0b9701acad1b6ff5fa196511efbe86cb

8 aktivnih strategija angažovanja zaposlenih

Angažovani zaposleni vrede više od njihovih zarada. Oni treba da budu oduševljeni svojim poslovima i da iskreno žele da pomognu vašoj organizaciji da napreduje. Nije iznenađenje da kompanije sa velikim angažovanjem zaposlenih donose 21% više profita, dok nezainteresovani zaposleni godišnje koštaju organizacije u SAD do 550 milijardi dolara.

Kao što pokazuje i poslednja statistika, angažovanje zaposlenih se ne dešava samo od sebe. Organizacije to moraju negovati i podržavati. Evo osam strategija angažovanja zaposlenih koje mogu da promene vašu kompaniju na bolje.

Ovih osam strategija bave se najuticajnijim faktorima na angažovanje zaposlenih. Počnite da ih vežbate i bićete na putu ka motivisanijoj, posvećenijoj radnoj snazi.

  1. Glas zaposlenih

Zaposleni žele da znaju da su vam njihova mišljenja bitna. Kada organizacije slušaju povratne informacije zaposlenih i reaguju na njih, članovi tima to cene i daju više od sebe za kompaniju. Zaposleni koji veruju da se njihov glas čuje imaju 4,6 puta veću verovatnoću da će raditi više i bolje.

Ne postoji bolji način za podsticanje glasa zaposlenih nego kroz redovne ankete o angažovanju zaposlenih. Koristite kombinaciju anketa – kratkih upitnika dizajniranih za praćenje odgovora na određenu temu povremeno – i uvek uključenog kanala za povratne informacije kako biste pratili angažovanje zaposlenih u realnom vremenu. Pronađite platformu koja olakšava korišćenje podataka – na primer funkcija poput toplotnih mapa koje na prvi pogled pokazuju područja slabosti i snage.

Da biste primenili ovu strategiju angažovanja, trebalo bi da koristite rešenje za angažovanje zaposlenih koje omogućava menadžerima da brzo preduzmu odgovarajuće mere. HR igra ključnu ulogu u obuci menadžera o tome kako efikasno odgovoriti na povratne informacije, ali na samim menadžerima je da deluju. Vaša platforma treba da pruži svakom menadžeru sve što je potrebno da radi sa svojim timom da bi kreirali zajednički akcioni plan za koji se svi zalažu.

  • Prepoznajte i nagradite sve članove tima

Angažovanje zaposlenih i prepoznavanje zaposlenih idu ruku pod ruku. A zaposleni koji se osećaju cenjeno drže se uz kompaniju – 63% zaposlenih koji su prepoznati i uvaženi na poslu verovatno neće tražiti novi posao.

Društveno priznanje, od izgovaranja „hvala“ u hodniku do pružanja pohvale na sastanku u celoj kompaniji, može imati čak veći uticaj od novčanog priznanja – kada se isporuči na pravi način. Ohrabrite sve članove tima, od izvršnog nivoa pa nadole, prepoznajte njihov trud često i u realnom vremenu. Prepoznavanjem zaposlenih brzo nakon željenog ponašanja i jasnim povezivanjem prepoznavanja sa tim ponašanjem, povećavate šanse da će se te radnje ponoviti.

Želite da monetarno priznanje bude jednako lako pružiti, pa osigurajte da vaše rešenje za priznavanje podržava i bodovne nagrade. Svi članovi tima tada dobijaju bodove koje mogu dodeliti jedni drugima, a onda ih mogu iskoristiti za nagrade koje zapravo žele. Angažovanje zahteva personalizaciju i nema ništa ličnijeg i značajnijeg od nagrade koju ste sami izabrali.

Uključivanje svih u vašoj organizaciji u proces priznanja tuđeg rada i napora mnogo je jednostavnije kada imate platformu koja omogućava članovima tima da odaju socijalno i bodovno priznanje kolegama sa bilo kog mesta i u bilo koje vreme. Pravi alat takođe može učiniti iskustvo prepoznavanja privlačnijim dopuštajući zaposlenima da favorizuju i komentarišu određena priznanja-

  • Uspostavite dobre vrednosti i pridržavajte ih se

Osnovne vrednosti vaše kompanije su vodeći principi i uverenja. Zaposleni žude da rade za organizaciju čije im vrednosti jasno govorite – kultura i vrednosti organizacije su najveći faktor koji doprinosi zadovoljstvu zaposlenih.

Bez obzira koje su vrednosti vaše organizacije, one bi trebalo da budu kratke, specifične i usko povezane sa ciljevima koje vaša kompanija želi da postigne. Verovatnije je da će se zaposleni povezati sa vrednostima koje su razumljive i odnose se kako na unutrašnju kulturu kompanije, tako i na njen uticaj na svet u celini. Najbolje definisane vrednosti tačno odražavaju vašu kulturu i pokazuju šta vašu kompaniju razlikuje od konkurencije.

Nakon definisanja vrednosti, uverite se da ih jasno prenosite zaposlenima i da vaša organizacija pokazuje te vrednosti u svemu što radi. Ako zaposleni uvaže vrednosti vaše kompanije i primete da se vaša kompanija i njeno rukovodstvo drže njih, biće motivisani da ih prikažu u svom radu. Takođe biste trebali nagraditi članove tima za akcije kroz koje pokazuju vaše vrednosti, jer se ono što se prepozna ponavlja.

