno ažurirate svoju stranicu za karijeru najnovijim otvorenim poslovima. Dodajte i recenzije zaposlenih da biste privukli prave ljude!

Ne preskačite društvene mreže

Takođe, ne biste trebali zanemariti brend poslodavca na društvenim mrežama kada želite da impresionirate potencijalne kandidate. Čak i kada nema događaje ili otvorene pozicije, vaši društveni kanali su od vitalnog značaja za predstavljanje priče o vašem brendu na pravi način.

Ažuriranje sadržaja na društvenim mrežama može sa lakoćom da oživi brend poslodavca. Od Insta priča do Facebook anketa, trebalo bi da izaberete vrstu sadržaja koji će zainteresovati vašu ciljnu publiku (u ovom slučaju potencijalne zaposlene).

Potražite sajtove za posao

Delite svoje oglase za posao na sajtovima za oglašavanje – ali budite sigurni da dosledno predstavljate svoj brend na svim digitalnim kanalima. Nije dovoljno samo postaviti logo i očekivati da se ljudi povežu sa brendom poslodavca. Bilo bi od pomoći kada biste se uverili da vaši oglasi jasno prenose vrednosti vašeg brenda i da je vaš ton glasa dosledan.

Neka zaposleni govore u ime vašeg brenda

Koliko god brendovi voleli da u potpunosti kontrolišu svoje prisustvo, jednostavna istina je: vaši zaposleni su ti koji na kraju oblikuju brend poslodavca. Oni žive vašu kulturu i definišu je svojim odnosima i stavovima.

Pa zašto ne iskoristiti njihovu perspektivu kako biste svom brendu poslodavca dali dimenziju sa kojom se i drugi mogu povezati. U 2022. godini više nego ikada ranije, moraćete da objavljujete redovna ažuriranja sadržaja koji prikazuju brend poslodavca sa stanovišta vaših zaposlenih.

Sve, od postova na blogovima zaposlenih, ažuriranja na društvenim mrežama, kratkih video snimaka, pa sve do priča i podcasta – nebo je granica. Što ste konkretniji za svako odeljenje i poziciju, novim kandidatima će biti lakše da zamisle sebe kao deo vašeg tima.

Ovo posebno važi za tehnološke pozicije koje na površini zvuče isto, ali kultura koju ste izgradili može preokrenuti vagu u vašu korist kada se za posao prijavi vrhunski talentovan pojedinac. Na primer, ako tražite inženjere, vaše postojeće IT osoblje ima najbolju perspektivu o odgovornostima i pogodnostima rada sa vašim preduzećem.

Neka napišu detaljan blog o tome šta cene tokom rada u vašoj kompaniji. Objavite intervju ili podkast da pokrijete sve detalje vašeg IT odeljenja i velike su šanse da ćete privući vrhunske talente.

Izgradite raznoliko društveno okruženje

Isti inženjeri kojima je drago da podele svoje iskustvo kroz sadržaj koji objavljujete na svojoj veb stranici i društvenim platformama takođe mogu pregledati vaš brend na sajtovima za zapošljavanje. Baš kao što želite da izgradite određenu reputaciju uz pomoć recenzija i izjava kupaca, isto možete učiniti i sa zaposlenima.

Ovo je posebno važno kada pokušavate da izgradite inkluzivan i raznolik kolektiv zaposlenih. Inkluzivnost i raznolikost su ključni delovi slagalice brendiranja poslodavca, jer će vam ove vrednosti pomoći da privučete različite talente, i ujedno podići vašu reputaciju na viši nivo.

Na primer, možete da radite sa spoljnim partnerima specijalizovanim za usklađivanje nedovoljno zastupljenih talenata sa vašom kompanijom tako što ćete pronaći visoko kvalifikovane radnike iz svih sfera života. Ovo pomaže u stvaranju raznovrsnije radne snage i jača imidž vašeg brenda u očima javnosti.

Kada uspostavite raznovrsniju radnu snagu, lako ih možete inspirisati da pričaju o svom iskustvu u kolektivu i pojedincima na društvenim mrežama i veb-sajtovima za recenzije.

