survey-report-checklist-questionnaire-business-concept-vector-illustration_114835-184

Employer Branding lekcije naučene iz perioda pandemije

Jedan od izazova za Employer Branding menadžere u mnogim organizacijama tokom pandemije je smanjenje interesovanja za ulaganja u brend. Sa smanjenim zapošljavanjem, visokim nivoom nezaposlenosti širom sveta i smanjenim budžetima, nekima je izazov ostati fokusiran na upravljanje brendom. Ulaganje u svoj EB postalo je manji prioritet u 2020. godini, zato smo ovde izvukli neke važne Employer Branding lekcije.

Ovo se zasnivalo na percepciji da je tokom ekonomske krize koja je usledila nakon globalnih blokada, Employer Branding -u bilo potrebno manje pažnje. Mnoge organizacije su usvojile niske budžete, namećući ograničenja funkcijama koje se tiču talent menadžmenta. Bezbednost radne snage, kontinuitet poslovanja i virtuelizacija njihove radne snage postali su mnogo veći prioriteti tokom ovog vremena i važan deo Employer Branding lekcije.

Ironično, ovi prioriteti su pomogli jačanju unutrašnjih veza u mnogim kompanijama. Prema istraživanju Randstad-a nazvanom ,,Workmonitor“ iz decembra 2020. godine, većina anketiranih radnika rekla je da oseća veću lojalnost prema poslodavcima na osnovu planova kompanije za vanredne situacije u slučaju pandemije.

Neki od važnih rezultata i Employer Branding lekcije

Da li su postupci poslodavaca tokom pandemije uticali na spoljnu percepciju Employer Branding -a? Ranstadovo istraživanje Employer Branding -a iz 2021. godine čini se da ukazuje da na globalnom nivou ima pomaka. Međutim, na regionalnoj osnovi, atraktivnost kompanija oscilirala je nakon COVID-19.

Otkrili su da prosečna atraktivnost vodećih kompanija širom sveta nije opala u poslednjih godinu dana. Od 34 tržišta na kojima su anketirali odrasle, radno sposobne osobe, atraktivnost poslodavaca smanjila se na 10 tržišta, dok se na 17 povećala. Od ostatka, trend je nejasan.

Regionalno, rezultati su varirali. Prosečna atraktivnost glavnih kompanija opala je na tri evropska tržišta, koja se sve nalaze u južnom regionu kontinenta.

Suprotno tome, Azija je prijavila pad na pet tržišta koja je Randstad istraživao. U Japanu, Australiji i Novom Zelandu porasla je atraktivnost vodećih kompanija.

U Americi su dva južnoamerička tržišta prijavila veću prosečnu atraktivnost, ali je taj trend negativniji u Severnoj Americi.

Pored toga, većina vodećih kompanija na svakom od tržišta koje su anketirali zadržala je svoje mesto među prva tri, što ukazuje da pandemija nije značajno izmenila percepciju vodećih poslodavaca od strane lokalne radne snage. Međutim, primetili smo promene u liderskoj poziciji na 25 od 34 anketirana tržišta.

Vrhunski atributi kompanije ostaju nepromenjeni

Kako je pandemija u početku forsirala lockdown širom sveta, smatralo se da je glavni atribut koji žele radnici sigurnost posla. Iako je ovo i dalje jedna od glavnih pogodnosti i Employer Branding lekcije koju su anketirani radnici želeli, to nije istisnulo dva glavna razloga: platu i beneficije i dobar balans između posla i privatnog života. Otkrili smo da su mere poput rada od kuće i obezbeđivanja sigurnog radnog okruženja, važne, mada ne i presudne. Dakle, uprkos teškoćama koje su nametnule promene u rutinama radne snage, oni žele iste beneficije kao i prethodnih godina.

Izvor: www.randstad.com

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *