Research of tiny employees price innovation on unbalanced scales

Šta je EVP (Employee Value Proposition)?

Employee Value Proposition (EVP) je koncept koji se odnosi na ono što organizacija nudi svojim zaposlenima. On uključuje ​​stvari poput plata, benefita, kulture i razvoja karijere. EVP se koristi kao alat za privlačenje i zadržavanje talentovanih zaposlenih i pomaže organizaciji da se izdvoji od konkurencije.

EVP se može koristiti kao marketing strategija za privlačenje budućih zaposlenih koja im pomaže da razumeju ono što mogu očekivati ​​od radnog mesta i organizacije uopšte. To takođe može pomoći i organizaciji da pošalje jasnu poruku o tome šta je važno za njih i šta traže od zaposlenih.

Ukratko, EVP je koncept koji se odnosi na ono što radna organizacija nudi svojim zaposlenima i koristi se kao alat za privlačenje i zadržavanje talentovanih radnika. To takođe pomaže radnoj organizaciji da se izdvoji od konkurencije i pošalje jasnu poruku o tome šta je važno za njih.

EVP uključuje sve što poslodavac čini da privuče i zadrži zaposlene, što je od velike koristi za uspeh kompanije.

Koncept EVP kakav danas poznajemo formiran je od marketinške ideje poznate kao „jedinstvena ponuda vrednosti“; vrednost koju kompanija pruža kupcima po kojoj se izdvaja od konkurenata.

Employee Value Proposition (EVP) organizacije razlikuje se od brenda poslodavca. Brend poslodavca je usmeren na eksternu javnost i potrošače, dok je EVP usmeren na zaposlene. Dobar EVP vam pomaže da privučete i zadržite talente. Morate naglasiti zašto će kandidati želeti da rade za vašu firmu.

Vaš EVP je takođe način da se razlikujete od konkurenata tako što ćete ponuditi vrednosti koje su značajne za vaše kandidate (npr. poštovanje na radnom mestu), uverenja, potrebe i želje.

Pored uspostavljanja percepcije i privlačenja talenata, kreiranje i praćenje EVP-a može vam pomoći da razvijete svoje poslovanje. Jednostavno rečeno, preduzeća se ne mogu razvijati bez talentovanih ljudi. Kada uspete da privučete i zadržite prave talente, oni će vam pomoći da unapredite vaše poslovanje i na kraju rezultat vaše kompanije.

Zašto je važan EVP?

EVP je važan jer pomaže radnoj organizaciji da privuče i zadrži talentovane radnike. Kad radna organizacija ima jak EVP, to može pomoći da se izdvoji od konkurencije i privuče najbolje radnike na tržištu. Ako radnici osećaju da dele osnovne vrednosti sa kompanijom, verovatnije je da će ostati dugoročno u toj organizaciji.

Dakle, EVP je važan za privlačenje, motivisanje i zadržavanje zaposlenih. Kandidati će biti privučeni time šta kompanija nudi od benefita, mogućnosti za razvoj karijere i generalno radne atmosfere i kulture u kompaniji. A sa druge strane, za trenutne zaposlene može voditi ka povećanom zadovoljstvu i lojalnost zaposlenih.

Kada kompanije otkriju da je privlačenje talenata teško, zadržavanje postaje značajnije. Imati dobar EVP nije samo neophodno u ovim vremenima konkurentnog zapošljavanja, već bi moglo da utiče na kvalitet vaše radne snage. Stručnjaci preporučuju da promovišete svoj EVP kao deo brenda poslodavca u vašem marketingu za zapošljavanje.

A ovde su navedeni samo neki od važnih benefita kreiranja i promovisanja EVP:

  • Pomaže u privlačenju talenata

Ključno je da imate EVP koji će vam pomoći da privučete i zadržite najbolje moguće zaposlene koji bi doprineli razvoju vašeg poslovanja.

Efikasan EVP može pomoći da se privuku novi zaposleni koji imaju ciljeve i vrednosti koji su u skladu sa ciljevima i vrednostima organizacije.

Kada se dobro definiše, ubedljiv EVP nudi sveobuhvatan pregled svake radne uloge, osiguravajući da je uloga privlačna za kandidate i pokazuje im više o kulturi kompanije kako bi se osiguralo da će se dobro uklopiti od početka.

  • Poboljšava reputaciju kompanije

Dobar EVP učiniće vašu kompaniju poželjnijim mestom za rad. Zato je bitno da on sadrži jasno definisane benefite i pogodnosti za zaposlene, mogućnosti koje im pružate za karijerni razvoj i generalno kulturu i atmosferu koje prijaju zaposlenima i koje će oni prenositi dalje na druge koji će želeti da budu deo iste.

Zaposleni i kupci, klijenti, potrošači međusobno razgovaraju, a vi želite da prenesu da su imali divno iskustvo.

  • Smanjuje fluktuaciju zaposlenih

Prema Gartneru, kompanije sa jakim EVP smanjuju godišnju fluktuaciju zaposlenih za više od dve trećine (69%) i povećavaju zapošljavanje za skoro 30%. Ovo ukazuje da su zaposleni zadovoljni benefitima koje imaju i da je usled toga angažovanje i zadržavanje zaposlenih na visokom nivou. Što je još jedan pokazatelj da je važno obezbediti zaposlenima ono što im treba za rast i razvoj karijere, ali i ličnosti.

