talent management

Talent management – 7 efikasnih strategija

Talent Management optimizuje učinak zaposlenih i osigurava da se on uvek poboljšava, što dalje vodi unapređenju poslovanja. Upravljanje talentima je kontinuirani proces privlačenja i zadržavanja odličnih zaposlenih, pomažući im da razviju svoje veštine i obezbeđujući resurse i motivaciju koji su im potrebni za kontinuirano poboljšanje svog učinka. To je takođe jedna od najvažnijih odgovornosti HR-a.

U ovom tekstu pišemo o strategijama Talent Managemet-a koje vam mogu pomoći u budućim praksama da bi vaše upravljanje talentima bilo što efikasnije.

Strategija Talent Managementa je vaš plan akcije za povećanje efektivnosti vašeg tima. Osigurava da su vaše prakse optimizovane i u skladu sa kulturom, vrednostima i organizacionim ciljevima vaše kompanije. To uključuje identifikovanje praznina u trenutnim procesima da biste strateški privukli, razvili, podržali i zadržali pravi talenat.

7 efikasnih strategija Talent Management -a

1. Isplaniran proces onboardinga kroz Talent Management

Proces onboardinga je ključno vreme u iskustvu svakog novog zaposlenog u vašoj kompaniji. Prvi utisci su važni. Onboarding pomaže novim članovima tima da se upoznaju sa kulturom vaše kompanije, a istovremeno im daje alate i resurse koji su im potrebni za početak rada. On ima veliki uticaj na samopouzdanje sa kojim novozaposleni pristupa svojoj novoj ulozi, tako da je imperativ da bude dobro definisan i sveobuhvatan, tako da se zaposleni osećaju kao da su podržani i spremni za uspeh.

Dajte svojim novim zaposlenima svaku prednost tako što ćete im dati do znanja šta tačno mogu da očekuju unapred. Sveobuhvatan proces onboardinga može uključivati smernice kompanije, vodiče za stil, vodiče za brendove, kalendare, pristup lozinki, obilaske kancelarije, pohvale dobrodošlice, jasno definisane odgovornosti uloge i priliku za zaposlenog da izrazi svoje ciljeve za tu ulogu.

2. Pokažite kulturu svoje kompanije

Efikasna strategija Talent Managementa naglašava važnu ulogu koju kultura kompanije igra u izgradnji srećnog i produktivnog tima.

Kultura kompanije je često vodeći pokretač u tome da li se zaposleni oseća kao da se dobro uklapa u istu ili ne. Ponuda konkurentnih plata nije dovoljno – kada je u pitanju privlačenje talenata, vaša kompanija se takmiči sa kulturom kompanije na drugim sličnim radnim mestima.

Šta imate da ponudite što druge kompanije nemaju? Šta čini vašu kompaniju prijatnim mestom za rad? Šta čini vaše zaposlene toliko posvećenim vašoj kompaniji da čak ni ne razmatraju druge mogućnosti zapošljavanja?

Kultura kompanije obuhvata vrednosti vašeg brenda, mogućnosti za izgradnju tima, način na koji se ophodite jedni prema drugima, način na koji pristupate povratnim informacijama, politiku odmora, vaš stav o balansu između posla i privatnog života i još mnogo toga.

I sviđalo vam se to ili ne, vaša kompanija već ima kulturu i nastaviće da se razvija sa ili bez vaše kontrole. Zbog toga HR profesionalci moraju biti efikasni kada grade kulturu koja je u skladu sa vrednostima brenda vaše kompanije.

Odvojite vreme da procenite svoju trenutnu kulturu kompanije da biste utvrdili šta nedostaje i kako možete da se poboljšate. I zapamtite – angažovanje zaposlenih je apsolutno neophodno kada je u pitanju kultura kompanije.

3. Pružiti mogućnosti za razvoj kroz Talent Management

Osigurajte da mogućnosti za razvoj igraju ključnu ulogu u vašoj strategiji upravljanja talentima, jer će to smanjiti stopu fluktuacije i poboljšati zadržavanje vaših zaposlenih.

