Iskustvo koje vaši zaposleni imaju tokom onboarding -a je ono što utiče i na vremenski period rada u vašoj kompaniji, koji može biti kraći ako je njihovo iskustvo negativno. Na današnjem tržištu rada, gde zapošljavanje predstavlja komplikovan proces, morate da pametno uložite svoje napore i vreme da bi ostvarili dobar prvi utisak i generalno mišljenje o kompaniji kod kandidata. Prema Gallupu, oko trećine novozaposlenih ostaje manje od 90 dana na poslu. Ali kompanija sa jakim programom za onboarding može imati 50% bolje zadržavanje i 50% bolju produktivnost od kompanije bez njega.
Šta stvara efektivno iskustvo onboarding-a? Isprobajte ova tri saveta.
Orijentacija naspram onboarding-a: spoznajte razliku
Kada novi zaposleni počne da radi u organizaciji, obično prolazi prvo orijentaciju. Ovo uključuje papirologiju, obilazak kancelarije, upoznavanje sa članovima tima i podešavanje računara i telefona, između ostalog. Ovaj proces može trajati samo jedan do tri dana. Onboarding je druga stvar i potrebno je najmanje tri meseca pa do godinu dana ili više da se zaposleni integriše u svoju ulogu i kompaniju. Dok većina zaposlenih prolazi kroz orijentaciju, malo njih smatra da njihove kompanije obezbeđuju efikasan onboarding. A neki su rekli da uopšte nisu imali onboarding.
Onboarding se fokusira na odnose, procese i očekivanja koja će pomoći novom zaposlenom da bude uspešan u svojoj ulozi. To uključuje postavljanje ciljeva, usklađivanje očekivanja i povećanje razumevanja i produktivnosti. To se može postići redovnim proverama, ne samo u vezi sa radom i zadacima, već i u pogledu kulture, organizacije i aspiracija. Posedovanje formalizovanog procesa sa označenim prekretnicama može pomoći postavljanjem očekivanja za menadžment. Takođe, on će pomoći novim zaposlenima da se osećaju prijatnije i znaju šta se od njih očekuje. Podrška menadžera takođe može pomoći zaposlenima da se osećaju sigurnije u svojim novim ulogama.
Podržite menadžere dok sprovode onboarding sa zaposlenima
Postavljanje ciljeva, postavljanje nivoa i podrška novom zaposlenom treba da dolazi od menadžera. Novi zaposleni koji osećaju podršku svojih menadžera imaju bolje iskustvo. Međutim, nemaju svi menadžeri jednake veštine komunikacije i snalaženja za postavljanje novih zaposlenih u njihove nove uloge. U stvari, u jednom istraživanju, 57% ispitanih je reklo da upravo ovaj problem sprečava pravilan onboarding. Naročito oni na rukovodećim pozicijama imaju malo vremena da se posvete pomaganju zaposlenima da se prilagode svojim novim ulogama. Kao jedan od načina unapređenja ovog odnosa i samih veština pojedinaca mogu se iskoristi obuke za menadžment, kroz kurseve za razvoj karijere, radionice ili karijerno treniranje. Ove obuke mogu pomoći menadžerima da razviju međuljudske, motivacione i mentorske veštine koje će poboljšati njihove sposobnosti da vode svoje zaposlene kroz onboarding i dalje.
Članovi tima novozaposlenog takođe mogu da igraju važnu ulogu u procesu onboarding-a nudeći mentorstvo i ponašajući se kao prijatelji tokom tog perioda kroz praćenje i pružanje uvida u rad i kompaniju. Ali zapamtite, pomenuti buddy sistem verovatno neće obezbediti sveobuhvatno iskustvo onboarding-a zaposlenih koje je potrebno zaposlenima, pa obavezno koristite ovu strategiju kao dopunu drugima.
Pružajte stalnu podršku novim zaposlenima
Kao što je gore pomenuto, onboarding ne prestaje odmah nakon što se novozaposleni upoznaju sa svojim kolegama. To je proces koji zahteva usklađivanje očekivanja, postavljanje prekretnica i pružanje stalne podrške za početni i kontinuirani uspeh.
Pošto onboarding traje najmanje tri meseca i može se produžiti više od godinu dana, trebaće vam neko ko će dosledno pomoći i voditi zaposlenog kako bi ovaj proces bio uspešan. Tradicionalno, ovu ulogu bi igrao menadžer. Međutim, kao što je ranije pomenuto, menadžeri često nemaju vremena ili sposobnost da kontinuirano obučavaju svoje zaposlene nakon nedeljne prijave. U slučajevima poput ovih, mentori ili čak eksterni treneri koji su upoznati sa organizacionom kulturom, mogu pomoći da se premosti jaz i osigura da zaposleni ispunjava ciljeve i da ima podršku koja mu je potrebna da ispuni očekivanja. Neki koučing programi će biti u koordinaciji sa ciljevima koje je postavila organizacija za pojedinačnog zaposlenog kako bi se obezbedio napredak u njihovom razvoju i integraciji sa kompanijom.
Zaključak
Onboarding je važan deo iskustva zaposlenih, jer stvara najtrajnije utiske za vaše nove zaposlene i postavlja njihova očekivanja za ono što mogu da očekuju od organizacije u budućnosti. Kreiranje podržavajućeg procesa onboarding-a za vašu kompaniju je vredna vežba koja će se isplatiti povećanjem morala, produktivnosti i zadržavanja, dok istovremeno poboljšavate brend poslodavca.
Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!
Izvor: www.humanresourcestoday.com