Goal achievement and teamwork business concept, career growth and cooperation for development of project, idea vector flat cartoon illustration. Ladder of success and climbing people, company staff

Motivacija zaposlenih – Saveti

Pre nego što pogledamo ukupnu sliku dva pojma- angažovanje i motivacija zaposlenih – moramo da definišemo unutrašnju motivaciju.

Unutrašnja motivacija je vrsta motivacije koja dolazi iznutra. To je stanje motivacije ličnim interesom i uživanjem.

To se može videti u ponašanju kao što je spremnost zaposlenog da ide dalje od dužnosti, radi na zadatku koji nije u opisu svog posla ili da ostane do kasno bez pritiska da to uradi. U ovim primerima, zaposleni su vođeni sopstvenom željom da rade više ili duže na projektu koji ih zanima.

Kada je unutrašnja motivacija visoka, ljude privlače zadaci ili ciljevi sa kojima se osećaju duboko povezanim.

Unutrašnja motivacija je osećaj koji članovi tima dobijaju ako nešto rade da bi postali bolji u tome. To se odnosi na posao koji vole da rade, a ne na nešto što rade da bi jednostavno plaćali račune.

Motivacija zaposlenih najbolje se može ispitati kroz interno istraživanje, koje obuhvata ne samo zadovoljstvo zaposlenih, već i njihov odnos prema radu, povezanosti sa organizacijom, odnosima u timu, sa nadređenim…Takvo sveobuhvatno istraživanje sprovodi naša agencija The Employer Branding Agency koja ima dugogodišnje iskustvo u radu sa zaposlenima i poslodavcima. Kroz naše istraživanje se dobija i dobar feedback kako ubuduće motivisati zaposlene i na koji način, šta im znači najviše…Takođe, kroz ceo taj proces i kasnije, mi vam možemo pomoći da inspirišete zaposlene i povećate njihov angažman.

Postoji li način da se poveća unutrašnja motivacija zaposlenih?

Jedan od najboljih načina za povećanje unutrašnje motivacije zaposlenih je da im date autonomiju. Za menadžere je važno da shvate da se ne radi o njima i onome što žele, već o zaposlenima i onome što im treba.

Zaposleni žele da se osećaju kao da mogu da naprave razliku i rade na nečemu što je zanimljivo. Dajući im priliku da to urade, takođe će povećati njihovu angažovanost na poslu, kao i njihovu kreativnost.

Motivacija zaposlenih – 5 koraka ka povećanju:

Korak 1: Identifikujte šta motiviše vaše zaposlene.

Koji su im ciljevi? Šta žele da postignu? To ćete najbolje uraditi kroz interno employer branding istraživanje koje obuhvata i ispitivanje motivacije zaposlenih između ostalog. Ukoliko vam je potrebna pomoć u sprovođenju internog istraživanja, možete nas kontaktirati na mejl partners@employer-branding.rs

Korak 2: Postavite jasne ciljeve.

Trebalo bi da postavite konkretne ciljeve koji su specifični, vidljivi i koji se mogu dodeliti pojedincu. Ovi ciljevi bi trebalo da budu izazovni, ali ne i nemogući za vaše zaposlene da ih ostvare.

Korak 3: Dozvolite zaposlenima da neprestano uče i razvijaju se

Što se zaposleni suočava sa više izazova, to će on ili ona postati veštiji u svom poslu. Zato se pobrinite da im ponudite prilike da napreduju u svojim veštinama dok i dalje rade na istim zadacima na kojima bi radili da nisu prošli ovu obuku.

Korak 4: Dozvolite zaposlenima da rade sa drugima

Izgradnja uspešnog tima znači pružanje mogućnosti zaposlenima da komuniciraju sa drugima. Zaposleni koji se osećaju da pripadaju svom timu, uz podršku svoje kompanije, verovatnije i jesu angažovani i motivisani na poslu.

Korak 5: Dozvolite im da samostalno rade na zadacima – Obezbedite autonomiju.

Istraživanja su pokazala da ljudi koji imaju autonomiju u svom poslu imaju viši nivo samopoštovanja i više su angažovani u svom poslu. Dajte im slobodu da rade svoje stvari i verovatnije će pronaći smisao u onome što rade.

