Personal development and self improvement course. Impression management, impression management strategies, social relationships development concept. Bright vibrant violet vector isolated illustration

3 ideje za izgradnju pozitivnog iskustva zaposlenih

Dizajniranje pozitivnog iskustva zaposlenih ima značajan uticaj na mnoge aspekte organizacije. Skoro 80% menadžera ocenjuje iskustvo zaposlenih kao veoma važan parametar u radu preduzeća.

Pozitivno radno okruženje je atmosfera u kojoj se zaposleni osećaju prijatno, dobro sarađuju i pružaju međusobnu podršku. Stvaranje elemenata za pozitivno iskustvo zaposlenih uključuje sprovođenje aktivnosti koje čine da se osoblje oseća angažovano, cenjeno i osnaženo. Razumevanje ovog koncepta je od ključnog značaja jer poboljšava izgradnju tima, povećava osećaj pripadnosti i poboljšava produktivnost zaposlenih.

Svaka kompanija ulaže u korisničko iskustvo, ali to nije dovoljno za kvalitetno poslovanje. Kako organizacije sve više prepoznaju zaposlene kao svoj najvrednij resurs, one polako ulažu u iskustvo zaposlenih.

ŠTA JE ISKUSTVO ZAPOSLENIH?

Iskustvo zaposlenih proizilazi iz odnosa koje organizacija gradi sa zaposlenima tokom radnog staža, koji se sastoji od 5 faza u kompaniji: privlačenje, zapošljavanje i prilagođavanje, ispunjavanje osnovnih odgovornosti, razvoj karijere i odlazak.

ZAŠTO JE POZITIVNO ISKUSTVO ZAPOSLENIH VAŽNO?

Izgradnja pozitivnog iskustva zaposlenih nije laka jer zahteva mnogo različitih resursa i vremena. Uspeh preduzeća i njegova profitabilnost zavise od iskustva zaposlenih. Pozitivno iskustvo zaposlenih ne samo da dovodi do toga da vaši zaposleni ni ne razmišljaju o promeni posla, već su i spremni da rade 100%. Ovo poboljšava poslovne performanse, jer dovodi do smanjenja troškova pronalaženja i zadržavanja osoblja i povećanja prihoda zbog povećane produktivnosti.

BITNI ELEMENTI POZITIVNOG ISKUSTVA ZAPOSLENIH

Poboljšanje iskustva zaposlenih je ključno za sve kompanije, bez izuzetaka. Štaviše, pružanje zanimljivog iskustva pomoći će kompanijama da uspeju u privlačenju i zadržavanju kvalifikovanih zaposlenih. Snažno iskustvo zaposlenih takođe pokreće visok nivo korisničke usluge.

Evo 3 ključne komponente ili efikasne strategije pozitivnog iskustva zaposlenih.

REPUTACIJA I KULTURA KOMPANIJE ZA IZGRADNJU ISKUSTVA ZAPOSLENIH

Imidž kompanije je zasnovan na prvom utisku budućih zaposlenih. Oni koji traže posao očekuju pozitivno iskustvo sa kompanijom kada se prijavljuju za posao. Uživo interakcija tokom intervjua i proces procene osnovnih veština uvek ostavlja jači utisak. Kultura kompanije takođe ima odlučujući uticaj na dugoročni uspeh kompanije. Ako se zaposleni osećaju prijatno sa vrednostima i normama kompanije, nema razloga da napuste kompaniju. Kultura kompanije postavlja suštinske aspekte ukupnog zadovoljstva poslom.

MEĐUSOBNO POVERENJE UZ JASNOĆU

Zaposleni žele da veruju menadžmentu na svim nivoima i, što je najvažnije, jedni drugima. Oni treba da razviju osećaj pripadnosti. Ljudi troše mnogo vremena, truda i emocija braneći svoje stavove i odluke. Bez poverenja, zaposleni počinju da kontrolišu i proveravaju rad jedni drugih. Kao rezultat toga, želja da rade svoj posao nestaje, motivacija opada i, na kraju, zaposleni ili prestaje da bude odgovorno za svoje dužnosti ili jednostavno odustaje. Kvalitetna komunikacija se razvija u aktivnu saradnju i partnerstvo.

TIMSKI RAD ZA IZGRADNJU POZITIVNOG ISKUSTVA ZAPOSLENIH

Timski rad je moćno sredstvo za efikasno postizanje ciljeva organizacije. Timski rad značajno utiče na efikasnost članova tima. Zaposleni koji rade zajedno su odlučniji i spremniji da sarađuju sa različitim stručnjacima, a timski rad čini ljude otvorenijim i tolerantnijim. Ovo im pomaže da se lakše povezuju sa ljudima i organizacijama u budućnosti. Primećuje se i da zaposleni koji rade u timu neguju viši nivo emocionalnosti.

ZAKLJUČAK

Očigledno je da su ljudi sada važniji nego ikada ranije. Moć i primarni uticaj na razvoj kompanije je u rukama zaposlenih. Zbog toga su zaposleni najbolji resurs za pozitivan rast svesti o vašem brendu, zbog čega je od ključne važnosti da stalno nadgledate i poboljšavate iskustvo vaših zaposlenih danas i u godinama koje dolaze.

Izvor: www.hrdigest.com

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Comments are closed.