8413dc1a-2d3e-4491-84e5-941239ac62fe_50

,,Slušamo naše zaposlene i zajedno sa njima radimo na atmosferi za koju se čuje” – Ena Enis, PRODYNA

U nastavku našeg serijala intervjua sa profesionalcima u marketingu, ljudskim resursima i employer brandingu, razgovarali smo sa Enom Enis, HR manager -om u kompaniji PRODYNA. Ona je podelila sa nama svoja viđanja o konkurenciji i privlačenju kandidata u IT industriji, kao i o novim trendovima u radu i načinu na koji su se prilagodili.

  • Možete li da nam ispričate vašu priču u HR, kako ste znali da je to vaš poziv?

Moja priča počinje još u srednjoj školi, pri jednom od prvih susreta sa psihologijom i načinom na koji ljudi razmišljaju. Fascinirala me je činjenica da odrastanje i životne situacije kroz koje svi prolazimo mogu da definišu naš karijerni put i izbore. Pri samom izboru fakulteta znala sam želim da povežem psihologiju sa business delom i postavljanjem pravih ljudi na pravo radno mesto. Iz tog razloga sam odabrala FON, kao i Master u domenu Ljudskih resursa, i dobila obrazovanje koje mi pruža širu sliku i mogućnost da bolje obavljam svoj posao. Odatle je moj put išao kao i kod svakog mladog, ambicioznog HR-a – od Recruitment-a za velike kompanije i sektore, preko HR Generalist pozicija, pa sve do današnje kompanije – PRODYNA. U PRODYNA kompaniji sam počela od internacionalnog Recruitmenta u IT sektoru, preko celog HR procesa, a danas, nakon skoro 5 godina u kompaniji, vodim HR tim zadužen za Srbiju.

  • Pošto se IT industrija suočava sa velikom konkurencijom u privlačenju kandidata, kako se vi nosite sa time? Koje korake ste preduzeli?

Slažem se da je velika konkurencija u IT sektoru, ali to ne bi trebalo da menja način ophođenja same kompanije prema zaposlenima i kandidatima. Mi smo zadržali ono što imamo od samog početka, a to je ljudski pristup prema svima, otvorena komunikacija i mogućnost predloga u svakom delu. Iz tog razloga smo promenili benefite i prilagodili ih potrebama na tržištu. Slušamo naše zaposlene u tome i zajedno sa njima radimo na atmosferi za koju se čuje, i koja nam pomaže u privlačenju kandidata. Naravno, ni točilica za pivo u kuhinji ne odmaže.

  • Koliko se proces regrutacije izmenio u odnosu na ranije? Koje promene ste vi kao kompanija uveli da bi se prilagodili?

Proces regrutacije je pre bio duži i sadržao je više testova. Mi smo se prilagodili brzini selekcije koja vlada na tržištu, a to znači da završimo sve za maksimum dve nedelje i imamo tri razgovora, bez testova. Nekada se desi da se ceo proces selekcije završi i u jednoj nedelji, što je velika promena u odnosu na prethodne godine.

  • Šta biste rekli generalno, koja su top tri faktora koja privlače kandidate?

Moje mišljenje je da kandidate najviše privlače kompanije gde su ili čuli za dobre uslove, ili znaju nekog pa mogu da saznaju iz prve ruke ili jednostavno imaju otvoren i jednostavan pristup ka njima kada ih kontaktiraju.

  • Na koji način pomažete vašim zaposlenima da razvijaju svoju karijeru i veštine?

U PRODYNA kompaniji se trudimo da stavimo veliki fokus na razvoj ljudi nudeći im interne i eksterne obuke, brojne sertifikate i konferencije, interne konferencije i sesije gde naši zaposleni dele znanje. Takođe, imamo detaljnije razvijene karijerne puteve koji prate prethodno pomenute treninge, sertifikate i obuke. Isto tako, radimo i na njihovom svakodnevnom razvoju, te svaki od timova ima dva tim lidera koji su im na raspolaganju za ovu vrstu podrške, pored HR tima.

  • Kako komentarišete to što je hibridni rad aktuelna praksa danas? Da li se on primenjuje i u vašoj kompaniji?

Da, i kod nas je hibridni model praksa, što malo otežava posao nama HR-ovima, s obzirom da je kontakt sa ljudima na daljinu teži, ali opet nije nemoguće. Nekome je lakše ostati kod kuće i mi tu mogućnost pružamo, i razumemo je, a opet su svi dobrodošli u naše kancelarije gde se lepo družimo.

  • Kako se bavite koučingom, šta biste savetovali kolegama kako da se samomotivišu na svom karijernom putu?

Sa kolegama najviše radimo na ciljevima i načinima na koje mogu da ih ostvare, te im uvek savetujem i predlažem one lakše dostižne kako bi ih njihovo ostvarivanje motivisalo i dalo elan u ostvarivanju onih težih. Cilj po cilj i eto nas na narednoj lestvici u karijernom putu!

  • Generalno gledano, na koji način HR može da pomogne ostalim timovima u organizaciji da budu produktivni i motivisani?

HR je tim koji je podrška našim zaposlenim, stoga smatram da je najbolji pristup onaj koji sam na početku napomenula, a to je da slušamo naše zaposlene. Iako je teže, zahteva odvajanje više vremena, individualni pristup je nešto čemu moj tim i ja težimo. Trudimo se da se posvetimo zaposlenima posebno i vidimo šta je to što svakog od njih motiviše i da li je to nešto što možemo da im pružimo. Postoje zajedničke tačke, ali najčešće su vrlo različiti faktori motivacije kod svakog.

  • Na koji način usvajate employer branding strategije i kako ga komunicirate ka kandidatima?

Naše ime PRODYNA potiče od dve reči – PROfessional i DYNAmic, što najbolje opisuje našu kulturu.

Vrlo smo dinamični i trudimo se da pratimo trziste i svetske trendove. Kandidatima komuniciramo ono što bi njima bilo najrelevantnije, a najčešće je to povezano sa životnom fazom u kojoj se nalaze, na primer: ukoliko su studentni u pitanju – biće im zanimljivi utisci sa naših konferencija, predavanja i sesija gde naši Seniori dele znanje, ako je u pitanju neko ko ima porodicu i važno mu je vreme sa istom, prezentujemo naš work-life balance i priče naših zaposlenih van posla, i tako dalje.

  • Šta smatrate budućim HR izazovima u IT sektoru?

Iz ove perspektive, najveći izazov će biti komunikacija sa zaposlenima i kandidatima, i taj „human touch“ koji se polako gubi u organizacijama koji u potpunosti imaju work-from-home model. Mi HR-ovi, bar po mom mišljenju, smo ipak naviknuti da popričamo uživo sa zaposlenima i kandidatima i upoznamo se bolje.

Sagovornica: Ena Enis, HR manager, PRODYNA

Pripremili: The Employer Branding Agency

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Comments are closed.