Kako da napravite vaš EVP?

Kada razvijate svoj EVP, treba uzeti u obzir nekoliko stvari. Za početak, pitajte zaposlene zašto rade kod baš kod vas i šta je ono što ih čini zadovoljnim na poslu. Pošaljite anonimne ankete zaposlenih da biste dobili vredne povratne informacije i shvatili šta već radite dobro. Zašto početi od nule kada možda već radite neke dobre stvari koje vole i zaposleni i kandidati?

U ovom procesu vam može pomoći i angažovanje eksterne agencije za employer branding koja je specijalizovana za eksterna, interna i EVP istraživanja i konsalting. Agencija vam može pomoći da direktno ispitate vaše ključne prednosti i benefite, ali i da ih kasnije iskomunicirate ka eksternoj javnosti uz prave kanale i strategije koje su prilagođene vašim potrebama i ciljevima.

Može li to biti zato što vodite razvoj karijere zaposlenih? Ili možda promovišete dobar balans između posla i privatnog života uz fleksibilne ili hibridne modele rada?

Takođe bi bilo korisno uključiti pitanja u ovu anketu koja otkrivaju šta ne radite tako dobro i koje su to oblasti u kojima trenutni zaposleni smatraju da biste mogli da se poboljšate.

Evo nekih od glavnih stvari koje treba uzeti u obzir kada razvijate svoj EVP:

  • Očekivanja plata zaposlenih

Plata je jedan od ključnih faktora za svaku novu ulogu. Nije potrebno da isključivo kreirate svoj EVP uz veliko povećanje plata zbog velike konkurencije.

Ne možete se takmičiti sa konkurentom za talente isključivo na osnovu finansijskih nagrada, to je takođe jednostavan način da potrošite bilo koji budžet koji ste možda izdvojili za nove zaposlene. Uzimajući u obzir druge delove EVP-a, plata više nije jedini fokus.

Kao opšte pravilo, pregledajte plate zaposlenih u odnosu na standarde u industriji na godišnjem nivou da biste bili sigurni da zaposleni zarađuju ono što zaslužuju.

  • Nagrade i priznanja

Nedavna istraživanja pokazuju da kandidati ne gledaju samo na platu, već i na nagrade i priznanja, benefite zaposlenja i sve pogodnosti vezane za sam posao.

Drugim rečima, top kandidati gledaju na ceo kompenzacioni paket, a ne samo na novčani iznos.

Nagrade i priznanja, ili benefiti zaposlenih, dolaze u tri oblika:

  • Dodatni benefiti – besplatna kafa, zdravstveno osiguranje, članstvo u teretani, fleksibilan rad, godišnji odmori koje sponzoriše kompanija, šeme udela zaposlenih (lista je beskonačna, samo zavisi od budžeta).
  • Vrednosti, misija i svrha – da osećaju da im je posao zaista važan i da ima značaj, što je ključni pokretač za povećanje angažovanja zaposlenih.
  • Ljudi i kultura – ​​Sjajni ljudi žele da rade sa sjajnim ljudima, a stvaranje pozitivnog radnog okruženja je siguran način da se ljudi osećaju uzbuđeno što svakodnevno dolaze na posao.
  • Kultura kompanije

Što se tiče EVP-a vaše organizacije, kandidati žele da znaju kako će izgledati dan na njihovom poslu, ne samo u smislu toga šta će njihova radna uloga uključivati na dnevnoj bazi, već i kakva je kultura u timu i organizaciji.

Ako organizujete redovne događaje za zaposlene i aktivnosti u koje se mogu uključiti, pakete podsticaja za zaposlene, nagrade ili takmičenja koja bi ih mogla zanimati, pokažite ih od samog početka.

Jasno izrazite ovo u svom EVP-u i odmah ćete primetiti porast broja kandidata vrhunskog kvaliteta koji se prijavljuju za posao.

EVP primeri:

EVP takođe treba da prebaci fokus sa kompenzacije na druge stvari, kao što su razvojni putevi zaposlenih, interni programi nagrađivanja i priznanja i društvene kampanje.

  • Moderne kancelarije? Biciklom do posla? Velikodušne naknade za odmor? Ovo je deo vašeg EVP.
  • Ponosni na ravnotežu između posla i privatnog života u svom timu? To je takođe deo vašeg EVP-a.
  • Jaka raznolikost, jednakost i kultura inkluzije? Definitivno deo vašeg EVP-a.
  • Redovno imate globalno okupljanje ili ekstra uzbudljive tim-bilding događaje? Da, to je i vaš EVP.

Employee Value Proposition pokriva sve podsticaje, pogodnosti, benefite i sisteme podrške koje ste kao poslodavac postavili ili omogućili da rad za vas čini privlačnim, posebno u odnosu na vašu konkurenciju.

Da biste sastavili EVP za svoju organizaciju, trebate analizirati tržište rada i konkurenciju, razmisliti o svojim radnicima, sastaviti EVP, testirati ga sa radnicima i promovisati ga kako biste privukli buduće zaposlene.

Izvor: www.nhglobalpartners.com / www.employmenthero.com

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Comments are closed.