Product brand building. Corporate identity design. Studio designers flat characters teamwork, cooperation and collaboration. Company name. Vector isolated concept metaphor illustration

Šta je Employee Brand?

U današnjem svetu, imati jak Employer Branding nije dovoljno – da bi privukle i zadržale vrhunske talente, kompanije moraju da se fokusiraju i na Employee Brand. Ali šta je Employee Brand i kako se razlikuje od Employer Brandinga? U ovom članku ćemo istražiti važnost, prednosti i kako kreirati uspešnu strategiju Employee Brand.

Šta je Employee Brand?

Employee Brand je percepcija koju zaposleni i potencijalni zaposleni imaju o kompaniji. To je reputacija kompanije kao radnog mesta, oblikovan iskustvima i mišljenjima njenih zaposlenih. To su stvari koje zaposleni govore drugima o tome kako je raditi za kompaniju. Jednostavno rečeno, to je ličnost vaše kompanije viđena očima vaših zaposlenih.

Nasuprot tome, Employer Branding je reputacija koju poslodavac stvara na tržištu rada. To je imidž koji želite da ljudi koji traže posao i sadašnji zaposleni povezuju sa vašom kompanijom. Employer Branding je pod uticajem menadžmenta i HR tima, zato što Employer Branding treba da prati korporativni brend jer predstavlja opštu reputaciju kompanije kao poslodavca.

Zašto je Employee brand važan?

Employee Brand je od suštinskog značaja jer stvara konzistentnu poruku o vašoj kompaniji i njenoj kulturi. U današnjem svetu, ljudi traže nešto više od finansijskih benefita; žele da rade za kompanije sa vrednostima koje su u skladu sa njihovim sopstvenim. Kompanije koje imaju pozitivan brend zaposlenih imaju zaposlene koji su takođe moćni ambasadori brenda. Oni pomažu u poboljšanju lojalnosti zaposlenih, doprinose dobrom upravljanju reputacijom brenda i privlače i obezbeđuju prave talente.

Snažan Employee Brand može vam pomoći da privučete vrhunske kandidate i zadržite kvalitetne. Istraživanja pokazuju da je 95% kandidata stalo do reputacije kompanije kada proveravaju mogućnosti zapošljavanja u istoj. Kada se na vašu kompaniju gleda kao na odlično mesto za rad, kandidati će izabrati pre da se prijave za rad, u odnosu na onu koja možda nema toliko da ponudi.

Razlika između Employer Brandinga i Employee Branda

Iako postoji preklapanje između ova dva pojma, postoje jasne razlike koje ih izdvajaju. Employer Branding je u velikoj meri vođen menadžmentom kompanije i HR timom, i on označava reputaciju, odnosno osobine i pozitivne stvari i preporuke koje javnost povezuje sa vašom kompanijom. Employee Brand je percepcija koju kreiraju i prenose zaposleni i potencijalni zaposleni o vašoj kompaniji kao radnom mestu.

Employer Brand se fokusira na oglašavanje vaše kompanije potencijalnim zaposlenima, dok se Employee Brand fokusira na angažovanje vaših sadašnjih zaposlenih kako bi se stvorila pozitivna percepcija vaše kompanije. Employer branding predstavlja napore vaše kompanije da prikaze u pravom svetlu kako bi se privukli i zadržali talenti, dok brend zaposlenih znači da se zaposleni pridruže vrednostima za koje se vaš brend zalaže.

Kako Employee Brand može pomoći vašoj kompaniji?

Napori za Employee Brand ne utiču samo na zadržavanje zaposlenih i kupaca; to je glavni pokretač za privlačenje kandidata i potencijalnih klijenata koji traže razlike u sličnim ponudama. Zaposleni koji su angažovani kao ambasadori pomažu u poboljšanju lojalnosti zaposlenih, doprinose dobrom upravljanju reputacijom brenda i privlače i obezbeđuju prave talente.

Program brenda zaposlenih: Početak

Ako tek počinjete sa Employee Brandom, potrebno je uzeti u obzir neka važna razmatranja:

Podučite zaposlene o vašem brendu

Prvi korak je kreiranje, podučavanje i usađivanje poruke brenda u umove vaših zaposlenih. Naravno, ova poruka mora da bude pozitivna i ubedljiva poruka sa kojom se zaposleni mogu povezati, što ih čini verovatnije da se identifikuju sa vašom organizacijom. Bez timskog učešća, Employee Brand neće biti autentičan, a još teže će privući talente i kupce potrebne za dugoročni uspeh.

Sprovedite obuku za brend

Employee Brand zahteva procese kao što su edukacija o brendu, vrednostima, kulturi, timskom radu… Oni su dizajnirani da nauče vaše zaposlene kako da predstavljaju brend svojim ponašanjem i stvore strukturirane mogućnosti da vežbaju predstavljanje brenda i postanu ambasadori. Uniformnost je od vitalnog značaja za napore zaposlenih u razmeni poruka u vezi sa brendiranjem, tako da oni koji čuju za vaš brend eksterno, dobiju pravi utisak o tome.

