employee recognition

Kako napraviti uspešan Employee Recognition program?

Uspešan program employee recognition prepoznaje doprinose zaposlenih i stvara pozitivno okruženje u kome oni mogu da napreduju. Program mora biti dobro osmišljen, sveobuhvatan i prilagođen potrebama kako pojedinačnih zaposlenih tako i organizacije u celini.

Redovne mogućnosti

Priznanje ne bi trebalo da bude rezervisano za posebne prilike i rođendane; redovno, neformalno svakodnevno priznanje može pomoći zaposlenima da se osećaju cenjenima i motivisanim da nastave da rade svoj posao. Često to može biti u vidu: „Cenim način na koji ste bili u mogućnosti da se povežete sa tim kupcem!“ ili „Odličan potez, dobro si uradio ovo“, i tako dalje.

U nešto većem obimu, recognition može uključivati timske ručkove ili društvene događaje, slobodne dane ili male poklone, kao što je poklon kartica za neku kupovinu.

Menadžeri takođe mogu prirediti iznenađenje. Poručite mini pice za ručak u sredu. Pojavite se sa kafom i krofnama u utorak ujutro iz vedra neba. Najavite koktel sat u petak popodne – što može biti dobro i za zaposlene koji rade od kuće. Mala žurka u kancelariji nakon dobro obavljenog posla je odličan način da prepoznate svačiji trud i proslavite zajednička dostignuća.

Dosledne povratne informacije o employee recognition

Povratne informacije su od vitalnog značaja za negovanje kulture razvoja. Ako se povratne informacije daju samo sporadično, neće imati isti efekat. Pozivanje na sastanak jedan na jedan sa vašim menadžerom iz vedra neba ne uliva baš poverenje zaposlenih – izaziva anksioznost i automatski stavlja zaposlene u odbranu. “Šta sam pogrešno uradio? Da li će me izgrditi?”

Dosledne povratne informacije osiguravaju da zaposleni znaju da je to redovna praksa, konstruktivni razgovor. Može uključivati formalne ili neformalne razgovore, redovne provere sa menadžerima ili saradnicima poslovanja. Ovi sastanci predstavljaju priliku da se zaposleni prepoznaju za njihov naporan rad, kao i da im se pomogne u profesionalnom i ličnom razvoju i postavljanju ciljeva.

Povratne informacije su neophodne za rast, a ako zaposleni ne rastu, oni stagniraju. Menadžeri treba neki sistem za pružanje povratnih informacija dok nastoje da prepoznaju svoj tim.

Personalizovane nagrade

Personalizujte svoj program recognition -a tako što ćete upoznati svakog zaposlenog pojedinačno. Koje su njihove osnovne vrednosti? Šta bi oni smatrali nagradom? Jedan zaposleni može ceniti slobodno vreme sa porodicom iznad svih drugih pogodnosti, dok drugi zaposleni može ceniti mali poklon. Takođe, razmislite da li članovi tima žele da budu pohvaljeni pred celim timom ili bi radije da svoje priznanje dobiju nasamo.  Učinite programe priznavanja što efikasnijim i prilagođenim  osobinama i željama svakog zaposlenog.

Kultura prepoznavanja

Poštovanje zaposlenih je mnogo više od poklon kartica i bonusa. Ugradite recognition u kulturu kompanije tako što ćete osmisliti programe prepoznavanja koji slave i podstiču pozitivnost, inkluzivnost, odgovornost i timski rad. Pokažite timu kroz akcije da je dobro obavljen posao stvarno nagrađen. Uključite u ovaj proces uključiti sve, od zaposlenih preko menadžera do rukovodilaca.

Postavljajte pitanja, razvijajte se i poboljšavajte

Kako poslodavci mogu znati da li njihov program employee recognition funkcioniše? Lako je kao postavljanje pitanja i prikupljanje povratnih informacija od članova njihovog tima. Bez obzira na to kako menadžment misli o programu, zaposleni su pravi barometar za to da li je program prepoznavanja uspešan.

Šta bi zaposleni više ili manje voleli da vide? Da li se osećaju cenjenim u svojoj ulozi? Ankete zaposlenih mogu pružiti jasne metrike, kao i osnovnu liniju pre pokretanja novog programa. Druge metrike koje mogu pomoći u praćenju uspeha i identifikovanju gde da se poboljšaju uključuju stope fluktuacije zaposlenih, povećano ili smanjeno interesovanje za nova radna mesta, učešće na sastancima i povratne informacije o sastancima jedan na jedan.

