ucenje i razvoj zaposlenih

Učenje i razvoj zaposlenih

Promene na tržištu rada učinile su da se čini da je razvoj na radnom mestu otežan. Tehnologija, demografija i ekonomija koja se menja redefinišu način na koji radimo. Ove promene preoblikuju ono šta znači učiti na poslu i na formalne i na neformalne načine, a uzmimo u obzir da učenje i razvoj zaposlenih je podjednako važno za celokupno poslovanje.

Ne postoji ništa važnije od toga da imate jak tim, a vaš posao kao poslodavca je da obezbedite da imate sve alate koji su vam potrebni da izgradite uspešan tim. Jedan od načina da to uradite je preispitivanje načina na koji pristupate učenju i razvoju na radnom mestu.

Mnoge kompanije sve više traže tehnologiju kao način da poboljšaju veštine i produktivnost svojih zaposlenih na radnom mestu. Koriste različite alate i platforme, od virtuelnih učionica do kampova za obuku, sve da bi bili u toku sa brzim tempom promena na radnom mestu.

Ali šta ovo znači za učenje? Da li ulazimo u novu eru onlajn obrazovanja? I ako to jeste slučaj, kako će to promeniti način na koji učimo?

Radno okruženje danas

Većina ljudi misli da je učenje nešto što radite u školi, ali istina je da učimo sve vreme, bez obzira da li sedimo u učionici ili ne. A ponekad se to učenje odvija na radnom mestu. Učenje i razvoj na radnom mestu mogu biti neverovatno efikasni u pomaganju ljudima da razviju svoje veštine i poboljšaju svoj učinak. Ali, to treba da se uradi na pravi način da bi se postigao željeni efekat.

Veštine na radnom mestu 21. veka nikada ranije nisu toliko razmatrane prethodnih godina. Obično bi mnogi ljudi očekivali da diplomci znaju svoj posao, a to je sve što im je potrebno da bi uspeli. Ali trenutno, bez nekih osnovnih mekih veština, teško možete naći dobar posao.

To nas dovodi do pitanja: „Odakle je sve počelo?“ Pandemija Covid-19 neverovatno je potresla tržište rada. Organizacije su bile prinuđene da dozvole svojim zaposlenima da rade od kuće i komuniciraju na kratke i velike udaljenosti.

Ova situacija je bila posebno teška za organizacije čiji zaposleni nisu znali kako treba raditi na daljinu. Tako su propali zaposleni koji nisu mogli da prate trendove. Kompanije moraju razumeti da je učenje novih veština na radnom mestu neophodno. I to je jedini način na koji se može efikasno postići rast na radnom mestu.

Oblikovanje radnog okruženja

Šta to znači kada imate zaposlenog koji zna sve detalje svog posla? To znači da je u stanju da se dobro ponaša u svojoj ulozi, ali ne mora da znači da će moći da napreduje u budućnosti.

Ali umesto da se fokusiramo samo na sadašnjost, mogli bismo da naučimo naše zaposlene kako da se prilagode i poboljšaju tokom vremena. Mogli bismo im pomoći da izrastu u bolje verzije sebe – i bolje kolege – i da se postaramo da budu spremni za sve što sledi.

Ovde dolazi do prekvalifikacije. Prekvalifikacija se odnosi na bilo koju vrstu obuke ili obrazovanja koja pomaže ljudima da razviju nove veštine ili nauče nove stvari o sebi ili svom radnom okruženju. Može biti formalno, neformalno ili oboje. Iako je formalno učenje i dalje važan deo procesa, ono u ovom trenutku ne rešava mnogo problema.

Sa novim tehnologijama i digitalnim alatima koji su nam dostupni, zaposleni mogu da uče u bilo kom trenutku, praktično bilo gde. A to znači da mnogi ljudi biraju da svoje vreme provode na neformalne načine učeći kroz mreže i odnose umesto kroz formalne programe obuke.

EVO NEKOLIKO SAVETA KAKO DA SE UVERITE DA UČENJE I RAZVOJ NA RADNOM MESTU VAŠE KOMPANIJE BUDU ŠTO EFIKASNIJI:

1) Pojačajte komunikaciju: Bilo da nudite hibridni ili rad na daljinu ili su vaši zaposleni već ponovo u kancelariji, moraćete da obezbedite da se podstiče efikasna komunikacija. Poslodavci treba da obaveste svoje zaposlene koje će strategije učenja biti postavljene da bi povećali razvoj na radnom mestu.

2) Koristite tehnologiju kao alat: Još jedan savet je da maksimalno iskoristite tehnologiju u programima učenja. Umesto dugih i iscrpljujućih sastanaka, poslodavci mogu tražiti bolje tehnološke programe kako bi pomogli svojim zaposlenima u učenju. Kompanije takođe treba da postavljaju pitanja kako bi odredile različite načine na koje njihovi zaposleni radije uče pre nego što donesu konačnu odluku.

3) Učenje novih veština za radno mesto: Ovaj savet važi i za akademske institucije i za radne organizacije. Oni treba da nauče diplomce i zaposlene o veštinama na radnom mestu 21. veka koje su potrebne za uspeh u bilo kom poslu. I teške i meke veštine treba da budu pokrivene. Ovo će pomoći zaposlenima da se pripreme za sve što sledi kako bi se lako prilagodili.

Sve veći razvoj na radnom mestu svodi se na toliko faktora, a učenje na radnom mestu je jedan od njih. Organizacije moraju da idu u korak sa trendovima i da pripreme svoj kolektiv za sve što im budućnost donosi primenom efikasnih strategija učenja.

Izvor: www.hrdigest.com

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Comments are closed.