Human resources, HR typographic header. Idea of recruitment and job management. HR manager interviewing a job candidate. Flat vector illustration

HR trendovi 2024 : Putovanje ka budućnosti rada

Kako prolazimo kroz 2023., tržište rada se kontinuirano razvija, oblikovano tehnološkim napretkom, promenljivom demografijom radne snage i globalnom pandemijom. U ovom članku ćemo istražiti glavne HR trendove za 2024. godinu, nudeći dragocene uvide u to kako ovi trendovi mogu uticati na vaš biznis, zaposlene i radna mesta.

HR trendovi 2024 – Uspon hibridnog rada

Pandemija je transformisala način na koji radimo, što je dovelo do porasta rada na daljinu i hibridnih modela rada. Ova promena je donela nove izazove za HR tim, uključujući kako da upravljaju udaljenim timovima, obezbede angažovanje zaposlenih i održavaju zdravu ravnotežu između posla i privatnog života radnika.

Hibridni rad će i dalje biti značajan trend, pri čemu će se HR timovi fokusirati na razvoj strategija za podršku timovima koji rade od kuće. Ovo uključuje ulaganje u alate za saradnju, kreiranje politika rada na daljinu i obezbeđivanje resursa za podršku dobrobiti zaposlenih.

Značaj liderstva

Novo doba posla zahteva empatične, prilagodljive i autentične lidere koji mogu da se kreću kroz složenost radnog mesta.  U 2024. HR lideri će dati prioritet razvoju i negovanju lidera u okviru organizacije i timova koji mogu da podstaknu angažovanje zaposlenih, neguju pozitivnu kulturu rada i upravljaju izazovima hibridnih modela rada. Ovo uključuje ulaganje u programe razvoja liderstva, promovisanje transparentne komunikacije i negovanje kulture poverenja i poštovanja.

Virtuelno radno mesto

Ovaj deo većinom važi za one koji rade od kuće, tj na daljinu. Treba kreirati virtuelno okruženje koje omogućava radnicima da sarađuju, komuniciraju i rade u digitalnom prostoru. Očekuje se da će ovaj novi trend doneti revoluciju u načinu na koji radimo, pružajući nove mogućnosti timovima, poboljšavajući saradnju i povećavajući produktivnost.

HR lideri će morati da se prilagode online radnom mestu, razvijajući strategije za podršku radnicima u ovom digitalnom okruženju, promovišući virtuelnu izgradnju tima i ulažući u programe obuke kako bi se osiguralo da radnici imaju veštine koje su im potrebne kako bi napredovali u svom novom radnom okruženju.

Wellness zaposlenih

Pandemija je naglasila važnost wellness-a zaposlenih, gde su se mnogi radnici borili sa stresom, izgaranjem i problemima mentalnog zdravlja. Lideri ljudskih resursa će dati prioritet dobrobiti zaposlenih, ulaganju u resurse za podršku mentalnom zdravlju, promovisanju ravnoteže između posla i privatnog života i stvaranju kulture poštovanja i transparentnosti. Ovo uključuje primenu fleksibilnih radnih aranžmana, obezbeđivanje resursa za mentalno zdravlje i promovisanje kulture brige o sebi.

HR trendovi 2024 – prava zaposlenih

Svaki zaposleni treba da zna svoja prava, a svaki poslodavac treba da ih poštuje. Ona sadrže odredbe o bezbednosti na radnom mestu, diskriminaciji, zapošljavanju određenih društvenih grupa… Ulaganje u različite politike i procese koje se tiču ovih pojmova označava ulaganje u zaposlene i promovisanje kulture inkluzivnosti.

Upravljanje promenama

Digitalne transformacije, ekonomska neizvesnost i političke tenzije dovele su do velikih promena. Kao takvo, upravljanje promenama ostaje glavni prioritet za HR tim, posebno sada, pošto organizacije vide posledice prevelike promene i neizvesnosti. Zaposleni su takođe sve otporniji na promene.

HR tim će morati da pomogne zaposlenima da se snađu u promenama, da ublaže uticaj koji promena može imati na njihov rad i, što je još važnije, njihovo mentalno zdravlje. Ovo uključuje obezbeđivanje resursa za podršku zaposlenima tokom promena, promovisanje transparentne komunikacije i ulaganje u obuku lidera kako bi se liderima pomoglo da se efikasno snalaze u promenama.

Benefiti za različite generacije

Trenutno imamo pet različitih generacija u radnoj snazi koje imaju različite potrebe, posebno kada je u pitanju zdravlje. Na primer, generacija Z može imati više interesovanja za nadoknadu troškova u teretani, dok su ,,baby boomers“ zainteresovani za troškove programa mršavljenja, a generacija X je najviše zainteresovana za novac za kupovinu zdravih namirnica.

Ubuduće, poslodavci će tražiti načine kako mogu pomoći svakom od svojih zaposlenih u bilo kojoj fazi njihovog života – ili životnog stila – u kojoj se trenutno nalazi.

Kako sve veći broj poslodavaca traži od zaposlenih da se vrate u kancelariju, budžet za opremu za rad od kuće koje poslodavci obezbeđuju može početi da se smanjuje.

Uz to, budžet za benefite za zaposlene koji putuju do posla bi trebalo da raste. Tokom pandemije zaposleni su primetili ogromne uštede kada su prešli na rad na daljinu, eliminišući troškove benzina, parkinga i radne odeće. Pored toga, zaposleni sada razumeju da mogu da rade sa bilo kog mesta i mnogo više su produktivniji kada rade od kuće.

Budućnost rada u 2024.

„Budućnost rada“ i dalje je sinonim za udaljenu i hibridnu radnu snagu. Planiranje i predviđanje budućih potreba za talentima, u epicentru je buduće strategije rada i glavni je prioritet za HR lidere.

HR trendovi 2024. godine, zahtevaju da se HR lideri fokusiraju na razvoj strategija za privlačenje i zadržavanje vrhunskih talenata, stvaranje kulture inovacija i agilnosti i ulaganje u resurse za podršku udaljenim i hibridnim timovima. Ovo uključuje promovisanje kulture kontinuiranog učenja, ulaganje u alate za saradnju i razvoj agilnih radnih procesa.

Budućnost rada nastavlja da oblikuju tehnološki napredak, demografske promene i globalna pandemija. HR timovi moraju da više ulažu u lidere, promovišući dobrobit zaposlenih i prilagođavajući se online radnim mestima. Prihvatajući ove trendove i razvijajući strategije za podršku hibridnim timovima, HR lideri mogu da podstaknu inovacije, agilnost i rast u godinama koje dolaze.

Pripremili: The Employer Branding Agency

Izvor – www.hrdigest.com

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Comments are closed.