Prednosti ulaganja u programe obuke su dvostruke. Osim što se vaši zaposleni osećaju ispunjeno u razvoju svoje karijere, kompanija takođe vidi direktne koristi. Izgradnja veština vašeg tima čini vaše poslovanje efikasnijim, jer će biti ispunjeno zaposlenima sa visokim učinkom koji stalno razmišljaju o poboljšanju. Više veština i znanja za vaš tim poboljšava njihovu prilagodljivost, što povećava efektivnost i efikasnost cele kompanije.

Izgradite snažan razvojni program koji ima više aspekata, uključujući tehnološke veštine, meke veštine, mogućnosti za napredovanje u karijeri, mogućnosti umrežavanja, obrazovanje i lični razvoj.

4. Prepoznajte i proslavite uspeh zaposlenih

Svaki zaposleni želi da se oseća prepoznatim. Nagrađivanje zaposlenih kada uspeju ili dostignu prekretnicu čini da se osećaju kao da su vredan član tima. Vrhunski talenti bi, naravno, trebalo da budu nagrađeni za njihov naporan rad, ali važno je zapamtiti da svaki zaposleni doprinosi nečemu jedinstvenom vašem radnom mestu.

Podstaknite menadžere da razmisle o tome kako mogu prepoznati svakog člana tima. Na primer, ko redovno radi sve više da bi se uverio da se svaki kolega oseća dobrodošao i uključen? Ko se stara da kafa bude uvek sveža ili da kuhinja na radnom mestu uvek bude čista? Prepoznavanje i nagrađivanje zaposlenih, čak i ako je to jednostavno uzvikivanje u mejlu, čini da se ljudi osećaju viđeno.

5. Razvijte svoj fond talenata

Upravljanje talentima često počinje mnogo pre nego što se novi talenti uključe ili čak angažuju.

Ogroman aspekt uspešnog upravljanja talentima je imati grupu kvalifikovanih kandidata za izbor kako interno tako i eksterno. Izgradnja fonda talenata štedi vreme kada se nalazite u situaciji da morate hitno da zaposlite nekog i smanjuje verovatnoću lošeg zapošljavanja.

Optimizacija fonda talenata u vašoj organizaciji je takođe korisna, jer možete pomoći vašem trenutnom timu da raste i širi se u okviru poslovanja. Umesto da stalno tražite zamene i prekvalifikaciju, možete pomoći svom trenutnom timu da se razvije na više nivoe u kompaniji.

6. Investirajte u pravi softver za pregled performansi

Pregledi učinka su od vitalnog značaja za upravljanje talentima. Kada se sa njima dobro postupa, pregledi učinka mogu inspirisati lojalnost kompaniji, kao i efikasan lični i profesionalni razvoj.

Da bi efikasno upravljao svim delovima procesa upravljanja talentima, HR-u je potreban sistem koji pojednostavljuje sveobuhvatne ciljeve i razvoj zaposlenih, od početnog zapošljavanja do izlaznih intervjua.

Kada se pravilno koristi, softver za upravljanje talentima može revolucionisati način na koji vaša kompanija upravlja upravljanjem učinkom i ponovo podstaći produktivnost.

Najbolji softver za upravljanje talentima uključuje upravljanje učenjem i mogućnosti planiranja sukcesije, praćenje kandidata i upravljanje učinkom, što pomaže kompanijama da daju kontinuirane, transparentne povratne informacije.

7. Izgradite pozitivnu reputaciju

Vaši zaposleni – prošli i sadašnji – će razgovarati, što znači da vaše preduzeće gradi reputaciju, bilo dobru ili lošu, koja okružuje iskustvo zaposlenih u vašoj kompaniji.

Ako su vaši zaposleni zadovoljni što rade za vas, to je hodajuća reklama za vašu kompaniju. Što su vaši zaposleni zadovoljniji radom i kulturom vaše kompanije, veća je verovatnoća da će se time hvaliti svojim prijateljima, porodici, poznanicima i vašim klijentima.

Privlačenje talenata počinje interno zadovoljstvom vaših sadašnjih zaposlenih. Odvojite vreme da procenite kako se članovi vašeg tima osećaju na svojim pozicijama, kulturi vaše kompanije i kompaniji u celini. Pogledajte čvrste metrike kao što su zadržavanje, ankete i pregledi učinka.

Pripremili: The Employer Branding Agency

Izvor – www.hrmorning.com

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Comments are closed.