S obzirom da se skoro sve radi na mreži ovih dana, logično je da se sve više regrutera koristi društvene mreže u regrutovanju top talenata. Naročito kada je u pitanju zapošljavanje mlađih talenata, solidno prisustvo na društvenim mrežama može pomoći vašem brendu da se istakne među onima koji traže posao.
Ali kao i bilo koji drugi alat, regrutovanje na društvenim mrežama neće biti tako efikasno bez čvrste strategije i znanja o tome kako da funkcioniše za vaše poslovne potrebe. Evo kako da osigurate da su vaši napori fokusirani na prave platforme za dobru strategiju zapošljavanja.
Izaberite platformu koja je u skladu sa vašim potrebama
Društvene mreže nisu univerzalne – i to važi i kada ih koristite za regrutovanje.
Iako biste mogli da regrutujete na svim platformama, nedostatak fokusirane strategije i ciljane publike može učiniti vaše napore neefikasnim. Umesto da raširite oglase na sve platforme – i da dobijete mali povrat – fokusirajte se na platforme gde se nalazi vaša ciljna grupa. Kanal koji vam najbolje odgovara možete odrediti po tome koji su vaši ciljevi, potrebe kompanije i pozicije koje treba popuniti i koja grupa je najbolji fit za njih.
Sledeće platforme su najpopularnije i korisne za regrutaciju:
- LinkedIn: Smatra se najpopularnijom platformom za profesionalno umrežavanje i traženje posla. On nudi niz alata i funkcija za regrutere, uključujući ciljano objavljivanje poslova i sisteme za praćenje kandidata.
- TikTok: On je postao odlična platforma za kompanije koje žele brzo da dobiju veliku vidljivost. Jedinstvena stvar u vezi sa TikTok-om je da ne morate da budete velika korporacija da biste dobili tonu vidljivosti. On može biti odlična opcija za kompanije koje žele da angažuju kandidate na juniorskim pozicijama ili da promovišu program praksi.
- Facebook, Instagram i Tviter: Oni mogu biti korisne za komuniciranje vašeg brenda poslodavca i predstavljanje kulture kompanije, što može privući kandidate koji su zainteresovani za vrednosti i misiju vaše kompanije.
Međutim, to ne znači da svoju strategiju treba da ograničite samo na jednu platformu, već da sadržaj prilagodite i platformi, i otvorenoj poziciji i kandidatima koje tražite za istu. Nije svaki sadržaj i svaka društvena mreža za istu ciljnu grupu.
Prilikom odabira platforme, takođe je važno uzeti u obzir potencijalne nedostatke svake platforme. Na primer, platforme kao što je TikTok zahtevaju dosledno objavljivanje. Na Facebooku su većinom sada srednje i starije generacije. Pa prilagodite svaki kanal potrebama kompanije.
Napravite strategiju za regrutovanje na društvenim mrežama
Kada odlučite na koje platforme da se fokusirate, važno je da sve svoje misli i napore spojite u organizovanu strategiju.
Efikasna strategija za korišćenje društvene mreže u regrutovanju treba da sadrži sledeće elemente:
- Jasni ciljevi: Definišite ciljeve svoje strategije, kao što je privlačenje kandidata za posao ili povećanje svesti o brendu.
- Ciljna publika: Identifikujte svoju ciljnu publiku i prilagodite svoj sadržaj njihovim interesovanjima i preferencijama.
- Dosledno brendiranje: Održavajte dosledan identitet brenda na svim platformama, uključujući vizuelne elemente, ton i poruke.
- Zanimljiv sadržaj: Kreirajte zanimljiv i relevantan sadržaj, kao što su video snimci, fotografije i postovi na blogu koji su u skladu sa interesovanjima vaše ciljne publike.
- Analitika i metrika: Pratite učinak na društvenim mrežama i ključne pokazatelje, kao što su stopa angažovanja i doseg, da biste prilagodili svoju strategiju po potrebi.
Pored toga, važno je uravnotežiti napore za zapošljavanje na društvenim mrežama sa drugim kanalima, kao što su oglasi na drugim portalima i sajtovima i preporuke zaposlenih, kako bi se došlo do raznovrsne grupe kandidata.
Izvor: www.hrmorning.com
Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!