  • Različitost i uključivanje kao prioriteti

Kada negujete raznoliko i inkluzivno okruženje, svi vaši zaposleni se osećaju uključeno i podržano, bez obzira na to ko su ili koje poslove obavljaju. U nedavnom istraživanju, 57% zaposlenih izjavilo je da se nada da će njihova kompanija postati raznovrsnija. I sa raznim gledištima i perspektivama, vaša kompanija će imati koristi od veće kreativnosti i inovacija.

Podsticanje različitosti možete započeti na mnogo načina, od iskorišćavanja alata za merenje uspeha vaših inicijativa do davanja prioriteta različitosti tokom procesa zapošljavanja. Vaša organizacija bi trebalo da učini sve što je u njenoj moći da uspostavi okruženje psihološke sigurnosti u kome zaposleni znaju da su vrednovani zbog sebe, a ne samo zbog onoga što rade.

  • Obezbedite velike podsticaje

Biće trenutaka kada čak i najangažovaniji zaposleni izgledaju manje zainteresovani ili strastveni za svoj posao. Možda se osećaju pomalo da su ,,burnout”. Ili im je možda potrebna dodatna motivacija.

Kakva god da je situacija, sjajni podsticaji mogu pomoći. U svojoj osnovi, podsticaji su nagrade koje promovišu naporan rad i pozitivnost. Istraživanja su pokazala da organizacije koje koriste programe podsticaja imaju 79% veću stopu uspeha u ispunjavanju svojih ciljeva, pod uslovom da ponude pravu nagradu.

Budući da vaša kompanija ima svoje jedinstvene vrednosti, trebalo bi da odaberete podsticaje koji se poklapaju sa njima, kao i sa željama i interesima vaših zaposlenih. Primeri podsticaja koje biste možda trebali razmotriti uključuju programe upućivanja, mogućnosti profesionalnog razvoja, zdravstvene preglede na licu mesta, bonuse, uzbudljiva iskustva i druge poklone… Ispitajte zaposlene da biste saznali koje podsticaje oni najviše žele i prilagodite svoje inicijative tako da se podudaraju.

  • Podržite blagostanje zaposlenih

Benefiti od dobrobiti zaposlenih su ogromne. To može dovesti do manje izostanaka, nižih troškova zdravstvene zaštite i veće produktivnosti. Otkrićete da su srećniji i zdraviji zaposlenici posvećeniji poslu i da nadmašuju one čije je fizičko i mentalno zdravlje blizu burnout-a. Preko 80% poslodavaca kaže da wellness program njihove organizacije ima pozitivan uticaj na zdravlje njihovih radnika i dovodi do poboljšane produktivnosti.

Ako želite da primenite ovu strategiju angažovanja zaposlenih, počnite sa osnovama, poput borbe protiv burnout-a i podsticanja pažnje. Edukujte svoje zaposlene o zdravim navikama i obezbedite nagrade za njihovo vežbanje pomoću platforme za aktivnosti koje su povezane sa welnesom. Zaposleni tada mogu automatski dobiti nagradne bodove kada postignu svoje praćene wellness ciljeve, što samo pruža dalju motivaciju za zdrav izbor u radu i van njega.

  • Osnažite profesionalni razvoj

Angažovani zaposleni svoje vreme provedeno u vašoj organizaciji vide kao karijeru, a ne samo kao posao. Neophodno je da podstaknete članove tima da razmišljaju na ovaj način. Kada zaposleni vide da ulažete u njih i brinete o njihovom rastu, oni će mu to vratiti tako što će učiniti još više i postići više kvalitetne rezultate. Prema jednom istraživanju, 68% zaposlenih smatra da su obuka i razvoj najvažnija politika u njihovoj organizaciji.

Pa kako možete da promovišete profesionalni rast? Prvo i najvažnije, uspostavite razumne smernice u karijeri tako da svaki zaposleni ima jasan put do napredovanja. Budite otvoreni za zaposlene koji preuzimaju nove projekte i odgovornosti koje možda nisu u opisu njihovog posla – unakrsna obuka ih drži angažovanim i uči ih korisnim veštinama. Takođe možete organizovati treninge na kojima zaposleni uče nove tvrde ili meke veštine. I pokrijte troškove konferencija i seminara za zaposlene kako biste im pomogli da ostanu u toku sa industrijskim trendovima i promenama.

  • Obučite lidere o angažovanju

Neki lideri u vašoj organizaciji možda nisu svesni važnosti angažovanja zaposlenih ili onoga što mogu učiniti da ga promovišu. Obavestite svoje lidere o blagodatima angažovanja zaposlenih, kako bi razumeli zašto je to tako važno i obezbedite im obuku koja im je potrebna za izgradnju angažovane radne snage. HR treba da se poveže sa svakim rukovodiocem i menadžerom kako bi se osiguralo da budu opremljeni znanjem i alatima koji su im potrebni da bi reagovali na povratne informacije zaposlenih, pokazali priznanje u realnom vremenu i učinili sve ostalo što je u njihovoj moći da primene strategije angažovanja zaposlenih u vašoj organizaciji na svakodnevno.

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Izvor: www.humanresourcestoday.com

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *