Business team brainstorm idea and lightbulb from jigsaw. Working team collaboration, enterprise cooperation, colleagues mutual assistance concept. Pinkish coral bluevector isolated illustration

Zašto je važna Employer Branding strategija?

Employer Branding je ustvari reputacija koju poslodavac ima među svojim kandidatima, zaposlenima ili u široj javnosti. Kako bi održao svoju reputacijom pozitivnom i doslednom, važno je da se na tom putu usvoji Employer Branding strategija koja je vodič za preduzimanje svih aktivnosti u ovoj oblasti.

Ako negativne priče nadmašuju pozitivne ili ako poslodavac ne posvećuje istu pažnju Employer Branding strategiji kao njegovi konkurenti, može izgubiti u trci za najbolje kandidate, pa čak i trenutne članove tima.

Razvijanje brenda koji se dopada i privlači današnje kandidate za posao može rezultirati brojnim prednostima, uključujući:

  • Veće privlačenje talentovanih pojedinaca zainteresovanih za rad u njegovoj industriji
  • Veća motivacija među postojećim zaposlenima koji osećaju povezanost i usklađenost sa vrednostima brenda
  • Pad troškova povezanih sa zapošljavanjem novih talenata i njihovim dugoročnim zadržavanjem
  • Zaposleni koji aktivno zastupaju i promovišu brend, proširujući doseg na druge kandidate i kupce
  • Jasna, jedinstvena vizija prema kojoj vaša organizacija treba da se kreće, sa svim zaposlenima koji su povezani sa kompanijom koji je guraju u tom pravcu

Zašto je važna implementacija Employer branding strategija

Kompanije širom sveta ulažu u svoj Employer Branding više nego ikada ranije. Pošto su zaposleni najvažnija komponenta uspeha svake organizacije, normalno je da poslodavci čine sve što je u njihovoj moći da privuku nove talente na radna mesta.

Hajde da pogledamo neke specifične statistike koje pokazuju moć jake Employer Branding strategije, kao i ROI ulaganja u ove aktivnosti.

Više kvalitetnih kandidata za posao

Postoji mnogo istraživanja koja dokazuju da organizacije sa jakim Employer Branding -om privlače više talenata u svoje organizacije. Evo samo nekih od njih:

  • 9 od 10 kandidata bi se prijavilo za posao kada vide da se reputacija kompanije aktivno održava.
  • Prilikom donošenja odluke o tome gde će se prijaviti za posao, 84% onih koji traže posao kaže da je važan ugled kompanije kao poslodavca.
  • 80% talent menadžera veruje da brend poslodavaca ima značajan uticaj na zapošljavanje top talenata.
  • LinkedIn je takođe otkrio da kompanije sa jakim Employer Branding -om dobijaju 50% više kvalifikovanih kandidata

Niže stope fluktuacije

Kao što smo ranije videli, kompanije koje ulažu u različite Employer Branding strategije bolje su u privlačenju talenata koji odgovaraju osnovnim vrednostima, misiji i viziji njihove organizacije. Kao posledica toga, fluktuacija zaposlenih se može smanjiti za 28% u istim.

Manji troškovi

Pošto jak Employer Branding privlači više kandidata za posao, organizacije koje ulažu u svoju reputaciju takođe imaju niže troškove zapošljavanja.

Štaviše, negativna reputacija košta kompanije najmanje 10% više po zaposlenju.

Verniji kupci

Iskustvo kandidata i zaposlenih može imati značajan uticaj na sticanje i zadržavanje kupaca.

Kandidati sa lošim iskustvom tokom procesa selekcije imaju tendenciju da prestanu da kupuju proizvode i usluge organizacije. Prema jednoj studiji, 64% potrošača je prestalo da kupuje nakon što su čuli vesti o lošem tretmanu zaposlenih u toj kompaniji.

Employer Branding strategija donosi brži rast

Ljudi su najveći resurs koji jedna organizacija može imati. Pošto je veća verovatnoća da će poslodavci sa jasnom strategijom i koracima privući i angažovati vrhunske talente, oni takođe doživljavaju brži rast.

Prema istraživanju LinkedIn-a, kompanije na LinkedIn-u sa dobrom reputacijom rasle su 20% brže od svojih konkurenata sa slabijim brendom talenata.

Značaj eksternog partnera u izradi Employer Branding strategija

Za sveobuhvatnu analizu trenutnog stanja brenda poslodavca na tržištu, dobro je angažovati eksternu partnera sa dugogodišnjim iskustvom u ovoj oblasti iz sledećih razloga:

  • Eksterni partner već dobro poznaje tržište, radi razna istraživanja i može vam pružiti značajne informacije i analizirati i vašu poziciju na istom.
  • Zatim, eksterni partner upravo zbog te šire slike vam može pružiti i značajne uvide koji su vezani samo za vašu industriju, vaš profil kompanija i ciljnu grupu.
  • Takođe, upravo zbog tog poznavanja ciljnih grupa i kandidata, oni dobro poznaju njihove potrebe i stanje na tržištu rada, što značajno može pomoći kompanijama u procesima privlačenja i zapošljavanja istih.

Ukoliko vam je potrebna pomoć u tome možete angažovati eksternog partnera kao što je The Employer Branding Agency koja ima dugogodišnje iskustvu u izradi planova, strategija i procesa implementacije istih na polju employer branding-a. Kontaktirajte nas: partners@employer-branding.rs

Pripremili: The Employer Branding Agency

Izvor: www.haiilo.com i www.papirfly.com

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Comments are closed.