businessman-with-megaphone-promote-media-icons-sales-promotion-marketing-pomotion-strategy-promotional-products-concept-white-background_335657-2045

Zašto marketing treba da bude uključen u Employer Branding?

Da li su vaši napori uloženi u stvaranje dobrog EB neuspešni? Da li se borite da stvorite i sprovedete moćnu strategiju EB kako biste privukli najbolje talente? Da li ste bili frustrirani pogrešnim shvatanjima o vašoj kompaniji kao poslodavcu? Ako ste na ova pitanja odgovorili potvrdno, možda imate problem sa brendiranjem poslodavca, a uzrok vas može iznenaditi.

U mnogim slučajevima problemi sa brendiranjem poslodavca svode se na jedno objašnjenje. Nemate prave ljude koji su uključeni u taj proces. Ako ste svoje marketing odeljenje isključili iz razgovora o brendiranju poslodavca, onda ste efikasno sabotirali svoje napore.

Nije li HR tim onaj koji će voditi napore da se izgradi dobar EB?

Apsolutno! Tim za ljudske resurse i regrutaciju trebalo bi ovde da preuzmu vodeću ulogu. Oni najbolje razumeju sveukupne ciljeve zapošljavanja kompanije. HR je takođe u najboljoj poziciji da potencijalnim zaposlenima saopšti vrednosti kompanije u smislu kulture kompanije, radnog okruženja, naknada i mogućnosti.

Međutim, ništa od ovoga ne znači da bi oni jedini trebali biti uključeni u ovaj proces. Marketing ili neka eksterna EB agencija apsolutno ima vitalnu ulogu. Oni prenose i komuniciraju stvari koje HR zamisli.

Zamislite to na ovaj način. Da postoji otvorena pozicija u vašem marketing timu, verovali biste tom odeljenju da zna kvalifikacije koje potencijalni zaposleni treba da imaju.

Dalji tok zapošljavanja preuzima HR tim. Dakle, oslonili biste se na stručnost HR-a u pisanju oglasa i opisa poslova, proveri kandidata i komunikaciji sa potencijalnim kupcima o beneficijama i drugim temama. Ovo olakšava proces nalaženja najboljih kandidata. Slično, potreban vam je marketing tim ili eksterna EB agencija kako bi vaš EB bio što efikasniji u smislu boljeg komuniciranja i promocije svih sadržaja koji čine EB.

Kako marketing može pomoći strategiji EB?

Iako je odlična ideja uvesti marketing u izradu EB-a, oni verovatno nemaju iskustva u konkretnom marketingu brenda poslodavaca. Zato ćete morati da ih vodite jasnim prenošenjem onoga što radite i kako oni mogu doprineti tome. Za uspešnu strategiju brendiranja poslodavca sarađujte sa marketing timom ili EB agencijom u sledećim aktivnostima:

Sprovedite istraživanje tržišta

Već imate brend poslodavca, čak i ako niste učinili ništa da ga izgradite ili da na njega utičete. Sve dok ljudi formiraju mišljenja o vašoj reputaciji kao poslodavca, taj brend postoji. Pre nego što kreirate strategiju brendiranja, morate znati gde se trenutno nalazite.

Da biste to uradili, morate da se uključite u istraživanje tržišta kako biste pronašli odgovore koji su vam potrebni o vašoj reputaciji među vašim zaposlenima, kandidatima sa kojima ste razgovarali u prošlosti i drugima. Članovi vašeg marketing tima ili EB agencija biće najkvalifikovaniji za sprovođenje ovog istraživanja.

Uradite analizu konkurencije

Gubite li potencijalne kandidate u odnosu na druge kompanije? Šta oni rade da privuku talente koje vi niste? Kako ljudi doživljavaju njihov EB? Baš kao i istraživanje tržišta, vaš marketing tim ili eksterna EB agencija je u najboljoj poziciji da analizira konkurenciju.

Poručite i komunicirajte

Potrošački marketing se sastoji od stvaranja i saopštavanja pravih stvari pravim ljudima. To je prenošenje poruka. Marketing stručnjaci znaju kako da komuniciraju sa potencijalnim kupcima o vrednosti proizvoda i usluga svoje kompanije. Te sposobnosti možete preneti na komunikaciju sa talentima o vrednosti vaše kompanije kao poslodavca.

Kreirajte originalan sadržaj

Sadržaj je jedan od najmoćnijih alata koje imate kada se obraćate potencijalnim zaposlenima, delite informacije o kulturi vaše kompanije ili prikazujete prednosti rada za vašu kompaniju.

Međutim, da bi taj sadržaj imao uticaj, mora biti dobro napisan, relevantan, lak za čitanje i prilagođen SEO-u. Marketingu će možda trebati pomoć oko detalja, ali oni već imaju veštine za stvaranje zanimljivog sadržaja.

Razvijte ličnosti kandidata

Više ćete postići ako zaista razumete koga pokušavate da dosegnete svojom strategijom brendiranja. Marketing tim može iskoristiti svoju sposobnost stvaranja profila kupaca kako bi vam pomogao u izgradnji ličnosti kandidata.

Mapirajte putovanje zaposlenih

Razmislite o svakoj tački kontakta koja bi se mogla pojaviti između kandidata koji traži posao i vašeg brenda. Svaka tačka predstavlja priliku da impresionirate kandidate pružajući im odlično iskustvo pri zapošljavanju (ili ne). Putovanje zaposlenih slično je putovanju kupaca koje uključuje svaku dodirnu tačku između kupca i brenda.

Marketing stručnjaci shvataju koliko je važno koristiti ove dodirne tačke za stvaranje odličnog korisničkog iskustva. Takođe vam mogu pomoći da identifikujete različite dodirne tačke tokom procesa zapošljavanja i da na osnovu toga formulišete načine za poboljšanje iskustva pri istom procesu.

Dizajn vizuala

Prepoznatljivost i originalnost sastavni su deo brenda poslodavca. Svi vaši napori biće besmisleni ako potencijalni klijenti jednostavno ne pamte ili ne prepoznaju vaš brend. Vaš marketing tim ili eksterna EB agencija može vam pomoći u tome.

Marketing tim imaju pristup vizuelnim sredstvima kao što su logotipi, fontovi i šeme boja. Osim toga, verovatno su stvorili najbolje prakse i smernice za korišćenje vizuelnih materijala kako bi osigurali doslednost u promociji istih, što se na sličan način može primeniti i za brend poslodavca.

Brend potrošača i poslodavaca se prepliće

Istina je da bi marketingu trebalo biti stalo do brendiranja poslodavca, a HR bi trebalo da brine o brendu potrošača. Nijedna od ovih stvari ne postoji izolovana. Oboje utiču na drugo.

Na primer, pretpostavimo da kandidat koji traži posao istražuje kompaniju i otkrije da ima reputaciju da ne tretira pristojno zaposlene, da ne daje feedback posle intervjua i da plaća znatno ispod proseka u industriji. Pa možda će odlučiti da preskoči ponudu za posao od te kompanije. Međutim, neki tu ne staju. Takođe, kandidati bi mogli da odluče da izbegnu kupovinu proizvoda te kompanije i ohrabre druge da učine isto.

Slično, ako kompanija ima reputaciju da pruža odlično korisničko iskustvo i da ima najbolje proizvode u svojoj industriji, onda takva kompanija može privući talente jednostavno na osnovu ugleda kod potrošača.

Izvor: www.comparably.com

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *