Business partners working with office documents and laptops on blue office scenery background, vector illustration.

Zašto je engagement zaposlenih važan?

Jedna studija pokazala je da je broj aktivno nemotivisanih zaposlenih porastao je na 18%. Izazovi koje je donela pandemija ranijih godina, izneli su na površinu značaj ličnog i profesionalnog blagostanja zaposlenih. Zato je rešavanje strukturalnih, operativnih i kulturnih pitanja u vašoj organizaciji je prvi korak ka postavljanju temelja za novo i bolje iskustvo zaposlenih i povećanje engagement -a zaposlenih.

Kada preduzmete aktivne korake da saslušate zaposlene i rešite probleme, slede pozitivni poslovni rezultati. Zato u ovom tekstu pišemo o glavnim prednostima engagementa zaposlenih.

Povećano zadržavanje

Kada zaposleni postanu demotivisani, često prestaju da brinu o svom poslu i emocionalno se isključuju. Neki će krenuti u traženje posla i otići čim se ukaže bolja prilika, dok će drugi možda odlučiti da „tiho daju otkaz“ i nastave da primaju platu dok rade sa minimalnim naporom.

Timovi koji imaju visok engagement u proseku, smanjuju mogućnost odlaska oko 40%. Ulaganje u zaposlene i fokusiranje na stvari do kojih je zaposlenima stalo ne samo da će povećati verovatnoću da ostanu u vašoj organizaciji, već će ih i motivisati da rade najbolje što mogu.

Veća produktivnost i veći profit

Zaposleni mogu da rade na visokom nivou samo kada su motivisani za uspeh, sa odgovarajućim alatima i procesima. Stvaranje dobrog iskustva zaposlenih povećava produktivnost i, zauzvrat, profit.

Zato sve više kompanija vodi računa o svojim paketima benefita, nagrada i drugih pogodnosti, kako bi zaposleni osetili da su vrednovani za taj rad koji pružaju. Takođe, važno je razviti dobru komunikaciju i kulturu povratnih informacija jer od zaposlenih upravo dolaze najbolja rešenja i ideje.

Manje burnout-a i bolje zdravlje zaposlenih

Burnout nije samo neki preuveličani koncept ili fraza koja opisuje umorne radnike; to je sindrom koji je priznala Svetska zdravstvena organizacija. SZO kaže da je burnout rezultat „hroničnog stresa na radnom mestu koji nije uspešno kontrolisan“, sa simptomima koji uključuju „osećaj iscrpljenosti energije ili iscrpljenosti, povećanu mentalnu distancu od posla, negativna osećanja prema karijeri i smanjenu produktivnost“.

Jedna organizacija je još izveštavala o tome da svaki treći radnik prijavljuje visok nivo stresa na poslu, što uzrokuje probleme fizičkog i mentalnog zdravlja koji mogu uključivati depresiju, loš san, opijanje i probleme sa pamćenjem.

Mnogi faktori na radnom mestu koji uzrokuju smanjen engagement zaposlenih takođe su krivci za burnout. Zaposleni koji kažu da veoma često ili uvek doživljavaju burnout imaju 63% veću verovatnoću da će uzeti bolovanje, 13% manje su uvereni u svoj učinak i upola manje da će razgovarati o ciljevima sa svojim menadžerima.

Baveći se pokretačima angažovanja kao što su potencijal, jasnoća uloge i odnos sa menadžerom, organizacije mogu da smanje stres koji dovodi do burnout-a i pomognu zaposlenima da žive zdravije.

Smanjenje izostanaka

Bolesti ili lične obaveze povremeno zahtevaju odmor od posla. Ali kada zaposleni pokaže obrazac uobičajenog kašnjenja ili otkazivanja bez legitimnog razloga, to se naziva izostanak.

Studije su pokazale da kako se nivo angažovanja zaposlenih povećava, izostanak s posla opada. Za HR timove je posebno važno da sada ažuriraju strategije u vezi sa ravnotežom između posla i privatnog života. Na primer, povećana fleksibilnost, opcije rada na daljinu, novčani bonusi…mogu pomoći zaposlenima da bolje upravljaju svojim rasporedom i smanje nepotrebna odsustva.

Zadovoljstvo i engagement zaposlenih su sveobuhvatni i uključuju percepciju, osećanja i uverenja osobe o poslu, ljudima sa kojima rade, rukovodstvu i samom poslu. Pokretači engagementa zaposlenih su veoma lični, zavisni od kulture kompanijem odnosa i vrednosti i razlikuju se za svakog pojedinca.

Saznajte šta funkcioniše u vašoj organizaciji (a šta ne) i otkrijte strategije za poboljšanje angažovanja zaposlenih putem internog employer branding istraživanja zaposlenih i njihovog zadovoljstva kako biste bolje razumeli interne odnose i mogli da na vreme reagujete i poboljšate svoje poslovanje i reputaciju.

Bilo bi dobro da angažujete i eksternog partnera koji garantuje objektivnost i poverljivost zaposlenima u izradi ovog istraživanja kao što je The Employer Branding Agency koja ima dugogodišnje iskustvo u ovoj oblasti. Kontaktirajte nas putem mejla: partners@employer-branding.rs

Izvor: www.15five.com

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Comments are closed.