Komunikacija

Sa sadašnjim i novim zaposlenima, važno je da nastavite da razgovarate o tome šta je vaša kultura, vrednosti, šta čini kompaniju, koje su osnove, ciljevi, planovi. Vaše poruke treba da jasno, često i dosledno prenose misiju organizacije, vrednosti i željenu reputaciju brenda. Postavite očekivanja i poboljšajte jasnoću uloge svakog zaposlenog kroz internu komunikaciju, aktivnosti ljudskih resursa, inicijative i neformalne društvene događaje.

Dodatno zapošljavanje

Teško je pretvoriti zaposlene u ambasadore brenda ako vaši procesi zapošljavanja i regrutovanja uopšte ne privlače prave ljude. Proaktivnim upravljanjem i praćenjem brenda poslodavca pomoću raznih metrika i alata, možete lako da slušate i adresirate povratne informacije koje dolaze od zaposlenih. Zauzvrat, ovo omogućava precizne i specifične preglede poslova i bolju posvećenost razvoju vaše organizacije odabirom pravih ljudi za posao.

Slušajte feedback zaposlenih

Povratne informacije na relaciji poslodavac-zaposleni su ključna komponenta procesa brenda zaposlenih. Zahvaljujući porastu sajtova za reviziju poslodavaca, sve više zaposlenih razmenjuje informacije o istima. Oni ocenjuju svoj intervju i iskustva zaposlenih. Oni dele detalje o svom radnom životu i izražavaju svoja osećanja o svojim nadređenima.

Employee Brand u zapošljavanju

Employer branding je ključan kada je u pitanju zapošljavanje. Na današnjem tržištu talenata, vrhunski talenti imaju više mogućnosti nego ikada da pronađu kompaniju koja odgovara njihovim potrebama i žele da rade za kompanije koje brinu o njima, ne samo kao radnici već i kao ljudi. Sve više poslodavac shvata vrednost Employer Brandinga gde su videli i pokazali sledeće rezultate: 75% prijavljuje povećanje prihoda, a 50% navodi povećanje profitabilnosti od inicijativa za brend zaposlenih.

Kada je u pitanju zapošljavanje, Employer Branding može igrati značajnu ulogu u privlačenju pravih kandidata. Kreiranjem snažnog Employer Brandinga, možete razlikovati svoju kompaniju od konkurencije i stvoriti ubedljiv razlog da vrhunski talenti žele da rade za vas. Snažan Employer Branding vam takođe može pomoći da smanjite napore za zapošljavanje, brže popunite pozicije i ublažite gubitke povezane sa slobodnim radnim mestima.

Značaj Employer Brandinga

Employer Branding je važniji nego ikad. U današnjem svetu, ljudi žele da rade za kompanije sa vrednostima koje su u skladu sa njihovim sopstvenim. Jak Employer Branding može vam pomoći da privučete vrhunske kandidate i zadržite kvalitetne talente.

Jak Employer Branding vam takođe može pomoći da smanjite napore za zapošljavanje. Kada ljudi vide kompaniju kao mesto na kome žele da rade, možete se manje oslanjati na oglase za posao, agencije i opsežne pretrage da biste održali svoj fond talenata punim. Zauzvrat, ovo vam može pomoći da minimizirate troškove zapošljavanja i regrutovanja, brže popunite pozicije i ublažite gubitke povezane sa slobodnim radnim mestima.

Talent branding

Talent branding je podskup brenda poslodavaca koji se fokusira na privlačenje i zadržavanje pravih talenata. To uključuje stvaranje ubedljivog Employer Brandinga koji se dopada top kandidatima. Talent branding može vam pomoći da razlikujete svoju kompaniju od konkurenata i stvorite ubedljiv razlog da talenti žele da rade za vas.

Da biste kreirali uspešnu strategiju Talent Brandinga, morate se usredsrediti na stvaranje pozitivnog iskustva kandidata. Ovo uključuje poboljšanje vaših oglasa za posao, procesa prijave i procesa intervjua. Takođe morate da stvorite kulturu koja vrednuje zaposlene i nudi mogućnosti za napredovanje.

Snažan brend zaposlenih može vam pomoći da privučete vrhunske kandidate i zadržite kvalitetne talente. Ukoliko vam treba podrška u tome, The Employer Branding Agency je full service agencija koja vam može pomoći na vašem putu da kompaniju pozicionirate kao dobrog poslodavca.

Možete nas kontaktirati putem: partners@employer-branding.rs

Pripremili: The Employer Branding Agency

Izvor – www.hrdigest.com

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Comments are closed.