Snažan brend poslodavca pomaže organizaciji da stvori pouzdan, održiv proces zapošljavanja. U današnje vreme, tehnologije, odnosno veštačka inteligencija i određene alatke doprinose olakšanju ovih procesa.
Zbog vrednosti koju kompanija istakne u poruci kandidatima, iskustva, reputaciju kao poslodavca –sve to može biti najveća prednost kada zapošljavate nove potencijale.
Kompanije sve više integrišu tehnologije kao što je vestačka inteligencija da bi iznele sav posao koji je potreban za izgradnju dobrog brenda. Ustvari, veštačka inteligencija je zauzela centralnu ulogu u savremenom brendingu poslodavca.
Evo četiri razloga kako veštačka inteligencija može povećati zapošljavanje, razmenu poruka o brendu poslodavca i celokupno iskustvo kandidata.
Proveravanje kandidata
Rana i korisna upotreba veštačke inteligencije u procesu zapošljavanja je proveravanje kandidata. Za pozicije za koje se prijavi vise stotina ili hiljada kandidata, ručno proveravanje postaje preveliki zadatak. AI moze da proveri kandidate u sekundi.
Ali najveća prednost za regrutere je daleko veća ušteda vremena. Prava vrednost za brend poslodavca je upravo u njenoj sposobnosti da izdvoji veštine i sposobnosti svih kandidata u određeni skup sa veštinama i sposobnostima koje su potrebne za određenu poziciju.
Ovo HR timovima daje mogućnost umrežavanja i izgradnje odnosa sa kandidatima, pise Gabor Varjasi, globalni direktor za ljudske resurse za GBS Finance. Alati za upravljanje podacima kandidata dozvoljavaju regruterima da rukovode velikim brojem istih, pa ih tako mogu iskoristiti ukoliko se ukaze prava pozicija za tu osobu.
Ovakvi alati mogu kreirati profile idealnog kandidata za svaku novu poziciju tako što će pretražiti podatke o sadašnjim i bivšim zaposlenima, kako bi dijagramom prikazali kako biti uspešan na određenoj poziciji – koje veštine, sposobnosti i iskustva izdvajaju nekoga za takvu vrstu uspeha.
Ovo je dobro za brend poslodavca jer kandidati mogu brzo da saznaju koji poslodavci znaju kako da ih povežu sa pozicijama koje se podudaraju sa njihovim veštinama. Vremenom, to postaje velika konkurentna prednost za regrutere.
Dalje, softver AI za proveravanje ,,pruža poslodavcima pravu ,,ptičju perspektivu” kandidata koji dolaze, njihovog potencijala u organizaciji i mogućnosti zadržavanja bazirane na arhiviranim snimcima” piše saradnik HR Technologist Chiradep BasuMallick. Sa tom vrstom perspektive, poslodavac moze da počne sa celokupnim poboljšanjem sistema za zapošljavanje.
Personalizovano regrutovanje
Veštačka inteligencija može da učini mnogo više od izdvajanja relevantnih kandidata za određeni nivo zapošljavanja. Može pomoći poslodavcima da izgrade čitav niz zajedničkih principa koji pomažu kvalifikovanim kandidatima da se pronađu na pozicijama koje im odgovaraju.
Bryan Chaney iz Talent Brand Alliance naglašava koliko je važno razmišljati o zajedničkim principima u množini. ,, Kandidati ne donose odluku da se prijave na osnovu jednog oglasa za posao, oni to rade na osnovu više izvora gde pronalaze dosledne i relevantne informacije o stvarnom iskustvu i vrednostima zaposlenih i poslodavaca”, piše on.
,,Uprkos tome, slobodno radno mesto koje je objavljeno vrlo verovatno bi moglo biti nečija prva dodirna tačka sa određenom firmom i brendom” piše Gracjan Gozdz iz agencije za zapošljavanje. ,,Dakle, odmah morate da ostavite sjajan utisak objavljenim opisom posla koji ce navesti kandidate da apliciraju.”
Poslodavci mogu da ostave jak prvi utisak i personalizovanim sajtom za svakog pojednačnog korisnika. Kada kandidat otpremi svoj rezime, personalizovan sajt će mu pokazati koji poslovi se najbolje poklapaju sa njegovim veštinama.
Može se reći da je ovo dobar način da se ohrabre prijave kandidata iz nedovoljno zastupljenih grupa – sto predstavlja još jedan važan aspekt brendinga poslodavca.
Otklanjanje pristrasnih angažmana
Organizacije koje samo zapošljavaju ljude određenog profila mogu da razviju reputaciju da su nepravedno ekskluzivne, iako možda to nije namerno. Čak i nešto naizgled benigno kao regruter koji kaže ,,Oh, išli smo u istu skolu” može zvučati pristrasno, na štetu kompanije.
Postoji nekoliko načina na koji AI moze pomoći da se stvori pravedan i jednak proces zapošljavanja. Prvo, kandidati su anonimni, zato sto softver krije informacije o kandidatima kao što su godine, pol, etničko poreklo, mesto odakle su, gde su išli na fakultet ili neki drugi aspekt koji bi mogao izazvati pristrasnost.
Dalje, AI se može koristiti za proveru procesa zapošljavanja koji vrši kompanija. Shervin Khodabandeh, ko-lider u bostonskoj konsalting grupi AI business uSevernoj Americi govorio je o ovome.
,,Jedna od stvari koju će dobar AI algoritam prepoznati je na kojim mestima se moze javiti pristrasnost” kaze Khodabandeh. ,,Pogledaćete i shvatiti, da vec favorizujete određene atribute nepravedno, neodgovorno ili neetično, a da to ni ne znate. “
Sa ovim naznakama, organizacija može da napravi neophodne korekcije tako da kvalifikovani kandidati ne budu nepravedno isključeni iz sledećeg kruga zapošljavanja.
A opet, ovo je nesto sto će kandidati, a i ostali primetiti.
Razmotrite slučaj kompanije Zillow koja je počela da koristi AI alatke 2016-te godine da bi osigurala da su oglasi za posao napisani nepristrasno. Reporter Nikola Luis ima priču o tome. Posle dve godine korišćenja ovog alata, Luis izveštava, da je kompanija ostvarila porast od 11% u broju prijavljenih ženskih kandidata.
,,Jezik koji odaberemo može ili uspostaviti ili prekinuti našu vezu sa kandidatom za posao”, kaže potpredsednica Zillow regrutacije Annie Rihn u istom članku.
Postoje i mnoge aplikacije i alatke koje vam mogu olakšati proces regrutacije. Naš savet jeste da koritite neka od ovih 4 rešenja koja mogu da vam pomognu:
BambooHR
Ovo je HR softver koji prikuplja i organizuje sve informacije koje dobijete prilikom procesa zapošljavanja, aonda vam pomažu da ih iskoristite kako biste postigli dobre rezultate. Bilo da zapošljavate, vrite onboarding, pripremate kompenzaciju ili gradite kulturu kompanije, BambooHR vam daje vreme i mogućnost da se fokusirate na vašu najvažniju imovinu – vaše zaposlene.
SuccessFactors
SuccessFactors je SAP-ov paket proizvoda koji nudi rešenja zasnovana na uskladištenim podacima koji mogu da se koriste za upravljanje HR funkcijama, kao što su usklađivanje poslovanja, perfomansa ljudi, zapošljavanje i obučavanje ljudi u organizacijama sa velikim ili malim brojem zaposlenih u više od 60 industrija.
Talent lift
Talent Lift regrutuje izuzetne ljude za neke od najboljih svetskih preduzeća za zapošljavanje. Veoma dobro su povezani sa srodnim industrijama, gde regrutuju ljude kroz: agencije za zapošljavanje,pretragu firmi, MSP/RPO, drugih investitora iz regrutne industrije, provajdera ,,Rec tech”.
Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!
Add a Comment