Employer Branding je ustvari reputacija koju poslodavac ima među svojim kandidatima, zaposlenima ili u široj javnosti. Kako bi održao svoju reputacijom pozitivnom i doslednom, važno je da se na tom putu usvoji Employer Branding strategija koja je vodič za preduzimanje svih aktivnosti u ovoj oblasti.
Ako negativne priče nadmašuju pozitivne ili ako poslodavac ne posvećuje istu pažnju Employer Branding strategiji kao njegovi konkurenti, može izgubiti u trci za najbolje kandidate, pa čak i trenutne članove tima.
Razvijanje brenda koji se dopada i privlači današnje kandidate za posao može rezultirati brojnim prednostima, uključujući:
- Veće privlačenje talentovanih pojedinaca zainteresovanih za rad u njegovoj industriji
- Veća motivacija među postojećim zaposlenima koji osećaju povezanost i usklađenost sa vrednostima brenda
- Pad troškova povezanih sa zapošljavanjem novih talenata i njihovim dugoročnim zadržavanjem
- Zaposleni koji aktivno zastupaju i promovišu brend, proširujući doseg na druge kandidate i kupce
- Jasna, jedinstvena vizija prema kojoj vaša organizacija treba da se kreće, sa svim zaposlenima koji su povezani sa kompanijom koji je guraju u tom pravcu
Zašto je važna implementacija Employer branding strategija
Kompanije širom sveta ulažu u svoj Employer Branding više nego ikada ranije. Pošto su zaposleni najvažnija komponenta uspeha svake organizacije, normalno je da poslodavci čine sve što je u njihovoj moći da privuku nove talente na radna mesta.
Hajde da pogledamo neke specifične statistike koje pokazuju moć jake Employer Branding strategije, kao i ROI ulaganja u ove aktivnosti.
Više kvalitetnih kandidata za posao
Postoji mnogo istraživanja koja dokazuju da organizacije sa jakim Employer Branding -om privlače više talenata u svoje organizacije. Evo samo nekih od njih:
- 9 od 10 kandidata bi se prijavilo za posao kada vide da se reputacija kompanije aktivno održava.
- Prilikom donošenja odluke o tome gde će se prijaviti za posao, 84% onih koji traže posao kaže da je važan ugled kompanije kao poslodavca.
- 80% talent menadžera veruje da brend poslodavaca ima značajan uticaj na zapošljavanje top talenata.
- LinkedIn je takođe otkrio da kompanije sa jakim Employer Branding -om dobijaju 50% više kvalifikovanih kandidata
Niže stope fluktuacije
Kao što smo ranije videli, kompanije koje ulažu u različite Employer Branding strategije bolje su u privlačenju talenata koji odgovaraju osnovnim vrednostima, misiji i viziji njihove organizacije. Kao posledica toga, fluktuacija zaposlenih se može smanjiti za 28% u istim.
Manji troškovi
Pošto jak Employer Branding privlači više kandidata za posao, organizacije koje ulažu u svoju reputaciju takođe imaju niže troškove zapošljavanja.
Štaviše, negativna reputacija košta kompanije najmanje 10% više po zaposlenju.
Verniji kupci
Iskustvo kandidata i zaposlenih može imati značajan uticaj na sticanje i zadržavanje kupaca.
Kandidati sa lošim iskustvom tokom procesa selekcije imaju tendenciju da prestanu da kupuju proizvode i usluge organizacije. Prema jednoj studiji, 64% potrošača je prestalo da kupuje nakon što su čuli vesti o lošem tretmanu zaposlenih u toj kompaniji.
Employer Branding strategija donosi brži rast
Ljudi su najveći resurs koji jedna organizacija može imati. Pošto je veća verovatnoća da će poslodavci sa jasnom strategijom i koracima privući i angažovati vrhunske talente, oni takođe doživljavaju brži rast.
Prema istraživanju LinkedIn-a, kompanije na LinkedIn-u sa dobrom reputacijom rasle su 20% brže od svojih konkurenata sa slabijim brendom talenata.
Značaj eksternog partnera u izradi Employer Branding strategija
Za sveobuhvatnu analizu trenutnog stanja brenda poslodavca na tržištu, dobro je angažovati eksternu partnera sa dugogodišnjim iskustvom u ovoj oblasti iz sledećih razloga:
- Eksterni partner već dobro poznaje tržište, radi razna istraživanja i može vam pružiti značajne informacije i analizirati i vašu poziciju na istom.
- Zatim, eksterni partner upravo zbog te šire slike vam može pružiti i značajne uvide koji su vezani samo za vašu industriju, vaš profil kompanija i ciljnu grupu.
- Takođe, upravo zbog tog poznavanja ciljnih grupa i kandidata, oni dobro poznaju njihove potrebe i stanje na tržištu rada, što značajno može pomoći kompanijama u procesima privlačenja i zapošljavanja istih.
Ukoliko vam je potrebna pomoć u tome možete angažovati eksternog partnera kao što je The Employer Branding Agency koja ima dugogodišnje iskustvu u izradi planova, strategija i procesa implementacije istih na polju employer branding-a. Kontaktirajte nas: partners@employer-branding.rs
Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!
Pripremili: The Employer Branding Agency
Izvor: www.haiilo.com i www.papirfly.com