brand-ambassador-abstract-concept_335657-3095

Značaj Storytelling-a u Employer Branding

Malo je stvari koje ostavljaju snažan utisak na ljudski um kao dobro ispričana priča.

Bilo da se radi o uspešnom filmu ili najnovijem oglasu za globalni brend, dobra priča privlači maštu publike i prenosi poruke, lekcije i emocije koje, kada se efikasno prenose, ostaju s ljudima do kraja života.

Ali umetnost pripovedanja nije ograničena na Holivud ili izdavačke kuće – ona ​​takođe ima vitalnu ulogu u ubedljivoj moći Employer Brandinga.

Odluka da se kandidat pridruži kompaniji i ostane tamo uglavnom je vođena emocijama. Potencijalni kandidati žele da osete kako je to raditi za određeni brend, da iskuse kako će ih to poslodavac angažovati i motivisati iz dana u dan. U međuvremenu, postojećim zaposlenima je potrebno dosledno jačanje svrhe vašeg brenda i njihove uloge u ostvarivanju toga.

Dobra priča je od ključne važnosti za prenošenje ovih tačaka na način koji samostalne činjenice i statistike jednostavno ne mogu.

Priče podstiču emocije. One pokreću ljude i stvaraju veze.

Ovde se zalažemo za vrednost pripovedanja priča u Employer Brandigu i kako to može u velikoj meri poboljšati vaše napore da regrutujete i zadržite vrhunske talente.

Kako priča prenosi vrednosti brenda poslodavca

Na osnovnom nivou, priča o EB treba biti usmerena na svrhu. To znači da prenosi poruku ili lekciju koju čitalac / gledalac treba da odnese sa sobom, pošto je prepoznao iskustva i osećanja likova u toj priči.

Jednostavno predstavljanje kandidatima i zaposlenima statistike, prednosti i pogodnosti članstva u vašoj kompaniji neće podstaknuti isti emotivni odgovor kao dobro ispričana priča.

 Oni žele da znaju kakav je osećaj biti deo vašeg tima.

Koje će veštine pokupiti?

Sa kojim izazovima će se suočiti?

Sa kim će komunicirati?

Šta će ih usrećiti?

Ovo se može efikasno preneti samo u dobro konstruisanoj priči, iskorišćavajući istoriju i vrednosti vašeg brenda i autentična iskustva vaših postojećih zaposlenih.

Prema Glassdoru, 67% poslodavaca veruje da bi se njihova stopa zadržavanja poboljšala kada bi kandidati imali jasniju sliku vrednosti svoje kompanije.

Ubedljiva priča je najvredniji poklon koji organizacije mogu dati svom EB. Udahnite ličnost i iskustvo sjajnim slikama i uglađenim porukama. Kada se dobro uredi, priča o EB treba da:

  • Nadahne raspoložive talente da postanu deo vaše organizacije
  • Pokrene kandidate da razmišljaju o vašoj kompaniji kao odličnom mestu za rad
  • Navede informacije o tome da li kandidati mogu da ponište izbor ako se ne osećaju povezanim sa vrednostima vaše kompanije
  • Diferencira vas od konkurenata u vašoj industriji
  • Dosledno ojača vrednosti i ciljeve svog brenda u postojećoj radnoj snazi, tako da se uvek osećaju povezani sa vašom kompanijom.
  • Stvori interne zagovornike brendova, koji će zauzvrat podeliti svoje priče koje će informisati i ohrabriti buduće kandidate

Međutim, stvaranje snažne priče je lakše reći nego učiniti i to je nešto sa čim su se mnogi brendovi tokom godina borili.

Potrebno je čvrsto razumevanje karakteristika i ambicija vaše ciljne publike, pisanje sadržaja i kreativno usmeravanje, poznavanje najprikladnijih kanala koji se koriste i brojna istinita iskustva zaposlenih da postave temelje.

Uključivanje Storytelling-a u vaš Employer Branding

Priča je najmoćnije oružje za profesionalce EB-a u buđenju pravih emocija kod njihove publike. Pristupi poput onih koji su gore istaknuti su način na koji kandidate stavljate na mesto svojih postojećih zaposlenih, tako da mogu živo prepoznati kako bi bilo pridružiti se vašem timu i da li je to u skladu sa njihovim ambicijama.

Kao rezime kako maksimizirati potencijal Storytelling-a u EB-u, preporučujemo vam da imate na umu sledeće:

  • Izgradite temeljno razumevanje vaše ciljne publike i koristite ovo kako biste vodili smer priče koje stvarate
  • Uvek ostanite istiniti i autentični – lažne priče i prekršena obećanja dovešće samo do niskih stopa zadržavanja i potencijalno će naštetiti vašoj sposobnosti da privučete talente u budućnosti.
  • Gde je to moguće, prilagodite priču o brendu ciljnoj grupi
  • Iskoristite postojeće zaposlene da budu temelj ovih autentičnih, namenskih priča i pružite im svu podršku koja im je potrebna da ih iskažu
  • Utvrdite najprikladnije kanale na osnovu toga gde vaša ciljna publika može da se pronađe i vrste poruke koju želite da delite
  • Eksperimentišite sa različitim medijima sadržaja i maksimalno iskoristite svaki resurs – jedan intervju sa zaposlenima mogao bi da inspiriše više video zapisa, postova na blogu, slika, infografika i još mnogo toga!

U sledećem članku pogledajte konkretne primere o EB, koji prenose zanimljive priče o tome ko su njihove organizacije, po čemu se razlikuju i zašto ljudi žele biti deo njih. Nadamo se da će vam oni dati nadahnuće koje vam je potrebno da biste uradili isto za svoju kompaniju.

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Izvor: www.humanresourcestoday.com

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *