U svetu gde je konkurencija za talente žestoka, Lidl Srbija ističe se kao poslodavac za poželeti, osvajajući drugo mesto u nedavnom istraživanju Top 100 Employer Brands Srbija 2023. Razgovaramo s Ivanom Marković koja je na poziciji Izvršni direktor direkcije Ljudski resursi kompanije, o ključnim strategijama koje stoje iza ovog impresivnog uspeha:
Čestitamo na osvajanju drugog mesta u istraživanju Top 100 Employer Brands Srbija! Kako biste opisali ključne strategije koje su vam pomogle da postignete ovu značajnu poziciju?
Hvala na čestitkama, u ime #timlidl! Velika je stvar za kompaniju koja se bavi maloprodajom da bude tako visoko rangirana na nivou čitavog tržišta. Ponosni smo, ali i svesni odgovornosti da u istom duhu nastavimo dalje.
Verujemo da je pre same strategije ono što do uspeha dovodi ipak nešto što je duboko ukorenjeno u kulturi kompanije: vrednosti kojima zajedno, kao tim, pristupamo svim najrazličitijim zadacima, podržavamo i ohrabrujemo jedni druge u vremenima koja nisu laka ni za pojedince, ni za kompanije. I u tome smo autentični i iskreni – da, rekla bih da nas upravo to dovodi već nekoliko godina na ovo visoko mesto.
Lidl Srbija je takođe zauzeo prvo mesto u Retail kategoriji. Kako se kompanija prilagođava specifičnostima ovog sektora kako bi izgradila jak Employer Brand?
Od samog otvaranja naših prvih prodavnica pre 5 godina, bilo je jasno da je Lidl napravio pomake u maloprodaji, donoseći mnogo novosti na tržište koje je dugo poslovalo po ustaljenim principima. I upravo to jeste Lidl način – nema prilagođavanja, naš cilj je kontinuirano unapređenje. A to je ono što prepoznaje tržište, naši zaposleni i kupci.
Koje konkretne inicijative ili programe razvoja talenata smatrate ključnim za uspeh Lidla kao poslodavca?
Ono što Lidl izdvaja kao poslodavca je ulaganje u zaposlene od prvog dana na radnom mestu. Svi naši zaposleni prolaze kroz detaljan i individualan program uvođenja u posao na samom početku rada, kako bi se taj, uvek stresan period početka rada u novoj kompaniji, učinio što lakšim, a zaposleni najefikasnije integrisao i postao produktivan, ponosan član svog tima. Ovaj pristup se nastavlja i nakon onboarding perioda, proces evaluacije koji prati svakog od naših preko 3.500 zaposlenih. Rezultat ovog procesa su razvojni planovi zaposlenih, interne promocije, priključivanje projektima ili razvojnim programima u zemlji ili u okviru mreže naše korporacije.
Retail industrija često prolazi kroz brze promene. Kako Lidl Srbija održava agilnost u pristupu ljudskim resursima kako bi ostao lider u svojoj kategoriji?
Za nas je najvažnije da uvek budemo u bliskoj vezi sa svim koleginicama i kolegama, da se međusobno slušamo i razumemo. Za to imamo formalne kanale, kao što su ispitivanja stavova zaposlenih, ali i naše Poverenike za zaposlene, koji su uvek tu za nas.
Pored toga, uvek gledamo i u pravcu tržišta i, čak i ako u nečemu nismo prvi, trudimo se da standarde primenjive na naše poslovanje, primenimo i kod nas. U ovom smislu, naša maksima je: ko prestane da bude bolji, prestaje da bude dobar.
Naravno, podrazumeva se da je baza ispravno postavljena, da su uslovi za rad kompetitivni u smislu zarada, plaćanja svakog minuta prekovremenog rada, garantovanog nedeljnog odmora (dva slobodna dana nedeljno), ali i benefita poput privatnog zdravstvenog osiguranja za sve zaposlene, poklona za zaposlene i decu i sl.
Kako kompanija podstiče timski rad i saradnju među zaposlenima, posebno uzimajući u obzir dinamiku sektora maloprodaje?
Dinamika upravo implicira timski rad, maloprodaja nije sport pojedinaca! Timski duh se gradi i unapređuje kroz aktivnosti kao što su tim bildinzi, zajedničke proslave i sl. ali i kroz inicijative za upoznavanje, kao što je Praktična nedelja: koncept po kome svi zaposleni koji rade na kancelarijskim pozicijama jednu nedelju svoje uvodne obuke provode na poslovima u prodavnicama, kako bismo svi što bolje upoznali specifičnost našeg osnovnog biznisa i dodirne tačke sa našim dnevnim poslom.
Kako Lidl Srbija održava visok nivo zadovoljstva zaposlenih i kako to doprinosi njihovoj reputaciji kao poslodavca?
Sinergija, kompanijska kultura i #timlidl su ključ.
Naši zaposleni su naši najbolji ambasadori, jer se dobar glas daleko čuje.
S obzirom na postignute uspehe, kako planirate dalje jačati svoj Employer Branding i zadržati lidersku poziciju u narednim godinama?
Ovo je tek prvih pet godina Lidla u Srbiji, širimo se i našu ekspanziju će i na dalje pratiti i naše pomeranje granica u oblasti Employer brandinga. Dalje neću otkrivati! 🙂
Sagovornik: Ivana Marković, Lidl Srbija
Pripremili: The Employer Branding Agency
Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!