Vrste employee recognition

Takođe, potrebno je razlikovati vrste employee recognition-a:

Iznad očekivanja – Ovo priznanje treba čuvati za velike trenutke kada zaposleni ,,spasi” neki projekat koji utiče na celokupno poslovanje.  Takođe, ili za manja, ali dosledna dostignuća, kao što je kada se zaposleni stalno trudi da pomogne svojim kolegama ili bude tu kao mentor drugima.

Employee recognition u trenutku – Recognition u trenutku je često trenutan gest, koji ne čeka određenu priliku ili trenutak – dešava se u realnom vremenu. Možete odati priznanje usput u kancelariji, u Slack poruci ili odmah nakon dobro obavljenog posla. Ova vrsta priznanja može biti između kolega, menadžera, rukovodilaca itd.

Employee recognition nadole – Prepoznavanje od strane važnih izvršnih članova tima koji možda ne komuniciraju redovno sa određenim zaposlenima može imati dubok uticaj na moral. Članovi tima će se osećati cenjeno, motivisano, mogu da nastave da pokazuju vrednosti kompanije u nadi da će dobiti više ove pažnje od viših lidera.

Direktan employee recognition – Direktan recognition dolazi od supervizora ili menadžera i od suštinskog je značaja za izgradnju odnosa. U idealnom slučaju, priznanje će se dešavati redovno tokom sastanaka jedan na jedan dok zaposleni ispunjavaju ciljeve, profesionalno se razvijaju ili pomažu timu na značajan način. Za značajna dostignuća, menadžeri mogu izabrati da odaju priznanje zaposlenima izvan okruženja za sastanke jedan na jedan.

Priznanje kolega- Ovo priznanje gradi poverenje i timsko drugarstvo. Izgradite program priznanja koji podstiče sve da učestvuju i podržavaju jedni druge u postignućima.

Employee recognition usluge- Ovaj način recognition -a usluge prepoznaje godišnjice rada, staž, prekretnice ili godine radnog staža i često je formalniji tip priznanja. Ovde je ključno da bude povezano sa kulturom kompanije i da uvek budete sigurni da je to nešto što ljudi zaista žele.

Ideje za Employee Recognition program

Programi za prepoznavanje mogu poprimiti sve različite oblike i veličine, a tip odabranog programa  zavisiće od raspoloživih resursa, veličine tima i potreba tima.

Evo nekoliko ideja koje treba razmotriti:

  • Male pohvale u trenutku za svakodnevna dostignuća. Ovo može biti jednostavno kao da se zahvalite na pomoći na projektu ili da čestitate nekome na napretku.
  • Ponudite male gestove zahvalnosti, kao što su poslastice iznenađenja, rukom pisane zahvalnice ili dozvolite timu da ode malo ranije kući. Male stvari utiču mnogo na podizanje morala tima.
  • Organizujte aktivnosti teambuildinga da biste nagradili zaposlene, kao što su happy hours u kancelariji, grupni ručkovi ili prilike za učenje. Ovi događaji imaju bonus efekat izgradnje drugarstva među zaposlenima i poboljšanja odnosa na radnom mestu.
  • Ponudite mogućnosti za razvoj karijere, kao što su obuka tima, nadoknada školarine ili budžeti za obrazovanje. Pomozite zaposlenima da se osećaju kao da mogu da rastu tamo gde jesu, tako da ne traže prilike negde drugde.
  • Započnite program nagrađivanja koji je jasno definisan, sa formalnim I neformalnim nagradama. Ovo se može dodeljivati nedeljno, mesečno ili tromesečno u zavisnosti od veličine tima.
  • Obezbedite jedinstvene pogodnosti za recognition pojedinačnih zaposlenih ili celog tima. Možda je to dodatni slobodan dan, produžene pauze za ručak, maserka u kancelariji, boca vina, čaj ili kafa dostavljena zaposlenima koji rade na daljinu, besplatne zdrave grickalice u kancelariji ili bonus koji može da ide ka bilo kojoj wellness aktivnosti.

Koristite sve što ste naučili da biste razvili program i poboljšali ga. Ako nešto ne funkcioniše, možete se obratiti eksternom saradniku kakva je The Employer Branding Agency koja je specijalizovana za sve vrste usluga u ovoj oblasti, između ostalog i za istraživanja zadovoljstva zaposlenih koja vam mogu pružiti značajne uvide.

Izvor: www.hrmorning.com

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Comments are closed.