Poboljšajte svoj proces onboarding-a

Kao društvo vođeno pogodnostima i jednostavnošću, prirodno je da zaposleni žele besprekoran proces onboardinga kada započinju novi odnos sa preduzećem. Bilo u ulozi honorarnog radnika ili stalno zaposlenog; oni žele da znaju da vaš brend čini sve da ih integriše u tim, prateći detaljnu kontrolnu listu za vašu nišu i tačne zahteve industrije i radnog mesta.

Ovo pomaže u stvaranju personalizovanijeg iskustva uz maksimiziranje vremena i truda tokom uključivanja:

  • Koristite oglase i karijernu stranicu da biste objasnili šta mogu da očekuju od onboarding-a: što više znaju, veća je verovatnoća da će se prijaviti ako se dobro uklapaju.
  • Upoznajte ih sa alatima koje će koristiti i ponudite obuku u slučaju da su neki od njih novi.
  • Jasno objasnite svoju hijerarhiju kako bi svi znali kome mogu da se obrate ako im zatrebaju uputstva.
  • Ponudite uvodni sastanak kako bi novi zaposleni mogao da upozna tim.
  • Upotpunite svaki korak onboardinga sa svojim osnovnim vrednostima brenda.
  • Uverite se da prvih nekoliko dana ne bude prekinuto jer niste na vreme organizovali svu papirologiju.

Onboarding bi trebalo da odražava vašu brigu o novom radniku. Trebalo bi da bude deo brenda poslodavca, slično kao što radite isto za svoje klijente, da skratite njihovo putovanje i omogućite da sve bude besprekorno.

Podstaknite kulturu transparentnosti

U 2022. godini, više poslodavaca će morati da proceni svoju kulturu brenda imajući na umu transparentnost. Kultura brenda oličava sve za šta se zalažete kao posao – osim ako ne postoji nesklad između vašeg željenog identiteta i vaših akcija.

Transparentnost je ključna komponenta dobrog radnog okruženja i uspešnog upravljanja brendom poslodavca. Morate naučiti šta ne funkcioniše i pronaći optimalne načine da poboljšate odnose sa zaposlenima i svoje interne procese kako biste stvorili bezbedno radno okruženje koje štiti mentalno zdravlje zaposlenih:

  • Kao deo strategije brenda poslodavca, organizujte redovne ankete zaposlenih (anonimne ako je potrebno) da biste stekli uvid u ono što treba poboljšati. Možda vaš trenutni softver za upravljanje projektima nije dobar izbor za vašu organizaciju ili je vaš IT tim imao problema da obuči vaše zaposlene o osnovnoj sajber bezbednosti.
  • Uvedite politiku otvorenih vrata kako biste podstakli radnike na svakom odeljenju i nivou da -komuniciraju i dele ideje, brige i sugestije.
  • Otvoreno priznajte dostignuća zaposlenih i izrazite zahvalnost za svačiji doprinos uspehu vašeg brenda.
  • Uverite se da je način na koji sprovodite evaluacije zaposlenih konstruktivan i efikasan. Nema smisla samo kritikovati nekoga bez davanja korisnih uputstava o tome kako mogu da se poboljša.
  • Podelite ključne prekretnice vašeg brenda sa celom organizacijom. Nema potrebe da samo vaše rukovodstvo najvišeg nivoa bude informisano, a da vaše osoblje ne.

Izmerite, poboljšajte, ponovite

Konačno, koliko god da pripremate svoj brend poslodavca za 2022. godinu, morate zapamtiti da je ovo proces, a ne jednokratni cilj. Poslodavci često preduzimaju mere samo da bi sve svoje planove razvoja brenda poslodavca obustavili kada ostvare značajan napredak. Ovo bi trebalo da tretirate kao stalni, trajni napor da učinite svoje zaposlene srećnim, povećate zadržavanje i izgradite jaku reputaciju poslodavca u vašoj industriji.

Vremena se menjaju, trendovi zapošljavanja dolaze i odlaze, ali potreba za stabilnim brendom poslodavca nikada neće nestati. Dakle, morate redovno da sprovodite reviziju brenda poslodavca. Neka vaše revizije otkriju sve potencijalne slabe karike u vašoj strategiji brendiranja. Dajte sve od sebe da 2022. dočekate otvorenog uma i naučite šta možete bolje da uradite kao poslodavac.

Izvor: www.recruitee.com

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Comments are closed.