Zadovoljstvo zaposlenih je ono što doprinosi njihovoj lojalnosti kompaniji, kao i njihovoj produktivnosti. Ali kako saznati da li su zaposleni zadovoljni trenutnim radnim okruženjem, koja su poboljšanja potrebna i sa kojim problemima se svaki zaposleni svakodnevno suočava? Istraživanje zadovoljstva zaposlenih je pravi odgovor!
Istraživanja o zadovoljstvu zaposlenih su jedan od najefikasnijih načina da brzo, efikasno i na jednom mestu dobijete informacije o dobrobiti i angažovanju zaposlenih na radnom mestu. To omogućava da procenite uticaj menadžera na zaposlene i poboljšanja potrebna za izgradnju buduće saradnje.
5 razloga zašto su ankete o zadovoljstvu zaposlenih važne
- Istraživanje zaposlenih pokazuju njihovu angažovanost u kompaniji
Studije pokazuju da timovi koji su angažovani i zainteresovani za posao povećavaju profit za 21%. Ankete o zadovoljstvu zaposlenih mogu vam reći kako se zaposleni osećaju u vezi sa svojim radnim okruženjem, da li su ponosni što rade za kompaniju, što utiče na njihovo blagostanje i koje su njihove lične preporuke za rešavanje postojećih problema.
- Zaposleni imaju priliku da iskažu svoje mišljenje
89% HR stručnjaka potvrđuje da je povratna informacija iz anketa zaposlenih o procesima u kompaniji važan aspekt njenog budućeg poslovanja i rešavanja problema. Da bi doneo pozitivne promene u kompaniji, zaposleni treba da govori i izrazi svoje mišljenje, da da nove predloge za unapređenje njegovog rada ili celokupnog tima, sektora… Inače, ankete zaposlenih najčešće se sporovode anonimno, omogućavajući zaposlenima da ne otkrivaju svoj identitet i budu iskreni. Mi u The Employer Branding Agency upravo radimo na taj način što se pokazalo dobrom praksom jer su zaposleni iskreniji i detaljniji u odgovorima.
- Povećano je angažovanje zaposlenih u procesima kompanije
Zaposleni koji na svom radnom mestu osećaju da se njihovo mišljenje uvažava, spremni su da povećaju svoju produktivnost za 4,6 puta. Ankete o zadovoljstvu zaposlenih omogućavaju komunikaciju između menadžmenta kompanije i zaposlenih, što je važan aspekt u obezbeđivanju međusobne saradnje i unapređenju produktivnosti rada.
- Određuje se pravac rasta kompanije
Ovo istraživanje vam omogućava da identifikujete najvažnije probleme koji utiču na interno okruženje kompanije, pronađete odgovarajuća rešenja za otklanjanje tih problema i uvedete nova poboljšanja.
- Poređenje rezultata
Ankete o zadovoljstvu zaposlenih vam omogućavaju da merite učinak zaposlenih mesečno ili godišnje, pomažući im u određivanju pravca njihovog razvoja, postepenog sprovođenja poboljšanja i principa za dalji napredak.
Ankete o zadovoljstvu zaposlenih su važan aspekt promovisanja razvoja kompanije i produktivnosti identifikacijom zadovoljstva zaposlenih uslovima rada kompanije, njihovim sugestijama za poboljšanje radnog okruženja i primenom ovih preporuka. Kompanija mora zaposlenima dati priliku da iskažu svoje mišljenje. Ovo omogućava da se mišljenja daju formatu koji je pogodniji za zaposlene: pismeno i anonimno, dajući što je moguće iskreniji uvid. Fokusirajući se na potrebe zaposlenih i nastojeći da im izađe u susret, kompanija će steći veće poverenje zaposlenih, što doprinosi i njihovoj lojalnosti radnom mestu i zadovoljstvu uslovima rada.
Ovde je pomenut samo jedan deo internog istraživanja. The Employer Branding Agency sprovodi anketu koja pored ovog dela odnosno pored ispitivanja zadovoljstva zaposlenih šire obuhvata i druge oblasti, tj odnos i mišljenje o drugim aspektima rada i odnosa sa timom, nadređenima i drugim procesima u organizaciji što poslodavcu pruža celokupnu sliku interne atmosfere i posebno znači za dalje preduzimanje koraka.
Pročitajte naš članak o internom Employer Branding istraživanju za više detalja.
Ukoliko ste zainteresovani za sprovođenje internog istraživanja, kontaktirajte nas: partners@employer-branding.rs
Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!