10 jasnih znakova da zaposleni nisu motivisani:

Zaposleni se ne pojavljuje na poslu.

Zaposleni uvek kasni.

Zaposleni nije zainteresovan za posao koji obavlja.

Zaposleni nema nikakvu inicijativu za učenje novih zadataka.

Zaposleni ne može da ispoštuje rokove.

Zaposleni pravi greške u poslu koji obavlja.

Zaposleni ne radi naporno.

Čini se da zaposlenog nije briga ni za šta što rade.

Zaposleni nije zadovoljan poslom koji obavlja.

A zaposleni nema dobar odnos prema svom poslu.

Burnout  

4 simptoma burnout-a:

  • Opšta malaksalost i iscrpljenost. Burnout izaziva opštu slabost i iscrpljenost što dovodi do gubitka produktivnosti na radnom mestu.
  • Dugotrajni hronični stres koji traje iz dana u dan i iz nedelje u nedelju. Burnout zaposlenih je hronični stres koji traje iz dana u dan i iz nedelje u nedelju.
  • Osećaj bespomoćnosti, besa i razdražljivosti.
  • Pogoršava efekte napetosti kada imaju postavljene rokove.

Angažovanje zaposlenih

Angažovanje zaposlenih je veza između pojedinca i organizacije. To je nivo posvećenosti koju pojedinac ima sa svojom organizacijom. Angažovanje zaposlenih je važno, jer može imati veliki uticaj na zadovoljstvo poslom, učinak, fluktuaciju i odsustvovanje.

Postoje tri različite vrste angažovanja:

Intrinzična angažovanost

Ova vrsta angažovanja postoji kada su zaposleni motivisani unutrašnjim faktorima kao što su lični ciljevi ili vrednosti

Ekstrinzično angažovanje

Ova vrsta angažovanja odnosi se na one koji su motivisani spoljnim faktorima kao što su nagrade ili priznanje

Pasivno angažovanje

Ova vrsta osobe je poznata kao radnik koji nema nikakve posebne sklonosti ili jaka osećanja prema svom poslu. Obično su srećni da rade sve što im je šef rekao.

Menadžeri treba da se fokusiraju na način na koji komuniciraju sa svojim zaposlenima. Odgovarajući pristup će im omogućiti da izvuku više od svojih zaposlenih i učine zaposlene srećnijim.

Motivacija zaposlenih na radnom mestu je i umetnost i nauka.

Kao menadžeri morate da naučite veštine neophodne da motivišete članove njihovog tima. Evo nekoliko saveta koji vam mogu pomoći da to učinite efikasno.

  • Imajte dobar odnos sa svojim zaposlenima. Upoznajte ih, saznajte više o njihovim interesovanjima, hobijima itd. kako biste razumeli kako rade i šta ih pokreće da obavljaju sjajno posao.
  • Dajte više povratnih informacija o tome kako mogu da poboljšaju svoj rad. Kako zaposleni budu u mogućnosti da unaprede svoje veštine, oni će postati više angažovani u organizaciji što može dovesti do boljeg učinka.
  • Motivišite ih tako što ćete im dati posao za koji su strastveni. Rotirajte svoje zadatke tako da budu stalno izazvani nečim novim i motivisani.
  • Dajte im povratne informacije o tome kako mogu da se sami poboljšaju. Ohrabrite ih tako što ćete im dati savete kako da bolje rade I uživaju u svom poslu.
  • Neka znaju da su cenjeni. Prepoznajte njihov dobar rad dajući im nagrade i pohvale.
  • Dajte im zadatke koji su im značajni. Dozvolite im da iskažu svoju kreativnost i strast.
  • Dajte im prilike za rast. Dajte im priliku da izgrade svoje veštine i znanje kroz obuku ili druge aktivnosti učenja.
  • Uverite se da im je prijatno na radnom mestu i da uživaju u poslu koji obavljaju.

Interno istraživanje je važno da se održava na godišnjem nivou kako bi se pratila motivacija, zadovoljstvo i učinak zaposlenih, ali i dobili značajni uvidi kako kompanija može najbolje da ih podrži u tome.

Izvor: www.humanresourcestoday.com

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Comments are closed.