preporuka zaposlenih

Kako upravljati programom preporuka zaposlenih?

Program preporuka zaposlenih može biti odličan alat za regrutovanje ako njime upravljate ispravno. Ovi praktični saveti će vas odvesti na pravi put.

Redovno ažurirajte svoje smernice za preporuke

Vaši zaposleni mogu preporučiti odgovarajuće kandidate samo ako znaju tačno šta tražite. Zato je od ključne važnosti da zaposleni jasno razumeju zahteve za radna mesta koja želite da popunite. Na primer, objasnite idealan skup veština, iskustva i kulture koje tražite. Takođe, obavezno naglasite kvalitet kandidata u odnosu na kvantitet.

Negujte kulturu preporuka zaposlenih

U središtu kulture upućivanja je izgradnja mesta gde ljudi žele da rade. Da biste to uradili, fokusirajte se na razvoj snažnog brenda poslodavca. Tri osnovne komponente brenda poslodavca su reputacija, ponuda i iskustvo, prema Harvard Business Review-u.

Reputacija kompanije se odnosi na percepciju kompanije na tržištu. Kada kandidati procenjuju ponudu za posao, reputacija kompanije ima veliku težinu u njihovoj odluci. U stvari, 75% ljudi ne bi prihvatilo posao u kompaniji koja ima lošu reputaciju – čak i ako su nezaposleni, otkriva istraživanje LinkedIn-a.

Jedna ideja je da preporuke zaposlenih uključite u benefite odnosno da svaki zaposleni ima dodatne pogodnosti i stimulacije za preporučivanje kandidata koji kasnije postanu pravi zaposleni u kompaniji. Na kraju, znaćete da imate kulturu preporuka kada zaposleni budu uzbuđeni oko toga da učestvuju u ovom programu. Ako to rade, to znači da im se iskreno sviđa radno okruženje i žele da ga podele sa drugima. Takođe, ne zaboravite da uključite i nove zaposlene u proces preporuka. Često su u najboljoj poziciji da preporuče odgovarajuće kandidate, s obzirom da su upravo sami prošli kroz proces traženja posla. Konačno, uključite i menadžment jer i oni mogu motivisati zaposlene da učestvuju.

Dajte povratne informacije zaposlenima koji daju preporuke

Ako zaposleni odvoji vreme za ovaj program, za uzvrat zaslužuju jasne i brze povratne informacije. Ovaj pristup će osigurati da vaš tim razume šta je dobra preporuka i povećaće kvalitet preporučenih kandidata u budućnosti.

Šta treba izbegavati prilikom dizajniranja programa preporuka zaposlenih?

Program preporuka zaposlenih može biti uspešan sve dok se klonite tipičnih zamki. Evo nekih od najčešćih grešaka i kako ih izbeći.

Neadekvatna komunikacija

Zaposleni ne mogu da učestvuju u programu ako nisu svesni toga. Da bi proces preporuka bio uspešan, obavezno saopštite detalje putem zvaničnog saopštenja kompanije. Zatim nastavite da pružate ažuriranja putem redovnih e-poruka koje uključuju informacije o procesu, šta se kvalifikuje kao uspešna preporuka, koji su podsticaji i koja ograničenja važe, ako ih ima. Čak je dobra ideja da obučite svoje zaposlene o tome šta čini dobrog kandidata i kako im pristupiti.

Previše komplikovan proces

Pojednostavljenjem programa preporuka zaposlenih, veća je verovatnoća da će zaposleni učestvovati. Uverite se da je proces jasan i lak. Na primer, možete zamoliti zaposlene da popune kratak obrazac koji zahteva samo nekoliko polja kao što su ime kandidata, adresa e-pošte i link LinkedIn profila. Možete čak i da kreirate šablon e-pošte za preporuke koji podstiče zaposlene da preporuče potencijalne kandidate za otvorene uloge. Pored toga, korišćenjem softvera za preporuke ili platforme, možete učiniti program još lakšim za korišćenje.

Nedovoljne nagrade ili podsticaji

Zaposleni žele da se osećaju cenjeno za svoj trud. Ako su ponuđene nagrade ili podsticaji neefikasni, to bi moglo negativno uticati na uspeh programa. Iako nagrade ne moraju nužno biti novčane, one moraju da motivišu ljude da učestvuju. Dobra ideja je da sprovedete anketu i pitate zaposlene šta bi im bilo potrebno da učestvuju u programu. Sprovođenjem istraživanja, imaćete precizniji uvid u ono što pokreće vaše zaposlene da daje kvalitetne preporuke.

Zanemarivanje davanja povratnih informacija

Kada zaposleni odvoje vreme da upute kandidata, očekuju da će biti u toku. Stoga, obezbedite transparentnost tako što ćete zaposlenog obaveštavati usput. Na primer, ako njihova preporuka ne uspe, obavestite zaposlenog zašto. Na taj način, oni mogu uzeti u obzir vaše povratne informacije kada preporučuju buduće kandidate.

Neuspešno praćenje i merenje programa

Da biste procenili uspeh ili neuspeh programa, potrebno je da pratite i analizirate određene metrike. Tehnologija i automatizacija olakšavaju praćenje radnji zaposlenih i izveštavanje o prikupljenim podacima. Ovaj pristup takođe omogućava HR timu da donosi inteligentne odluke zasnovane na analitici u realnom vremenu.

Sprovedite različite strategije za pronalaženje preporuka zaposlenih

Umesto da jednostavno tražite preporuke, jedna ideja je da tražite „potencijal“. Pošto zaposleni imaju tendenciju da preporučuju ljude poput sebe, traženje potencijalnih klijenata proširuje krug kandidata. Druga ideja je da se identifikuju kanali za dopiranje do različite publike kao što su manjinske grupe i organizacije. Konačno, umesto da se oslanjate samo na svoj sajt, iskoristite objave na društvenim mrežama na sajtovima kao što su LinkedIn i Instagram da biste došli do šire grupe talenata.

Pratite i izveštavajte o metrikama preporuka zaposlenih

Da biste izmerili uticaj programa preporuka vaših zaposlenih na napore za raznovrsnost, obavezno pratite i analizirajte podatke. Neke uobičajene metrike za praćenje su procenat ukupnih preporuka koje su različite, stope prolaznosti različitih preporuka (od preporuke do intervjua) i procenat ponuda predstavljenih različitim grupama. Praćenjem ključnih metrika mesečno i kvartalno, možete nastaviti da poboljšavate program tokom vremena.

U današnjem radnom okruženju, kandidati za posao imaju više opcija nego ikada. Kroz program preporuka zaposlenih, možete da se usredsredite na pasivne kandidate za koje je veća verovatnoća da će se dobro uklopiti i krenuti na teren. To je takođe odličan način da osnažite zaposlene i nagradite ih za identifikovanje top talenata.

Uspostavljanjem sistematskog pristupa koji uključuje ključne metrike, praćenje i automatizaciju, moći ćete da procenite i poboljšate program tokom vremena. Iako se uspešan program preporuka zaposlenih ne gradi preko noći, vredi se potruditi da se ispravi. Prateći ove savete i strategije, brzo ćete krenuti na put transformacije prakse zapošljavanja vaše organizacije.

Pripremili: The Employer Branding Agency

Izvor: www.hrmorning.com

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Comments are closed.