Dosledno program employee recognition (prepoznavanje zaposlenih) obezbeđuje da ljudi koji održavaju organizaciju uvek budu vrednovani. Ako su zaposleni nezadovoljni, cela organizacija pati. Ako tim nikada ne bude prepoznat za svoj naporan rad, oni mogu početi da se osećaju nevidljivim – kao da ništa što rade nema stvarnog uticaja.
Dakle, važno je da redovno i iskreno vrednujete svoje zaposlene. Ovaj sveobuhvatni vodič će pokriti prednosti employee recognition tj razloge zašto svaka kompanija treba da definiše jedan.
Prednosti employee recognition -a
Zaposleni nisu mašine kako sistem nekad ume da ih posmatra; oni su prava ljudska bića sa bogatim unutrašnjim životima, ciljevima i snovima za budućnost. Prečesto, radna mesta zanemaruju ili zaboravljaju ovu jednostavnu činjenicu.
Prepoznavanje truda koji vaš tim ulaže ima mnoge prednosti i od suštinskog je značaja za angažovanje i zadržavanje zaposlenih, kao i za ukupnu efikasnost, efektivnost i dobrobit radnog mesta.
Povećava angažovanje
Prepoznavanje napora koje zaposleni ulažu, kao i uticaja koji imaju na poslovanje, povećava angažovanje. To čini da se svaki pojedinac oseća kao da daje vredan doprinos ukupnom uspehu kompanije.
Priznanje zaposlenih omogućava vašem timu da zna da posao koji radi ima vrednost. Zaposleni su više angažovani u svom poslu jer mogu jasno da identifikuju gde je njihov trud napravio razliku. Oni lako mogu istaći svoj doprinos i reći: „Ja sam to uradio.” Ovo dovodi do povećane produktivnosti i živahnog, entuzijastičnog radnog okruženja u kojem je svaki član tima duboko angažovan u kulturi i ciljevima kompanije.
Povećava posvećenost
Pokazivanje doslednog uvažavanja vaših zaposlenih pokazuje svakom članu tima da je važan deo organizacije. Kada se zaposleni tako osećaju, to ih poziva da svoj posao i ulogu vide kao deo svog identiteta. Ovo inspiriše posvećenost organizaciji, jer je mnogo manje verovatno da će zaposleni napustiti kompaniju za koju smatraju da je deo onoga što on jeste kao pojedinac.
Čini da se zaposleni osećaju cenjenim
Employee recognition program pokazuje članovima tima da je važan posao koji obavljaju. Oni moraju da znaju da posao koji rade ima vrednost. Takođe, da znaju da daju važan doprinos – a ova potreba zamenjuje novčane nagrade.
Pozitivne povratne informacije i slavljenje dostignuća čine da se zaposleni osećaju cenjeno. Pomaže im da se osećaju kao da će ih biti teško zameniti; ako bi napustili posao, kompanija bi izgubila ne samo vitalnu imovinu već i prijatelja. Njihovo odsustvo bi se osetilo.
Pomaže kulturu kompanije
Zahvalnost zaposlenih pomaže u izgradnji temelja ohrabrenja i entuzijazma, koji promoviše pozitivnu kulturu kompanije i neguje timski rad na radnom mestu. Podrška i saradnja su naglašeni u odnosu na konkurenciju, što pomaže da se podigne moral tima.
Timovi se neće plašiti odlaska na posao, jer je kultura inkluzivna i podržavajuća. Biće srećni što rade za vašu kompaniju, za razliku od straha od ustajanja iz kreveta ujutru.
Ohrabriti drugog člana tima
Kada članovi tima vide da su njihovi kolege zaposleni prepoznati za njihov doprinos, to ih podstiče da slede njihov primer. Kada drugi članovi tima vide da je prepoznavanje moguće, i oni će to želeti.
Neguje radni ponos
Prepoznavanje dostignuća zaposlenog čini ih ponosnim. Poverenje zaposlenih će rasti, što će ih inspirisati i motivisati da više ulažu sebe i svoj identitet u svoj rad. Negovanje osećaja ponosa zaposlenih zbog sopstvenog uspeha pomaže u izgradnji timskog duha i podstiče dalju saradnju unutar kompanije.
Gradi ukupnu reputaciju kompanije
Zaposleni pričaju. Ako niko ne uživa da radi za kompaniju, ona će o tome pričati što će i pokvariti njenu reputaciju. Ne samo da će zaposleni govoriti o tome koliko je kompanija loša, već će postati i apatičniji i mrzovoljniji. Kompanija može čak izgubiti kupce i klijente jer ko želi da ima posla sa ljudima koji mrze svoj posao?
Ali ako kompanija pokaže zaposlenima obilje priznanja i pozitivnog pojačanja, dobro je da razgovaraju. Ljudi će čuti kako je sjajno raditi za tu kompaniju, što će pomoći privlačenju vrhunskih talenata i održavanju lojalnosti kupaca. Svako će želeti da podeli pozitivnost kulture kompanije.
Smanjuje promet
Programi priznavanja zaposlenih poboljšavaju zadržavanje zaposlenih, jer je veća verovatnoća da će neangažovani i nesrećni zaposleni napustiti posao. Ljudi žele da znaju da ono što rade ima vrednost. Ako kompanija to ne obezbedi, naći će to negde drugde. Uzimajući u obzir previsoku cenu fluktuacije zaposlenih, priznanje zaposlenih je izuzetno korisno za poslovni rezultat.
Pruža mogućnost povratne informacije
Bez povratnih informacija, zaposleni ne znaju da li dolaze ili odlaze. Da li ovo radim na pravi način? Da li je ovo standardni operativni postupak ili samo usporavam sve? Da li ću smetati svom menadžeru ako postavim još pitanja? Da li će misliti da sam glup ako to ne shvatim?
Ovaj proces pruža savršenu priliku da podelite povratne informacije o njihovom učinku, kako bi mogli da znaju šta rade dobro i šta mogu da poboljšaju. Povratne informacije su neophodne za održavanje i optimizaciju učinka zaposlenih, menadžeri treba da iskoriste svaku priliku da prepoznaju i ohrabre svoj tim.
Povećati produktivnost
Kada su zaposleni više angažovani, oni su produktivniji. Imajte na umu da potreba ljudi za priznanjem nije samo jedna stvar; ljudi uvek žele više. Prepoznavanje je dobro. Uz dosledno priznanje, tim će nastaviti da funkcioniše najbolje što može – jer se oseća dobro.
Efikasno priznanje zaposlenih inspiriše zaposlene da idu dalje i teže ka kontinuiranom poboljšanju. Oni će ostati angažovani, entuzijastični i, iznad svega, produktivni uz redovno ohrabrenje i priznanje.
Niske cene
Employee recognition program ne mora da bude ispunjena skupim podsticajima ili nagradama da bi imala pozitivan uticaj na iskustvo zaposlenih. Većina programa priznavanja je relativno jeftina i laka za implementaciju, tako da su idealna opcija za svaku kompaniju koja želi da poveća zadovoljstvo i angažovanje zaposlenih.
Izvor: www.hrmorning.com
Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!