during-working-hours-break-health-benefits_132971-154

HXM- Human Experience Management – 4 ključne komponente kulture

Human experience management je predstavljen na konferenciji SAP SuccessFactor i definisan je kao nešto više od iskustva zaposlenih. HXM – reč je o ponašanju prema pojedincima kao prema ljudima versus zaposlenima. Ali šta to znači? Koje su ključne komponente ljudskog iskustva?

Sharlyn Lauby sa nama deli 4 ključne komponente kulture kompanije o kojima se pričalo na toj konferenciji:

Blagostanje

Da bismo potvrdili da smo svi na istoj strani, dobrobit se definiše kao „stanje udobnosti, zdravlja ili sreće“. Ali to verovatno ne znači sve vreme. Realno govoreći, biće dana kada mi nismo ni u jednom stanju od navedenih. Onda se misli na to da je dobrobit uglavnom – biti prijatan, zdrav ili srećan većinu vremena. A kad nismo dobro, dobrobit je osećaj sigurnosti da to kažemo. Zaposleni bi trebali biti u mogućnosti da stave do znanja menadžerima kada su nezadovoljni odlukom ili kada im je potrebno manje opterećenje. Zauzvrat, nadređeni će podržati zaposlenog, a ne odmah to shvatiti kao opuštanje ili izbegavanje odgovornosti.

Uljudnost

Organizacije moraju da imaju kulture u kojima postoji uljudnost, a ljudi odgovaraju za neljudsko ponašanje. Čak i ako ostvarujete značajne rezultate u organizaciji. Nema opravdanja za nepristojnost i loše ponašanje. Takođe da pojasnim, da to što ste uljudni ne znači da niste u stanju da vodite teške razgovore ili delite loše vesti. Nažalost, to moramo povremeno da radimo. Uljudnost se odnosi na sposobnost prenošenja neprijatnih poruka sa empatijom, poštovanjem i profesionalnošću.

Učenje

Tokom godina, svi smo verovatno videli bar jedan članak o važnosti učenja tokom celog života. Tačno je i trebalo bi da nastavimo da učimo. Upravljanje ljudskim iskustvom podrazumeva stvaranje komponente kulture učenja, gde zaposleni osećaju da mogu kontinuirano učiti i usavršavati se – bilo da je to u formalnom okruženju za učenje u učionici ili u virtuelnom samostalnom razvoju. Učenje nam pomaže da rastemo, što je od koristi za naše dobro. Aktivnost neophodna za uspešnu kulturu učenja je podrška menadžmenta.

Priznanje

Organizacije treba da zaposlenima pošteno plaćaju i nude konkurentne pogodnosti. To bi trebalo da se podrazumeva. Pored toga, organizacije treba da pokažu iskreno priznanje za dobro urađen posao i postizanje ciljeva. Na svakom nivou kompanije. Iskreno priznanje treba da bude blagovremeno i iskazano na način koji je značajan za pojedinca koji ga prima. Priznavanje doprinosi blagostanju. Kada se to uradi pravilno, pokazuje zahvalnost i uljudnost.

Neki mogu reći: ,,Shvatam, naša organizacija ima ove stvari.” Ali Sharlyn veruje da ovaj razgovor na konferenciji pokazuje kako je HXM usklađen sa programima blagostanja, obuka za uljudnost, odseka za učenje i programa priznavanja.

Human experience management pitanja

HXM nije odvojen između ova četiri programa. Radi se o ugrađivanju svih ovih stvari u sve što organizacija radi.

  • Prilikom regrutacije, da li regruteri započinju pozitivan radni odnos sa kandidatima, pa kad se zaposle oni se već osećaju sigurno?
  • Da li se u programima obuke pruža mogućnost zaposlenima da vežbaju prenošenje teških poruka kako bi to mogli da učine efikasno i s poštovanjem?
  • Jel organizacija redovno sprovodi izveštaje kako bi zaposleni imali priliku da razgovaraju o onome što su naučili i kako to mogu primeniti u budućnosti?
  • Da li rukovodioci pitaju zaposlene tokom individualnih sastanaka kako žele biti nagrađeni za njihov rad?

Ovo je samo nekoliko od mnogih pitanja koja bi organizacije možda želele da postave kako bi se uverile da komponente HXM nisu samo programi ili kontrolne liste, već radnje koje svakodnevno pokazuju ljudsko radno iskustvo.

Sada više nego ikad zaposleni traže pravo autentično ljudsko radno iskustvo. Oni žele da znaju da li ih organizacija tako gleda. To ne znači da zaposleni nisu spremni za težak posao – verujte, jesu. Ali oni očekuju da će ih prvo tretirati kao čoveka.

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Izvor: www.hrbartender.com

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *