DSC_1009

Milica Urošević: Zadovoljstvo i privrženost zaposlenih kao jedan od top prioriteta

Ove nedelje, na temu Employer Brandinga, svoja iskustva i savete sa nama je podelila Milica Urošević, HR Business Partner for Support Functions & Employer Branding Supervisor u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija. Do trenutne pozicije dovela su je prethodna iskustva u Talent Acquisition-u, Employer Branding-u i Organizational Development-u.

Poučena svojim iskustvom u Coca-Coli HBC, šta je ključno u izgradnji dobrog Employer Brand-a?

Za građenje dobrog employer brenda, neophodno je prvo krenuti iznutra, od naših zaposlenih. U Coca-Coli HBC posvećeni smo zadovoljstvu naših zaposlenih i dosta ulažemo u njihov razvoj. Trudimo se da gradimo kulturu kompanije koja promoviše timski duh, u kojoj brinemo jedni za druge i poštujemo različitosti, u kojoj cenimo trud, zalaganje i ostvarene rezutate i u kojoj svako ima priliku za razvoj i učenje – jer naši zaposleni jesu naš tajni sastojak. Kroz interna istraživanja “opipavamo” puls organizacije, uvažavamo mišljenja, stavove i osećanja naših zaposlenih i prilagođavamo se u skladu sa njima. To je osnova dobrog employer brenda. Dobre prakse delimo eksterno, a verujemo i da su naši zaposleni najbolji ambasadori naše kompanije i naše kulture.

Šta smatraš svojim najvećim uspehom postignutim tokom rada na trenutnoj poziciji?

Milica Urošević, HR Business Partner for Support functions & Employer Branding Supervisor

Za svoj najveći uspeh u okviru EB-a smatram rezultate postignute u prošloj godini, koja je za sve bila dosta izazovna. U situaciji koja je zahtevala prilagođavanje u svakom smislu uspeli smo da prilagodimo svoje EB aktivnosti tako da one budu smislene i donesu vrednost. Konkretno bih izdvojila organizovanje Coke Summership programa online. Coke Summership je program kroz koji mladi imaju prilike da se neposredno upoznaju sa radom i kulturom naše kompanije, ali i da unaprede svoje veštine, radeći na projektima relevantnim za biznis sa svojim mentorima i prolazeći kroz veliki broj treninga, radionica i predavanja. S druge strane, Coke Summership je poznat po tome što omogućava građenje jake zajednice među učesnicima, budući da podrazumeva puno aktivnosti (treninga, predavanja, projekata) na kojima učesnici rade zajedno, a samim tim i dosta vremena koje oni provode zajedno. Prošle godine, fizičko okupljanje je bilo neizvodljivo, pa je sve pomereno online, ali smo se trudili da program i dalje zadrži ono po čemu je poznat – pravo poslovno iskustvo, uvid u poslovanje i kulturu kompanije, rad na biznis relevantnim projektima, mentorstvo, ali i važnu komponentu druženja i stvaranja zajednice. Iako je bilo izazovno, uspeli smo da program održimo i dobijemo sjajnu povratnu informaciju i od učesnika i od mentora i ostalih kolega uključenih u realizaciju. Ovo svakako nije bio samo moj lični uspeh, već uspeh čitavog tima koji je radio na organizaciji i realizaciji projekta; puno truda rezultiralo je i sjajnim uspehom.

Šta smatraš najboljim načinom za praćenje uspešnosti vašeg Employer Brand-a? Koje metode i tehnike za merenje koristite?

Smatram da za praćenje uspešnosti EB-a jedne kompanije ne postoji jedan jedinstveni pokazatelj. Uspešnost EB-a čini više faktora, neki od kojih su: eksterna svesnost o employer brendu kompanije koju pratimo kroz rezultate različitih eksternih istraživanja i odgovor na EB sadržaje u eksternoj komunikaciji (pre svega na društvenim mrežama), kao i vreme za koje se za neku poziciju pronađe odgovarajući kandidat, s druge strane, interno, zadovoljstvo zaposlenih u kompaniji i njihova spremnost da eksterno budu ambasadori kompanije, i na kraju, i eksterno dobijena priznanja, poput onih za najpoželjnijeg poslodavca. U praćenju uspešnosti EB-a i kreiranju naše EB strategije, mi uzimamo u obzir sve navedene faktore (I mnoge druge) i u odnosu na njih i prilagođavamo naš pristup i EB aktivnosti.

Da li možete da nam opišete kako ste izgradili pozitivno radno okruženje, dobar timski duh?

Prijateljsko radno okruženje i dobar timski duh je nešto što odlikuje našu kompaniju već dosta dugo, mnogo pre nego što sam ja uopšte bila njen deo. ? Smatram da su za to zaslužni pre svega ljudi koji rade u našoj kompaniji i njihovo zadovoljstvo i privrženost. Naši zaposleni neguju naše kompanijske vrednosti i to je osnova da u celom kolektivu bude pozitivna radna atmosfera i da se oseća timski duh. Svakako, tu je i pristupačnost menadžmenta kompanije i njihova spremnost da čuju sugestije zaposlenih i deluju u skladu s njima.  

U sklopu vaše Employer Branding strategije, da li angažujete i zaposlene kao brend ambasadore?  Kako to postižete?

Verujemo da su naši zaposleni naši najbolji ambasadori, ali da je najbolje da do toga dođe spontano i prirodno. Prevashodno je neophodno da zaposleni budu zadovoljni i privrženi kompaniji, a da će kao posledica toga oni biti sjajni ambasadori Coca-Cole HBC. Zadovoljstvo i privrženost zaposlenih su oduvek bili u vrhu liste naših prioriteta, i to je nešto što daje dosta rezultata koji se vide i čuju interno i eksterno.  

Šta smatrate najvećim izazovom za vaš HR domen u budućnosti ovog posla?

Najvećim izazovom, ali ujedno i prilikom, smatram nešto što se već u velikoj meri dešava, ali što će i nastaviti da se dešava i u budućnosti. To je širenje tržišta rada, pogotovo u našoj zemlji, a takođe i različite mogućnosti angažovanja koje od prošle godine tek dobijaju na značaju (remote working, gig economy…). To je, naravno, izazov, jer je borba za talente nikada veća, s obzirom da je na tržištu veliki broj ozbiljnih i sjajnih “igrača”, tj. poslodavaca, i da on stalno raste. Vidim to s druge strane i kao priliku, budući da zdrava konkurencija može da nas pokrene, natera da se stalno preispitujemo i učini da uložimo više truda u to da se istaknemo, što će posledično dovesti i do toga da naš employer brand bude jači i stabilniji.

Pripremili: Employer Branding Agency i Milica Urošević

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *