illustration-teamwork-brainstorming-solve-problems-find-solutions-during-covid-19-virus-pandemic_4968-1273

Kako je globalna pandemija preoblikovala Employer Branding?

Pandemija COVID-19 neočekivano je preoblikovala Employer Branding i ceo poslovni svet i procese. Iako će se sama pandemija na kraju stišati, njene posledice će biti vidljive znatno duže.

U kriznim vremenima poput epidemije 2020. godine ili neizvesnosti sa kojom smo ušli u 2021. godinu, timovi EB moraće više da rade kako bi ispunili očekivanja raspoloživih talenata i postojećih zaposlenih. Evo detalja o tome šta se promenilo za Employer Branding od početka 2020-ih – i kako se možete prilagoditi ovom novom okruženju.

Odgovor na covid-19

Mnoge organizacije teško su pogođene globalnom pandemijom. Udar na ekonomiju i ograničenja za određene industrije, odnosno za maloprodaju, ugostiteljstvo i putovanja, rezultirali su mnogim tehnološkim viškovima i merama smanjenja troškova. Nažalost, kako su u ovim vremenima reagovale kompanije, pamtiće i trenutni i budući zaposleni.

75% potencijalnih zaposlenih razmatra reputaciju brenda pre nego što se odluči za podnošenje prijave (CareerArc)

Brendovi koji su pokazali da su im važniji ljudi pre nego profit tokom najtežih meseci ove pandemije, ojačaće svoju reputaciju među današnjim talentima. Čak i kada su bili primorani da nastave sa masovnim otpuštanjima, kompanije su to rešile sa saosećanjem, poput AirBnB.

Suprotno tome, oni brendovi koji nisu uspeli da pokažu empatiju, moraće da provedu naredne mesece i godine obnavljajući svoj imidž.

COVID-19 je EB timovima ostavio dragocenu lekciju – nije dovoljno reći da vam je stalo do osoblja, već i pokazati na delu kada su teška vremena. Menadžeri EB treba da istraže najbolje i najgore reakcije brenda na ovu krizu kako bi se informisali o tome i znali kako da u budućnosti pristupaju ovakvim okolnostima.

Vrednosti su važne više nego ikada

Loše reakcije kompanije na pandemiju učinili su talente posebno skeptičnim prema vrednostima koje njihov EB naglašava. Da bi se borili protiv toga, timovi EB treba da se potrude da demonstriraju ove vrednosti na delu kroz njihov sadržaj.

Promovišite načine na koje ste dali prioritet dobrobiti svojih zaposlenih tokom ovog izazovnog perioda i iskoristite njihove priče o tome koliko im je značila vaša podršku tada. Sve autentične priče ove prirode pogodiće potencijalne zaposlene na način kakav nikada ranije nisu i pomoći vašoj kompaniji da se istakne kao poslodavac koji brine o svom timu.

Talenti širom sveta žele više od poslodavaca u 2021. godini:

  • Novi zaposleni koji rade od kuće žele da njihov proces onboarding-a bude jednak  i opušten kao što je to slučaj kod „tradicionalnog zapošljavanja“.
  • Zaposleni žele da njihova kompanija ima jasno definisane modele remote i hibridnog rada
  • Talenti žele da vide kako kompanije ulažu svoje napore u pogledu raznolikosti i uključivanja više nego ikad, posebno prateći događaje iz 2020. godine.

Pandemija je preoblikovala employer branding i komunikaciju

Prekomerne količine dezinformacija i glasina o globalnoj pandemiji učinile su važnim da timovi EB  pruže jasne i dosledne informacije postojećim zaposlenima i novim talentima.

Da bi udovoljili potrebama ljudi za jasnoćom u vremenima velike neizvesnosti, menadžeri EB-a treba da:

  • Omoguće redovne sastanke / pozive za video konferencije sa timovima da bi preneli važne informacije i proverili dobrobit zaposlenih
  • Ugrade ažurne politike i vodiče kompanije
  • Podele pozitivne događaje i priče gde je to moguće da biste podigli moral
  • Pristupe svim lošim vestima ozbiljno i empatično
  • Istraže direktne kanale komunikacije vezane za posao koji će održavati povezanim zaposlene koji rade od kuće

Do trećina zaposlenih je razmišljala o napuštanju posla zbog loše komunikacije sa rukovodstvom (Dinamic signal)

Remote regrutacija i onboarding

Veći naglasak na remote radu usled pandemije, imaće dugoročni uticaj na to kako će se odvijati regrutacija i onboarding. Video intervjui su sada uobičajeni. Kandidati se zapošljavaju i započinju posao, a da nikada nisu ušli u kancelariju.

Iako tradicionalni razgovori nikada neće u potpunosti nestati, timovi EB bi trebalo da rade na olakšavanju ovih promena. Cilje toga je ostaviti dobar utisak na nove kandidate o vašoj kompaniji.

  • U video intervjue uključite nekoga iz brending tima kako bi pružili sliku kulture kompanije koju novi ne mogu da iskuse lično
  • Obrazložite tehnička pitanja koja mogu uticati na intervju
  • Novim zaposlenima omogućite jasnu literaturu o preduzeću kako bi se informisali o vaše poslovanju
  • Spojite regrute sa kolegom koji radi od kuće kako biste olakšali integraciju u vaš tim i rešili sve početne probleme
  • Povežite ih sa IT timom kako bi im pokazali sve što treba da znaju da bi efikasno radili od kuće
  • Uključite ih u timske društvene događaje i okupljanja kako se ne bi osećali distancirano od brenda

Remote rad nije jedini izazov u vezi sa zapošljavanjem sa kojim će se timovi EB morati suočiti:

  • Korišćenje podataka za unapređenje
  • Timovi EB treba da budu ovlašćeni da prate odgovore i angažovanje na sadržaju koji promovišu. Treba da koriste ove podatke za vođenje budućih kampanja na osnovu onoga što najviše prolazi kod njihove publike.

Restrukturirajte materijal kompanije za novu stvarnost

Značajan pomak predstavljaju materijali o zapošljavanju koji daju prioritet empatičnim, autentičnim pričama zaposlenih ispred spiska pogodnosti. Sada je vreme da profesionalci koji posluju sa brendovima ponovo procene svoj sadržaj i utvrde pravu priču koja će potencijalnim kandidatima prikazati stanje u kompaniji.

Uklonite prepreke za interno zapošljavanje

Unutrašnja mobilnost dobila je zamah 2020. godine, a menadžeri EB u 2021. godine trebali bi više raditi na tome da istaknu ovu mogućnost u svojim timovima. Razmotrite koje se prepreke moraju eliminisati da bi se talentovani zaposleni smenjivali na različitim ulogama u istoj kompaniji.

Podržavanje kulture preduzeća

Na kraju, važno je prepoznati uticaj pandemije na kulturu preduzeća. Prelazak na rad na daljinu u brojnim organizacijama za sada je učinio tradicionalna kancelarijska druženja i udobnosti  nedostupnim.

Ali, to ne znači da se kultura preduzeća može staviti na pauzu. Za mnoge u modernom vremenu snažna, dobrodošla kultura prevladava platu i druge pogodnosti privlačeći ih da rade za organizaciju:

77% kandidata će razmisliti o kulturi kompanije pre nego što se prijavi za posao

63%  kaže da je kultura kompanije jedan od glavnih razloga zašto ostaju na poslu

Zaposleni zadovoljni svojim radnim mestom i kulturom su 12% produktivniji nego nezadovoljni

23% zaposlenih će verovatno ostati u kompaniji ako njihov menadžer jasno objasni njihovu ulogu i odgovornosti

Kompanije sa jakim kulturama mogu da primete rast prihoda do 682% u poređenju sa 166% za one bez dobre kulture

Imajući ovo na umu, na stručnjacima za brendove poslodavaca je da  pronađu načine da održe (pa čak i ojačaju) kulturu preduzeća za doba rada na daljinu:

  • Jasno dokumentujte vrednosti svoje kompanije i učinite ih dostupnim svima
  • Osigurajte doslednost u komunikaciji kako bi vaše vrednosti i identitet bili svojstveni svima
  • Predstavite istoriju i budućnost vaše kompanije kako biste pomogli zaposlenima da pronađu svoj identitet u vašoj kompaniji
  • Iskoristite tehnologiju za video konferencije, za društvene događaje u kompaniji, poput igara na sreću, filmova ili prijateljskih druženja.

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Izvor: www.humanresourcestoday.com

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *